Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


Zouden de medewerkers in de supermarkt ook niet doen aan ‘pick your battles’, net als de meeste ouders hier?
Ik heb naar aanleiding van dit topic de huisregels van mijn supermarkt bekeken en daarin staat dat je geen verpakkingen in de winkel mag openen en nuttigen. Ik denk alleen dat ze wel uitkijken met mensen hier op aanspreken, ook al staat het in de huisregels. 

MMcGonagall schreef op 06-10-2024 om 20:37:

Mijn kinderen kregen als peuter echt geen croissant. Die bevatten de halve dagbehoefte aan calorieën voor zo’n kleintje. Het ging hooguit om een bruin bolletje of minikrentenbol.
Deden jullie bij schoenen kopen ook niet dat de kinderen de schoenen aanhielden als je ze had gepast en ging afrekenen? Dat komt wel een beetje op hetzelfde neer. Maar goed, ik heb niet de behoefte dat ik mijn gedrag moet goedpraten. Ik vind er nog steeds niets geks aan

Het schoenen passen en aanhouden is toch iets heel anders?

Schoenen passen in de winkel is de bedoeling, daar is de schoenwinkel voor ingericht.

Vergelijkbaar met een supermarkt waarin een picknicktafel staat en messen en vorken om alvast je broodje te smeren en daar op te eten.

Maar goed, doe je ding. Het is gewoon nooit bij mij opgekomen om de kinderen alvast eten te geven in de supermarkt, voor zover ik me kan herinneren hebben ze er ook nooit om gevraagd.

Mits het een niet-kruimelend of -plakkend iets is en duidelijk is dat er voor betaald wordt, vind ik het niet zo'n probleem (dus een kadetje/bolletje uit een zak van x stuks of een al gescand exemplaar). Een kind met dat met zijn mond vol gaat zitten praten, dat vind ik dan weer een minder effect.

Edit: ik heb het net even aan een van mijn kinderen gevraagd (inmiddels jongvolwassen) en ik heb vroeger een keer, toen wij allebei "erge honger" hadden, een keer een netje babybel kaasjes opengetrokken en toen hebben we daar beiden één van genomen. Kind was toen geschokt want 'we hadden ze nog niet betaald' (netje daarna uiteraard nog wel afgerekend).

Bir_F schreef op 08-10-2024 om 16:29:

Zouden de medewerkers in de supermarkt ook niet doen aan ‘pick your battles’, net als de meeste ouders hier?
Ik heb naar aanleiding van dit topic de huisregels van mijn supermarkt bekeken en daarin staat dat je geen verpakkingen in de winkel mag openen en nuttigen. Ik denk alleen dat ze wel uitkijken met mensen hier op aanspreken, ook al staat het in de huisregels.

Ik vraag me af of mensen die dat doen ook bijvoorbeeld bij Etos alvast hun bril schoonmaken met een brillendoekje uit een nog niet afgerekend doosje omdat ze wat wazig zien want kind net met zijn vingertjes aan de bril gezeten. Ik denk toch niet dat dat gewaardeerd zou worden door de caissière. Voor mij is dat precies hetzelfde. Niet betaald=niet gebruiken. Noodgevallen daargelaten.

Herfstappeltaart schreef op 08-10-2024 om 18:47:

[..]

Ik vraag me af of mensen die dat doen ook bijvoorbeeld bij Etos alvast hun bril schoonmaken met een brillendoekje uit een nog niet afgerekend doosje omdat ze wat wazig zien want kind net met zijn vingertjes aan de bril gezeten. Ik denk toch niet dat dat gewaardeerd zou worden door de caissière. Voor mij is dat precies hetzelfde. Niet betaald=niet gebruiken. Noodgevallen daargelaten.

Ik las billendoekje, dacht even dat je zou komen met een volle luier verhaal 

Yumi schreef op 08-10-2024 om 18:51:

[..]

