Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-06-2010 om 13:33
Hallo allemaal,
Ik hoop dat uit ervaring jullie me kunnen helpen bij de aanschaf van een driewieler(tje).
Onze dochter is 14 maanden en behoorlijk tenger van postuur (8,5 kg). Haar grove motoriek ontwikkeling gaat als een trein en we denken dat ze het heel leuk zou vinden om te gaan (proberen te) fietsen met een driewieler.
Nu zie ik overal dat bij een driewieler staat 'vanaf 2 jaar'.
Bestaan er kleine 'echte' driewielers waarbij ze zeker weten bij de trappers en het stuurtje kan ?
Heeft Toy R Us misschien heel veel verschillende driewielers waarbij we kunnen kijken of het gaat werken? Toys R Us zit niet bepaald in de buurt dus het zou zonde zijn als we voor niets gaan.
Is er iemand die ervaring heeft met een (hele) kleine op een driewieler? Vond die het leuk of was het continu vallen (kan dat met een driewieler?)?
Groetjes Chocobo
09-06-2010 om 14:30
Anna en rafelkap
Mijn dochter van 4 (ze wordt in augustus 5) kan ook nog niet fietsen zonder zijwielen. Ze kan wel skaten en rolschaatsen en dat vind ik ook knap. Mijn kinderen zijn niet zo snel met fietsen en ik heb geen zin om er maanden mee bezig te zijn. Mijn oudste twee hebben allebei leren fietsen toen ze in groep 2 zaten. Ach, voor mij is zonder zijwielen fietsen ook niet een prestatie van wereldformaat. Alle kinderen leren het, de een iets sneller dan de ander.