Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby niet welkom op bruiloft


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

05-07-2023 om 10:14

TrefleQ schreef op 05-07-2023 om 10:12:

Marodora: kan ook andersom. Je broer kan zorgen dat jij bent zijn bruiloft bent door jouw je baby mee te laten nemen.

Maar dat is niet de keuze die hij gemaakt heeft, hier kan TO dus niets mee doen. Met advies over haar eigen handelen en keuzes wel.

Ik zie hier allemaal mensen reageren met dat zij vinden dat kinderen er wel bij horen, dat broer prima onderscheid kan maken tussen kind van zus en kind van vrienden, dat zij het op hun bruiloft anders (zouden) doen, dat broer van zijn probleem een probleem van TO probeert te maken enz enz enz. Maar broer vraagt hier helemaal niet om advies. Hij heeft zijn keuze gemaakt. Over hou híj zíjn bruiloft wenst te vieren. Of wij dat nu ook zo zouden doen, of helemaal anders, dat doet er niet toe. Hij mag daarin zijn eigen keuze maken. Dat die keuze consequenties heeft is een tweede. Het kan betekenen dat zijn zus niet kan komen. Dat is dan zijn probleem. Maar hier gaan bedenken hoe broer het 'beter' kan doen heeft MI helemaal geen zin en is eerder olie op het vuur bij TO.

TO vraagt wat zij moet doen. Sja, je eigen keuze maken. Het lijkt me niet nodig om beledigd te zijn. Als hij nu zei; "kinderen zijn welkom, maar die van jou niet" dan is dat een ander verhaal. Maar beledigd zijn omdat iemand een alleen-volwassenen feestje viert en jou daarvoor uitnodigt lijkt me onnodig. Bozig reageren op broer ook. Er zijn hier verschillende oplossingen aangedragen. Die kun je overwegen. Als je dat niet wil, ook prima. Dan zeg je tegen je broer dat het helaas niet gaat lukken om te komen omdat baby nog te klein is. 

yette schreef op 05-07-2023 om 10:02:

[..]

Laten we er geen discussie van maken over of de baby of de bruiloft belangrijker is. Op die manier krijg je alleen maar ruzie. 

Het is ook niet bedoeld als communicatieadvies richting broer hoor. Maar vooral als advies richting TO om dicht bij haar gevoel te blijven.

Wandelvrouwtje schreef op 05-07-2023 om 10:14:

[..]

Maar dat is niet de keuze die hij gemaakt heeft, hier kan TO dus niets mee doen. Met advies over haar eigen handelen en keuzes wel.

dit is een stuk bondiger geformuleerd wat ik wilde zeggen 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

05-07-2023 om 10:24

Jillz schreef op 04-07-2023 om 21:18:

Ik snap je broer ook wel dat een baby die door de ceremonie heen krijst niet wenselijk is. 

Ligt dit aan mij? Ik begrijp dit dus helemaal niet.
Juist een trouwerij is in mijn beleving een familie-feest. Uitsluiten van 80-plussers of 5-minners begrijp ik niks van. Komt er een striptease of zo... 
Wat geeft het als bij het ja-woord er opeens een baby het op een krijsen zet? Dan gaat die moeder de zaal uit en vraagt de ambtenaar het opnieuw...
Echt stomverbaasd dat je broer, die weet dat jij dan een baby hebt, de baby en daarmee impliciet jou uit te sluiten.

Alleen daarom al, zou ik thuisblijven.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

05-07-2023 om 10:27

Wandelvrouwtje schreef op 05-07-2023 om 10:14:

Maar dat is niet de keuze die hij gemaakt heeft, hier kan TO dus niets mee doen. Met advies over haar eigen handelen en keuzes wel.

Precies.

Maar TO voelt zich schuldig dat ze het eventueel moet laten afweten op de bruiloft van haar broer. Mijn stelling is dat hij zelf die keuzes heeft gemaakt (die ik absoluut niet begrijp, maar okey, daar gaat dit topic niet over) en dat de consequentie dan is dat TO er niet bij kan zijn.

Eleanor

Eleanor

05-07-2023 om 10:29 Topicstarter

Financieel hebben wij het niet ruim, vandaar dat ik nog niet zo ben ingegaan op de optie van een huisje/hotel. De bruiloft zou zo wel héél erg duur voor ons worden. Bovendien is de locatie nogal in the middle of nowhere, dus veel mogelijkheden dichtbij zijn er ook niet.

