Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-11-2021 om 06:56
Ik ben helemaal op.. sinds een week wordt onze dreumes iedere nacht gillend en krijsend wakker. Vannacht werd hij om 4 uur wakker. We hebben hem om 4.30 uur een flesje melk gegeven in de hoop dat hij zou slapen, maar nee hoor. Hij heeft gehuild totdat hij bij ons in bed mocht en heeft tot 6.15 uur zitten klieren en is daarna plots in slaap gevallen.
Hebben jullie tips? Ik weet gewoon even niet wat we moeten doen. Laten huilen werkt niet, dan blijft hij gillen (geprobeerd maar na 15 minuten dacht het is wel genoeg geweest), flesje melk helpt ook niet. Ik weet het even niet meer.. help!
25-11-2021 om 07:22
Aardbei_86 schreef op 17-11-2021 om 13:24:
[..]
Oh fijn dat dat werkte. Hoe ziet jullie dag en qua slaapjes uit nu?
Zo sorry, ik lees dit berichtje nu pas. Hij slaapt nu van 19 tot 6.30 en dan rond 12 uur een dutje variërend van 1 tot 2 uur. En bij jullie?
Hij slaapt nu wel weer door gelukkig!
11-04-2022 om 10:58
Als je denkt dat je peuter misschien oververmoeid is, probeer dan eerder naar bed te gaan en zorg ervoor dat ze overdag voldoende slaapt. Als je denkt dat ze 's nachts wakker wordt omdat ze te veel slaapt, probeer dan haar dutje in te korten. Zorg er ook voor dat ze niet te dicht bij bedtijd een dutje doet. Krijg gung-ho over de bedtijdroutine.
13-04-2022 om 20:57
In november na 2 nachten bij ons (opa en oma, en kindje slaapt bij ons in slaapkamer in campingbedje) sliep hij door. Maar inmiddels weer compleet anders. Dreumes is elke nacht wakker en sinds paar weken zijn ouders 's nachts (kon 3 uur zijn, maar ook om 4 uur of 5 uur) een pyamapapje gaan geven. 't Is meer dan erg, om te zien hoe de ouders er zó klaar mee zijn, maar ook niet meer weten hoe ze dit niet-doorslapen kunnen doorbreken. Kindje is nu inmiddels 1,5 jaar oud. Huilt, soms na paar kreten stil. En soms krijsen, zo hard dat zijn groter broertje van 3,5 er wakker van wordt. Adviezen welkom,
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.