Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-04-2017 om 22:43
hoi allemaal,
Mijn dochter is 6 en zit in een combinatiegroep 1/2. Ze gaat met veel kinderen goed om. Een maand geleden gaf ze een feestje voor 8 kinderen in de klas. Ze speelt ook weleens met S., een meisje van 4, maar heeft dus veel meer vriendjes die meer bij haar leeftijd passen. Ik heb dus aangestuurd op het vragen van oudere kindjes en niet S.
Op de dag van het feestje bleek mijn dochter in de klas zelf S. toch ook uitgenodigd te hebben en verteld te hebben wat we gingen doen. De juf hield na school de kindjes door het feestje achter in de klas. Daar was ook S. bij, want de juf had begrepen dat ze er bij zou zijn. De moeder van S. stond dus voor niets te wachten bij het schoolhek en kwam later de school in op zoek naar haar dochter. Ik wilde het groepje meenemen voor het feestje zonder S. Toen kwam net die moeder eraan, S was in alle staten omdat ze niet mee mocht. Haar moeder is nu boos op mij en prat niet meer tegen me. Via via hoorde ik dat ze vindt dat ik in deze situatie toch haar dochter mee had moeten memen. Ik voel me hier ongemakkelijk bij. We wonen in een klein dorp en ik kom haar nog wel vaker tegen. Wat kan ik het beste doen?
13-04-2017 om 23:13
Tsja
Het feestvarken heeft het meisje uitgenodigd, maar misschien heeft de 4-jarige haar flink onder druk gezet, dat gebeurt ook vaker dan je denkt. Heb hier nét wat te vaak huilende kindjes "maar ze had het be-lo-ho-hoofd" mee naar huis genomen waar de waarheid achteraf gezien toch wat meer in het midden lag. Net zo goed meisjes als jongens vertoonden dit gedrag trouwens.
En ik geloof niet in compenseren. Je kunt beter het kind troosten, het feestje is aan haar voorbij gegaan en dat is balen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.