Ik las billendoekje, dacht even dat je zou komen met een volle luier verhaal

Moederkareltje schreef op 08-10-2024 om 13:02:

er wordt wel gesuggereerd dat kinderen die iets te eten krijgen verwend zijn en hun zin doordrammen terwijl het ook een ritueel kan zijn of handig gecombineerd zodat kind straks meteen naar bed kan. Ik geef kareltje vaak eten en drinken op weg naar huis zodat hij meteen naar bed kan.

Hoe leert Kareltje dat het normaal is om aan tafel te eten en te drinken in plaats van op de fiets? 

Poezie schreef op 08-10-2024 om 19:26:

[..]

Hoe leert Kareltje dat het normaal is om aan tafel te eten en te drinken in plaats van op de fiets?

Dat is niet de strekking van dit topic. De strekking van dit topic is : niet betaald=niet gebruiken/eten.

Verder kan iedereen zijn kind laten eten waar hij wil (wat mij betreft dan hè). Als hij er maar geen troepje van maakt.Tenzij de troep in je eigen auto ligt.

Poezie schreef op 08-10-2024 om 19:26:

[..]

Hoe leert Kareltje dat het normaal is om aan tafel te eten en te drinken in plaats van op de fiets?

En waarom zou Kareltje persé altijd op een stoel aan tafel moeten eten en drinken….? Is dat een explicite opvoedregel?

Tenzij Kareltje iedere maaltijd in de buggy/op de fiets krijgt denk ik dat hij gedurende de dag genoeg momenten krijgt om iets aan een tafel te eten. 

bieb1963 schreef op 08-10-2024 om 19:52:

[..]

En waarom zou Kareltje persé altijd op een stoel aan tafel moeten eten en drinken….? Is dat een explicite opvoedregel?

Omdat Kareltje in zijn latere leven weleens in een restaurant zal (moeten) eten?

Herfstappeltaart schreef op 08-10-2024 om 19:33:

[..]

Dat is niet de strekking van dit topic. De strekking van dit topic is : niet betaald=niet gebruiken/eten.

Verder kan iedereen zijn kind laten eten waar hij wil (wat mij betreft dan hè). Als hij er maar geen troepje van maakt.Tenzij de troep in je eigen auto ligt.

Volgens mij is opvoeding van hoe en waar eet je daaraan verbonden. 

Bij mij in de supermarkt staat sinds deze week een bord met de tekst dat etenswaren pas genuttigd mogen worden na het afrekenen. Lijkt me dus duidelijk hoe de supermarkt er zelf over denkt.

Poezie schreef op 08-10-2024 om 19:56:

[..]

Omdat Kareltje in zijn latere leven weleens in een restaurant zal (moeten) eten?

Om dat te leren is het echt niet nodig om altijd maar aan tafel te eten en is het ook niet nodig om nooit op andere plekken te eten. Dat staat er los van.

Jorni schreef op 08-10-2024 om 20:03:

[..]

Om dat te leren is het echt niet nodig om altijd maar aan tafel te eten en is het ook niet nodig om nooit op andere plekken te eten. Dat staat er los van.

Dat denk jij. Ik vrees dat Kareltje later als volwassene een fiets meeneemt op restaurant. Omdat hij niet weet waar tafels en stoelen voor dienen 😂

Meesje schreef op 08-10-2024 om 19:56:

Tenzij Kareltje iedere maaltijd in de buggy/op de fiets krijgt denk ik dat hij gedurende de dag genoeg momenten krijgt om iets aan een tafel te eten.

Ik had mij nog niet in dit topic gemeld, ben zoals in de vorige discussie over dit onderwerp nog steeds tegen eten in de boodschappenkar.

We hebben in de jaren dat de kinderen jong waren op allerlei creatieve manieren en op vreemde locaties gegeten.  Juist met kleine kinderen is dat leuk. Eten in de, van het beddengoed zelfgebouwde,  tent op de slaapkamer. Zittend op de schommels maar wel aan tafel. Op het bankje voor de Hema met brood gekocht bij de bakker en warme hemaworst was nog geen plan toen we brood gingen halen. 

Inmiddels zijn ze 19 en 22 en eten ze het liefst gewoon aan tafel dus dat komt wel goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.