Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Broodje eten in de supermarkt

Peiling

Mag een dreumes/peuter een broodje eten in de supermarkt nog voordat het is afgerekend?
312 stemmen
34%
66%

Pinokkio schreef op 26-05-2023 om 22:27:

[..]

Maar waarom hou je het niet gewoon bij je eigen kind, waarom moet je zoveel vinden over hoe anderen het doen??

Ik ga echt geen mensen terecht wijzen in de supermarkt of zo. Maar ik heb er wel een mening over. Ben ik goed in. 

Valeria schreef op 26-05-2023 om 19:56:

[..]

Een kind kan echt wel leren dat het niet meteen iets krijgt als het daar om vraagt. Ervan uitgaan dat een kind meteen gaat krijsen als je nee zegt, doet mij denken dat iemand nooit een nee heeft volgehouden.

En nee, dat is niet mijn 'geluk'. Je kunt de meesten daar gewoon in opvoeden hoor. Misschien is het juist je 'ongeluk' dat je er eentje hebt bij wie dat niet lukt, maar het is zeker geen geluk als het wél lukt. De meeste kleine kinderen die ik in de supermarkt zie weten zich prima te gedragen bij een nee.

Wie zegt dat het om krijsen gaat, om een gebrek aan opvoeding, aan geen nee willen verkopen, aan niet volhouden? 

Waarom een mening over iets hebben waar je veel te weinig info over hebt of geen flauw idee waarom iets gebeurt? En waarom moet ieder kind volgens de gewoontes van anderen opgevoed worden, waarom moet alles een leermoment zijn terwijl er zoveel manieren zijn om ergens te komen,  waarom wordt een tweejarige als onopgevoed of juist als volwassene gezien als ie niet in het keurslijf van een andere, vreemde volwassene past en dat alles terwijl de meeste volwassenen evengoed onaangepast, ongewenst gedrag vertonen? 


MamaE schreef op 26-05-2023 om 22:39:

[..]

Ik ga echt geen mensen terecht wijzen in de supermarkt of zo. Maar ik heb er wel een mening over. Ben ik goed in.

Er zit een verschil tussen een mening hebben en een mening uitspreken. Ik vind genoeg van wat anderen doen, maar ben ook opgevoed met als je niks aardigs kan zeggen, zeg dan niks. Dat zouden meer mensen op het forum mogen toepassen

Maar onze kinderen hebben de ruimte om emoties te laten zien, ook negatieve. En worden niet opgevoed met idee dat ze anderen vooral niet tot last moeten zijn . Daar heb ik zelf nu als dertiger namelijk wel last van door oa mijn opvoeding. 

Wat vinden mensen toch veel, vaak niet gehinderd door enige achtergrondkennis, van andermans kind en opvoeding. On topic: Ik deed dit zelf niet maar als ik een kind met een banaan of een broodje in een karretje zie zitten vind ik daar helemaal niks van. Als ik het al zie. Ik denk dat de wereld echt leuker zou worden als we allemaal niet overal zoveel van vonden. 

Due-scimmie schreef op 26-05-2023 om 23:17:

[..]

Er zit een verschil tussen een mening hebben en een mening uitspreken. Ik vind genoeg van wat anderen doen, maar ben ook opgevoed met als je niks aardigs kan zeggen, zeg dan niks. Dat zouden meer mensen op het forum mogen toepassen .

Maar onze kinderen hebben de ruimte om emoties te laten zien, ook negatieve. En worden niet opgevoed met idee dat ze anderen vooral niet tot last moeten zijn . Daar heb ik zelf nu als dertiger namelijk wel last van door oa mijn opvoeding.

Dat leer ik mijn dochter ook wel hoor. En ik dat ik hier mijn mening geef is omdat daar om gevraagd werd. Je hoeft op een forum toch niet alleen te reageren als je het met iemand eens bent? Het is juist een plek voor discussie en een variëteit aan meningen.

Mijn dochter mag ook emoties laten zien, maar een krijspartij in het openbaar omdat ze een keer nee hoort, dat niet. Dan mag ze ergens anders boos gaan doen. Dus wel boos zijn, maar niet op elke plek. Rekening houden met andere mensen vind ik wel belangrijk. Niet geheel ten koste van jezelf natuurlijk. Maar we zijn niet alleen op de wereld.