Mijn man stelde voor dat we samen die kant op gaan en dat ik dan alleen de ceremonie bijwoon terwijl hij zich een uurtje ergens vermaakt met onze baby. En dan daarna weer allemaal richting huis. Ik denk dat mijn broer dat karig gaat vinden, maar misschien is het wel een goede tussenoplossing.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

05-07-2023 om 10:32

Eleanor schreef op 05-07-2023 om 10:29:

Ik denk dat mijn broer dat karig gaat vinden, maar misschien is het wel een goede tussenoplossing.

Mijn stellingname is dat je broer superblij mag zijn, dat jij vier uur gaat reizen (en je in allerlei bochten gaan wringen) om toch bij de ceremonie te zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat jijzelf dat wel erg graag wilt... om er toch even te zijn.
Superlief van je man om zich zo op te stellen.

Eleanor schreef op 05-07-2023 om 10:29:

Financieel hebben wij het niet ruim, vandaar dat ik nog niet zo ben ingegaan op de optie van een huisje/hotel. De bruiloft zou zo wel héél erg duur voor ons worden. Bovendien is de locatie nogal in the middle of nowhere, dus veel mogelijkheden dichtbij zijn er ook niet.

Mijn man stelde voor dat we samen die kant op gaan en dat ik dan alleen de ceremonie bijwoon terwijl hij zich een uurtje ergens vermaakt met onze baby. En dan daarna weer allemaal richting huis. Ik denk dat mijn broer dat karig gaat vinden, maar misschien is het wel een goede tussenoplossing.

Prima oplossing! Woont je broer ook niet in de buurt, dat je man in zijn huis terecht kan? 

Daddy_gijs schreef op 05-07-2023 om 10:32:

[..]

Mijn stellingname is dat je broer superblij mag zijn, dat jij vier uur gaat reizen (en je in allerlei bochten gaan wringen) om toch bij de ceremonie te zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat jijzelf dat wel erg graag wilt... om er toch even te zijn.
Superlief van je man om zich zo op te stellen.

Helemaal eens. Ik vind dat lief van jullie allebei. 

Daddy_gijs schreef op 05-07-2023 om 10:32:

[..]

Mijn stellingname is dat je broer superblij mag zijn, dat jij vier uur gaat reizen (en je in allerlei bochten gaan wringen) om toch bij de ceremonie te zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat jijzelf dat wel erg graag wilt... om er toch even te zijn.
Superlief van je man om zich zo op te stellen.

Nou, dit inderdaad. Als broer dat te karig vindt, dan moet hij zich toch maar flexibeler opstellen. En oke, ik weet dat dat op zich hier inderdaad niet de discussie is. Maar het is wel het een of het ander hoor. Als hij zo stellig een kindvrije bruiloft wil, dan kan de consequentie nu eenmaal zijn dat zijn zus er niet bij kan zijn, of  bijv. alleen tijdens de ceremonie. Tja... 

Ik vind dat je broer geluk met jou heeft! 

TrefleQ schreef op 05-07-2023 om 10:12:

Marodora: kan ook andersom. Je broer kan zorgen dat jij bent zijn bruiloft bent door jouw je baby mee te laten nemen.

Maar het gedrag van een ander kun je niet beïnvloeden. En dus is de vraag toch voor TO, hoe ‘oneerlijk’ je dat misschien ook kunt vinden.


Het is daarbij wel belangrijk dat het ook echt een vraag is naar wat JIJ zelf wil en wat JIJ belangrijk vindt, TO. Zo maakt je broer ook zijn afwegingen en dat mag jij dus ook doen. Het gaat er niet om dat je je familie niet boos mag maken.

Eleanor schreef op 05-07-2023 om 10:29:

Financieel hebben wij het niet ruim, vandaar dat ik nog niet zo ben ingegaan op de optie van een huisje/hotel. De bruiloft zou zo wel héél erg duur voor ons worden. Bovendien is de locatie nogal in the middle of nowhere, dus veel mogelijkheden dichtbij zijn er ook niet.

Mijn man stelde voor dat we samen die kant op gaan en dat ik dan alleen de ceremonie bijwoon terwijl hij zich een uurtje ergens vermaakt met onze baby. En dan daarna weer allemaal richting huis. Ik denk dat mijn broer dat karig gaat vinden, maar misschien is het wel een goede tussenoplossing.

Als je broer dit niet waardeert, is hij een hork. En dat is dan maar zo. Jullie doen hartstikke veel moeite om bij zijn bruiloft aanwezig te kunnen zijn. Fijn dat je man en jij zo’n team zijn. Ik hoop dat het al met al toch een beetje een plezierige dag kan worden waar je goede herinneringen aan kan hebben. 

Mooie tussen oplossing TO

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.