Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Theetuin schreef op 25-07-2021 om 15:27:

Fijn Citroentaart!

Klopt LaDolceVita vanwege vakantie kan het niet eerder, de 12 weken echo is al 2 weken erna.

Dat is dan weer een voordeel moet je maar denken haha.


Ik voel me vandaag weer vol energie, heel fijn! Ons zoontje sliep vannacht ook eindelijk eens door, dat scheelt ook enorm. De gebroken nachten vallen me nu extra zwaar.

LaDolceVita schreef op 26-07-2021 om 12:03:

[..]

Dat is dan weer een voordeel moet je maar denken haha.


Ik voel me vandaag weer vol energie, heel fijn! Ons zoontje sliep vannacht ook eindelijk eens door, dat scheelt ook enorm. De gebroken nachten vallen me nu extra zwaar.


Oh herkenbaar dit. Ik heb echt 2 bagger dagen gehad. Geen energie en heel misselijk de hele dag. Maar inderdaad ook slechte nachten. Afgelopen nacht eindelijk weer goed geslapen en ik voel me een stuk beter. Ook minder misselijk volgens mij. 

Ja wat leuk die kloppende hartjes in de tabel, gefeliciteerd Citroentaartje!

Hier nog twee weken wachten tot de echo helaas. Misselijkheid begint ook te komen.  Maar vooral moe, moe, moe en chagerijnig. En blijft spannend, heb meerdere miskramen gehad dit jaar dus eerst maar eens zien. Maar sta daar heel nuchter in, en we zijn er wel uit dat we het hierna ook niet meer proberen, dan is het wel klaar en moet het zo zijn. 

Bedankt allemaal!

Wat erg van meerdere miskramen, Violetje. Hopelijk blijft alles goed gaan deze keer.

@Tinkeltje, ja (nacht)rust is nu extra belangrijk merk ik. Ik ben vandaag ook amper misselijk geweest.

@Violetje, dat lijkt me best zwaar, die meerdere miskramen. Kan me voorstellen dat je de weken aftelt!

Ja ik heb daar gelukkig niet heel veel last van gehad. Tuurlijk wel verdrietig, maar ik denk door m'n leeftijd, plus het feit dat ik nooit een enorme kinderwens heb gehad (mijn vriend, die ik pas op latere leeftijd ontmoette wel, en ik moet zeggen: het bevalt ook goed zo'n kleine 😊) maken dat ik nu gewoon echt zie wat er gebeurt, en alles moet zo zijn ofzo.
Ik denk dat het heel anders is wanneer je vanaf kind af aan al dolgraag moeder wilt worden ooit, en je krijgt dan een of meerdere miskramen. Of erger nog, het lukt helemaal niet. Dat moet echt verschrikkelijk zijn.... Nee hoor ik voel me al blessed met 1 gezond kindje, en nu maar afwachten hoe het loopt. 

Poeh hier sinds een paar dagen flink misselijk. Vanmorgen moeten overgeven. Had goede hoop dat het me deze keer bespaard zou blijven, maar helaas. Hopelijk is het gauw weer over. Stom dat je dat ook weer zo snel vergeet na eerdere zwangerschappen. En nu denk ik: ohja, zo voelde dat 

Heel herkenbaar Karavaan, hier is de misselijkheid sinds een paar dagen ook flink aanwezig. Ik heb ditmaal besloten om mij hier niet zo maar bij neer te leggen, bij de zwangerschap van mijn dochter tot 14 weken elke dag de gehele dag misselijk, vandaag contact opgenomen met een acupuncturist en kon zojuist al terecht. Zij kunnen met bepaalde drukpunten de maag tot rust brengen. Hopelijk merk ik de komende dagen een verschil.

Wat fijn om te zien dat er een aantal al een goede echo gehad hebben.
Hier blijft de misselijkheid ook behoorlijk aanwezig. Gelukkig wel minder heftig dan tijdens de zwangerschap van mijn dochter. 
Morgenochtend heb ik een telefonische intake met de verloskundige. En vrijdagochtend eindelijk de echo! 

oei misselijkheid... zo vervelend. Tussen de 6 en 8 weken was ik eigenlijk de hele dag wel beroerd, of omdat ik een lege maag had, of omdat het me tot in mn keel dwars zat... sinds week 9 eigenlijk niet veel last meer. Af en toe nog maar. Voornamelijk als mijn maag leeg is. Dus zorg er maar voor dat ik wat vaker iets eet en geen honger krijg. Ik krijg als ik even vergeet te eten ook echt een hongerklap ineens en die misselijkheid erbij is dan echt niet leuk.
Bij mijn vorige zwangerschappen eigenlijk geen last van misselijkheid gehad.

Ik had vandaag mijn intake. Het was telefonisch en niet heel bijzonder. As maandag 2 aug heb ik mijn termijn echo. Ben dan 9-5dagen volgens mijn eigen berekening.  Volgens verloskundige 10 weken. We gaan het dan zien! Maandag worden ook de volgende afspraken ingepland. De 13 weken echo is vanaf 1 sept standaard erbij. Deze echo wordt gepland tussen de 13 weken en 14-5dagen. Ik ben 1 sept 14-3dagen en heb waarschijnlijk ook recht op deze echo! Maandag hoor ik daar meer over. Vind anders de tijd tot 20 weken wel heel lang wat er tussen zit.

Ik zie in de tabel voor morgen en overmorgen 3 echo's gepland staan!
En vrijdag nog een 4e.
Hopelijk allemaal kloppende hartjes! Succes dames.

Hier ook gedurende de dag misselijk en erg moe. Herken ik wel van de andere twee zwangerschappen. Vorige keren ook wel moeten overgeven, tot nu toe gelukkig nog niet. Maar weet even niet bij welke termijn dat ook al weer begon. 

Wie weet, fijn als je nog net in aanmerking komt voor de 13 weken echo. Moet nog even horen/inlezen wat ze daar dan al kunnen zien/vaststellen. En maandag al termijnecho, gaat snel. 

Voor diegenen die aankomende dagen een echo hebben veel succes en hopelijk allemaal kloppende hartjes! 

Na een paar misselijkvrije dagen is het nu weer terug. Lig te wachten totdat man wakker wordt en hij me ontbijt kan brengen
Wij zijn in de Efteling nu en ik heb alleen de Max & Moritz achtbaan gedaan, anderen voelen toch niet helemaal goed.


Succes met de echo’s vandaag! 

Ik val ook net buiten de 13 weken echo. Ik vind het opzich geen ramp, begreep van mijn verloskundige dat ze daar toch weer minder op zien dan op de 20 weken echo. Ik probeer maar vertrouwen te hebben dat het allemaal goed is, heb er eigenlijk wel een goed gevoel bij.

Hier ook alleen misselijk bij een lege maag. En als ik aan bepaalde etenswaren denk..

bleh die misselijkheid is echt naar. En was t maar alleen in de ochtend. Er zijn genoeg dagen dat ik er de hele dag en nacht last van heb.. 
T is voor een goed doel maar wat zou ik dit stukje over willen slaan. 

Ik heb mij van de week ingeschreven bij de verloskundige en krijg vanmiddag via hun een vitaliteitsecho! 
Fingers crossed!

Iedereen die vandaag of komende dagen een echo heeft, heel veel plezier en succes gewenst! Hopelijk vult de tabel zich met allemaal mooie hartjes 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.