Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Knutselkei schreef op 29-01-2022 om 09:21:

ik hoorde een Koda en broertje Dako

Mijn zoon is bevriend met een Ishan, broer van Anish

Aviendha schreef op 29-01-2022 om 09:30:

Dieudonnee zou ik nog wel kunnen onthouden. Door god gegeven. Maar Sealtiël echt nog nooit van gehoord. Iets met een zeehond?

Ja die associatie had ik ook... met dat liedje. Was een bijbelse naam zei moeder,uit een namenboekje van hun kerk, toen ik een keer vroeg hoe ze aan de naam kwam. De andere kinderen hadden ook wel bijbelse namen maar bekendere.

Aviendha schreef op 29-01-2022 om 09:30:

Dieudonnee zou ik nog wel kunnen onthouden. Door god gegeven. Maar Sealtiël echt nog nooit van gehoord. Iets met een zeehond?

Grappig, het betekent iets vergelijkbaars: gevraagd aan God

http://www.sofeer.nl/woordenlijst/s/sealtiel.htm

Waarschijnlijk wel bewust gekozen door die ouders. Ik hou er stiekem wel van, van dit soort namen. Een van mijn kinderen heeft ook zo’n obscure Bijbelse (OT) naam, maar die heeft een meer gangbare klank (daarom viel ik er ook voor). De andere heeft ook een naam uit het OT maar die komt veel vaker voor, meer in de categorie David.


net gezien bij mijn ouders in de straat...Poppy. 
Zou niet mijn keuze zijn!

Tessa

mamatessa schreef op 29-01-2022 om 14:53:

net gezien bij mijn ouders in de straat...Poppy.
Zou niet mijn keuze zijn!

Tessa

Poppy is een veelvoorkomende naam in Engeland. In NL idd beetje bijzonder. Net als Posy. Ik vind het zon lieve leuke naam, het betekent ‘boeketje’. Maar in NL ging het me toch wat te ver 😅

Dalika en Shivana....kan er niet aan wennen.

mamatessa schreef op 29-01-2022 om 14:53:

net gezien bij mijn ouders in de straat...Poppy.
Zou niet mijn keuze zijn!

Tessa

Ik vind Poppy best leuk

ik vind Poppy ook leuk. Het betekent klaproos.  En dat vind ik ook nog een mooie bloem.  

Mija schreef op 29-01-2022 om 14:44:

[..]

Grappig, het betekent iets vergelijkbaars: gevraagd aan God

http://www.sofeer.nl/woordenlijst/s/sealtiel.htm

Waarschijnlijk wel bewust gekozen door die ouders. Ik hou er stiekem wel van, van dit soort namen. Een van mijn kinderen heeft ook zo’n obscure Bijbelse (OT) naam, maar die heeft een meer gangbare klank (daarom viel ik er ook voor). De andere heeft ook een naam uit het OT maar die komt veel vaker voor, meer in de categorie David.



Ik denk dan aan Itai. Of Caleb. Of Yair. 
En bij die tweede aan Nathan.
Ik deel je voorliefde voor dat soort namen. Ezra stond hier hoog op het lijstje.

Hinoki schreef op 29-01-2022 om 21:59:

[..]


Ik denk dan aan Itai. Of Caleb. Of Yair.
En bij die tweede aan Nathan.
Ik deel je voorliefde voor dat soort namen. Ezra stond hier hoog op het lijstje.

Als ik nog een zoon had mogen krijgen, had hij Ezra geheten. Mijn zoontje heeft een heel bijbelse naam, die weinig in zijn volledigheid wordt gegeven. De afkorting ervan komt vaker voor en is ook de roepnaam van mijn zoon. Ik ben gek op joodse/bijbelse namen. Samuel/Sam en Benjamin/Benja stonden ook op het lijstje. 

Ik weet dat poppy klaproos is, prachtige bloem. Maar in het Nederlands vind ik het niet mooi. Doet me te popperig aan
 Maar goed, gelukkig maar dat iedereen eigen keus en smaak heeft. 

Tess

Hinoki schreef op 29-01-2022 om 21:59:

[..]


Ik denk dan aan Itai. Of Caleb. Of Yair.
En bij die tweede aan Nathan.
Ik deel je voorliefde voor dat soort namen. Ezra stond hier hoog op het lijstje.

Itai, Caleb of Yair vind ik best toegankelijk. Wat dacht je van Nebukadnezar?

Ik heb ooit ergens de naam Habakuk gelezen, een jongetje, bleek ook uit de bijbel te komen. 

Bij het onthouden van de bijbelboeken was het rijmpje "Habakuk z'n broek is stuk", dus helaas zal ik dat altijd achter die naam denken.

Auwereel schreef op 29-01-2022 om 23:28:

Bij het onthouden van de bijbelboeken was het rijmpje "Habakuk z'n broek is stuk", dus helaas zal ik dat altijd achter die naam denken.

Ga naar Jesaaje, die zal 'm wel naaie

Maar ook zonder dat rijmpje vind ik Habakuk echt een lelijke naam. Sommige namen vind ik gewoon té bijbels. Ik ken bijvoorbeeld een Laban, dat vind ik net zoiets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.