Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-11-2022 om 13:35
Hoi iedereen,
tijdens mijn zwangerschap at ik echt alles wat los en vast zat (waarschijnlijk voor velen herkenbaar). Ik kon elke dag wel een hele zak chips en nog een reep chocola naar binnen werken. Voor mijn zwangerschap kon ik er ook wel wat van maar stukken minder. Overigens ben ik wonder boven wonder nog nooit te zwaar geweest. tijdens mijn zwangerschap ben ik rond de 15 kg aangekomen.
inmiddels ben ik vijf maanden geleden de trotse mama geworden van mijn eerste kindje en sindsdien….heb ik totaal geen eetlust meer. Ik ben inmiddels al vijf kilo lichter dan het gewicht dat ik woog voordat ik zwanger werd. Ik sjouw nu natuurlijk mijn kindje meerdere keren de trap op en af per dag en als hij slaapt ben ik bezig met het huishouden dus krijg ik meer beweging dan ooit te voren. Maar ik eet zoals andere om mij heen zeggen “voor een zieke kip”. ik heb gewoon totaal geen honger. Als ik eenmaal aan het eten ben gaat het meestal wel, maar ik kan gerust een halve dag gaan zonder überhaupt te merken dat ik nog niks gegeten heb. Ik krijg vooral in de ochtend ook niet meer dan een appel door m’n keel.
Nu is afvallen geen ramp natuurlijk maar het tempo waarmee het nu gaat is niet zo best. Daarnaast ben ik na mijn zwangerschap twee keer regelmatig ongesteld geworden, maar nu is het al drie maanden geleden sinds ik dat voor het laatst was. Ik weet niet of dit persé met elkaar te maken heeft maar ik kan me zoiets wel voorstellen. Ik ben en blijf ook de hele tijd moe. Ik dacht even aan bloedarmoede maar behalve de vermoeidheid herken ik me verder in geen een van de symptomen.
hebben jullie misschien vergelijkbare ervaringen of tips?
23-11-2022 om 15:21
Naar de huisarts kan geen kwaad, maar meer bewegen, minder snaaien, borstvoeding en een vijf maanden oude baby lijken mij op zich al logische verklaringen voor zowel het gewichtsverlies als voor de vermoeidheid.
Ik kwam na de bevalling van nr 2 op enig moment ook op een lager gewicht uit dan voor de zwangerschap, door een combinatie van borstvoeding en een verhuizing waardoor ik verder moest fietsen naar mijn werk. Na een tijdje zat ik gewoon weer op mijn uitgangsgewicht.
23-11-2022 om 16:03
Wat betreft de wegblijvende menstruatie: weet je zeker dat je niet zwanger bent?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.