Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-04-2015 om 12:00
Mijn zoon is bijna 6 maanden en valt s avonds aan de borst in slaap. Als ik hem op schoot houd dan slaapt hij rustig door, maar zodra ik hem in zijn bedje leg gaan zijn ogen wijd open en begint hij hard te huilen. Wanneer hij weer wordt opgepakt slaapt hij meteen weer verder. Wanneer ik hem weer terug wil leggen herhaalt dit alles zich weer. Uiteindelijk lukt het na veel keer proberen om hem weg te leggen en slaapt hij door tot de volgende ochtend. Als hij een enkele keer s nachts wakker wordt voed ik hem in bed. Het terugleggen daarna is geen probleem.
Ik heb al geprobeerd hem te laten liggen en te laten huilen tot hij in slaapt valt (steeds een paar minuten langer) maar zelfs na 45 min huilt hij nog steeds. Hij raakt hierdoor alleen overstuur en slaapt niet.
Als ik s avonds niet thuis ben valt hij in slaap wanneer hij heen en weer gewiegd wordt. Ook dan is het wegleggen hetzelfde probleem.
Overdag hoef ik alleen maar op te staan, dan wordt hij al wakker met als resultaat dat hij of op schoot slaapt of in de kinderwagen als we gaan wandelen.
Heeft iemand tips/adviezen?
17-11-2017 om 18:28
Ik typte slordig 2 jaar geleden
valreflex had er moeten staan. Als je een baby net wat snel naar beneden beweegt op zijn rug kan je dat triggeren gaan de armpjes wijd en mondje open. 1 van de dingen die kinderarts bij onze baby testte als je ze op de zijkant in bed legt en dan op een rug legt is de kans dat ze doorslapen veel groter.
Bij mijn babies maakte het veel verschil!
17-11-2017 om 18:31
nog slordig.
Ik sta ook te koken.
Valreflex had er moeten staan. Als je een baby net wat snel naar beneden beweegt op zijn rug kan je dat triggeren. Dan gaan de armpjes wijd en mondje open. Het was een van de dingen die kinderarts bij onze baby testte. Ik leerde van kinderverpleegkundige dat als je ze op de zijkant in bed legt en dan op een rug legt is de kans dat ze doorslapen veel groter.
Bij mijn babies maakte het veel verschil!
Zo duidelijk?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.