Beetje flauwe reacties hier: er wordt juist om een mening gevraagd hè, dus dan is het ook logisch om die te geven. Dat betekent niet dat het gaat om iets waar de meninggever zich dagelijks aan stoort of mee bezig houdt en al helemaal niet dat die mening ongevraagd geuit zou worden

Ik vind het juist interessant om te lezen hoe andere mensen erin staan, dus alsjeblieft niet af gaan fakkelen als iemand je mening niet deelt. Luisteren en begrijpen van elkaar, daar is dit forum toch voor?
Ik ben van mening en heb mijn kinderen opgevoed om niet in de winkel al te gaan eten, is dat gelijk een veroordeling van mensen die hun kinderen wel een broodje geven? Maar inmiddels heb nu meer begrip voor mensen die hun kinderen wel een broodje geven, hoewel het lastig is om uit te leggen als je kind dan óók een broodje wil. 

Ik heb het nooit gedaan, maar ik vind hier eigenlijk helemaal niets van.

Ik vind het wel behoorlijk “moedermaffia” hier wel wat van te vinden. Mijn mening.

Tenzij je de supermarkt eigenaar bent, want die hebben natuurlijk het recht hun eigen beleid te bepalen. 

Renmuis schreef op 26-05-2023 om 23:48:

Ik heb het nooit gedaan, maar ik vind hier eigenlijk helemaal niets van.

Ik vind het wel behoorlijk “moedermaffia” hier wel wat van te vinden. Mijn mening.

Tenzij je de supermarkt eigenaar bent, want die hebben natuurlijk het recht hun eigen beleid te bepalen.

Maar door het gedrag van 1/3de - die persé moeten eten of hun kinderen eten in hun handen moeten stoppen - betaalt 2/3de dus meer in de supermarkt. Waaronder dus ik, zonder kinderen.

Want er wordt teveel gestolen en / of niet aangerekend en dat gaat die supermarkt-eigenaar dus doorfactureren. Terwijl ik dus niet eet in de winkel.

Als je bovendien geen antwoord / discussie wil, vraag dan niets  .

Ga morgen tijdens de boodschappen toch maar een zak zoute chips opvreten. En die nadien als ie leeg is ergens in een rek droppen. Kennelijk is het immers "normaal gedrag". Nooit geweten.

(Niets tegen mensen die iets moeten eten omwille van diabetes of dergelijke. Maar dat zijn dus de uitzonderingen. Al de rest is luxe dat kan wachten tot thuis. Of neem je hongerig / vermoeid kind gewoon niet mee naar de supermarkt als je weet dat hij dat niet aan kan.)

Marty je haalt 2 dingen door elkaar. Het is niet alsof die ouders die hun kroost alvast een krentenbol geven, automatisch jatten.

Jippox schreef op 26-05-2023 om 23:36:

Beetje flauwe reacties hier: er wordt juist om een mening gevraagd hè, dus dan is het ook logisch om die te geven. Dat betekent niet dat het gaat om iets waar de meninggever zich dagelijks aan stoort of mee bezig houdt en al helemaal niet dat die mening ongevraagd geuit zou worden

Tja, 'nee' is nou eenmaal een moeilijk woord als je dat nooit hebt gehoord in je leven. 

Het is ook oké ergens geen mening over te hebben. Zelfs als het gevraagd wordt. In dit geval wat mij betreft de beste optie  (en dat is mijn mening die ik graag wilde bijdragen aan de discussie).

Lieveheersbeest schreef op 26-05-2023 om 23:53:

Marty je haalt 2 dingen door elkaar. Het is niet alsof die ouders die hun kroost alvast een krentenbol geven, automatisch jatten.

Tja, ga als caissière maar eens uitvissen aan de kassa of die peuter 1 of 2 krentenbollen naar binnen heeft gewerkt. Moeder zal wel zeggen dat het er 1 was. Als ze al iets zegt. Want tja "het grijpfruit bij de start is ook gratis, maar mijn kind eet geen fruit of is allergisch voor de bananen die er lagen, dus heb ik hem in de plaats maar een gratis krentenbol gegeven".

Renmuis schreef op 26-05-2023 om 23:58:

Het is ook oké ergens geen mening over te hebben. Zelfs als het gevraagd wordt.

Inderdaad. Net zo oké als wel een mening hebben 👍

Marty1984 schreef op 26-05-2023 om 23:58:

[..]

Tja, ga als caissière maar eens uitvissen aan de kassa of die peuter 1 of 2 krentenbollen naar binnen heeft gewerkt. Moeder zal wel zeggen dat het er 1 was.

Jammer dat je bevooroordeeld bent en op basis van aannames zulke grote conclusies trekt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.