Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Gisteren helaas weer een slechte in slaap val avond. Man ging naar een verjaardag, dus ik zou een rustig avondje hebben. Een nieuwe puzzel voor mijzelf gekocht, maar daar ben ik dus niet aan toe gekomen. Maar vanavond viel ze dan weer tegen papa aan op de bank in slaap na een tiktak kijken. Ze was ook al helemaal klaar voor bed, dus het was makkelijk weg leggen. 

Mijn moeder vertelde mij laatst dat ze de kinderen van mijn broer een kaartje had gestuurd om ze een fijne vakantie te wensen. Ik heb gezegd dat peuter het ook wel leuk zou vinden om post te krijgen. Dus lag er een een kaartje op de mat. Peuter vond het geweldig. Ik moest de kaart 20 keer voorlezen en daarna hebben we hem in haar kamer opgehangen naast de Panda poster die laatst bij de reclame folders zat. Gisteren hebben we een kaartje voor oma gekocht. Ze heeft er stickers op geplakt en wat strepen met een pen in gezet. Daarna zijn we naar de brievenbus gelopen om hem op de post te doen. Zo schattig. Ze had het er vanmiddag weer over toen we langs de brievenbus fietste.

Sowieso heel leuk dat ze nu ook echt een beetje kan vertellen wat ze mee gemaakt heeft. Al zijn de verhalen niet echt heel spannend. Er was een plasje op de grond terecht gekomen en papa had het opgeruimd .

hoi hoi, tvp voor nu.
Rozetje wordt woensdag 4!

Ik wilde voor zoontje wat meer educatief speelgoed. Ik heb een spel van jumbo: vormen en kleuren gekocht en een junior colorino.
Beiden erg leuk en hij vermaakt zich er goed mee. Voordeel: hij begint de kleuren te benoemen

Rosings schreef op 19-07-2021 om 00:33:

hoi hoi, tvp voor nu.
Rozetje wordt woensdag 4!

Ohhh alvast gefeliciteerd! 

Ik had helemaal in mijn hoofd dat Rozetje al vier was! Was er bij Viva wel of geen kleutertopic? Ik vind het anders ook wel leuk daar bij mee te schrijven.
Vast heel veel plezier met de verjaardag!

Balen van de slechte avond Tara, was het nachts dan wel oké?

Wij hebben de trappersfiets van zolder gehaald voor peuter, zo trots als een pauw is hij! Het fietsen gaat nog niet zo goed, hij trapt heel zwaar (het ding is letterlijk 30 jaar oud dus dat helpt ook niet mee) maar hij heeft er wel lol aan. Als hij genoeg kracht voor het trappen heeft halen we de zijwieltjes er af.

De nacht ging wel goed. Vanacht is ze wel even wakker geweest en heeft toen naast mij geslapen en toen man naar bed kwam heb ik haar terug gelegd. 

Haar ledikant is nu wel echt te klein aan het worden. Ik denk dat mijn vakantie in september wel een mooi moment is voor een groot bed. Ik ga ieder geval niet de moeite doen om er een zijkant uit te halen. Man wil alleen nog iets bedenken voor de trap. Hij is bang dat ze er half slapend vanaf zal vallen. De trap hekjes die we hebben passen niet zo goed op de overloop en daarom hebben we ze nooit geplaatst. Zijn ook doorgevertjes van mijn broer. 

Gefeliciteerd Rosings!

Wat leuk dat jullie nog fietsje hadden Envelop. Ik zei laatst tegen man dat een fietsje wel een mooi cadeau zou zijn voor haar derde verjaardag. Dat is wel pas over iets meer dan een half jaar. Ze is alleen helemaal gek van steppen. Ze heeft er zelf geen, maar als ze kinderen ziet steppen word ze helemaal enthousiast. Een verlaten step in de speeltuin en niks anders is meer interessant. Dus misschien moet het een step worden voor haar verjaardag, als ik er niet daarvoor al eentje op de kop tik.

Wij hebben voor dochter destijds een step gekocht met twee wielen, ondanks dat ze al heel vroeg goed kon fietsen zonder zijwieltjes heeft ze die heel lang lastig gevonden. Zoon heeft nu een step met twee wielen voor en één achter, vind ik persoonlijk wel een aanrader!

Envelop schreef op 19-07-2021 om 09:59:

Ik had helemaal in mijn hoofd dat Rozetje al vier was! Was er bij Viva wel of geen kleutertopic? Ik vind het anders ook wel leuk daar bij mee te schrijven.
.

Viva had alleen groep 1/2 topic geloof ik

 

wat vervelend voor jullie dat er zoveel zijn met slecht slapende kindjes. Onze peuter slaapt gelukkig eigenlijk altijd goed (klop het snel even af) we leggen haar in bed en ze gaat slapen, ze wordt 's nachts zelden wakker en meestal is even zeggen dat het nog nacht is voldoende om weer te gaan slapen gelukkig. Onze baby begint nu soms door te slapen, maar meestal komt ze nog een keer. 

WAARSCHUWING: het viafora heeft ook een vloek. Wat een nacht. 

Peuter slaapt wel door, maar maakt korte nachten. Valt meestal pas rond 8 uur/half 9 in slaap en is vaak tussen half 5 en 5 wakker.
Middagdutje is thuis 1,5 tot 2 uur, bij de opvang vaak 3/3,5 uur en dan moeten ze hem ook nog wakker maken.

Blossom_01 schreef op 20-07-2021 om 07:37:

WAARSCHUWING: het viafora heeft ook een vloek. Wat een nacht.

Helaas is die vloek ook overgekomen van het viva forum  . Hier tegenovergesteld, ik moest de kleuter om kwart voor 8 wakker maken voor school vanochtend.

Blossom_01 schreef op 20-07-2021 om 07:37:

WAARSCHUWING: het viafora heeft ook een vloek. Wat een nacht.

That sucks! Kun je vandaag ergens bijslapen of ben je druk?

Hier een peuter van 3,5 en een dreumes van net 1. Peuter slaapt prima maar is overdag redelijk handenbindend, dreumes is overdag heel makkelijk maar slaapt dramatisch. Peuter is hier druk bezig met zindelijk worden, nog af en toe een ongelukje. Tut is ook eindelijk de deur uit  Verder erg toe aan de kleuterschool!

PonyTail schreef op 20-07-2021 om 08:47:

[..]

That sucks! Kun je vandaag ergens bijslapen of ben je druk?

Druk en op kantoor vandaag 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.