Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Ik ben weer helemaal bijgelezen, veel gepost in de tussentijd!

Ik ben op 20 juli bevallen van een gezonde dochter! Dus onze zoon heeft er een zusje bij. Ik was 39w6d zwanger, en om 11u had ik een afspraak bij de vk staan waarbij ze me hebben gestript. Voor het strippen had ik 2 cm ontsluiting, en erna 3! In de middag een afspraak bij de gyn gehad om inleiding voor 41 weken te bespreken, maar zowel de vk als de gyn dachten niet dat dat nodig zou zijn. En ze hadden gelijk

Na het strippen hebben we een uur gelopen en in het park gespeeld met ons zoontje. Had toen al menstruatie-achtige krampen. Rond 2u begon dit door te zetten in weeën die eerst goed te doen waren en om de 5 min kwamen, rond half 4 werd het steeds heftiger en kwamen ze om de 3 min. Verloskundige kwam om kwart voor 5 om te checken, en toen moesten we direct naar het zh zei ze omdat we t anders niet zouden halen. Zat toen op 6/7 cm. Gelukkig waren mn zusje en haar man net gekomen om op ons zoontje te passen dus we konden snel door. Daar heeft ze rond half 6 mn vliezen gebroken en daarna ging het heel snel en heftig. Had echt een soort breakdown moment waarop ik dacht neeeee ik kan dit niet het houdt nooit meer op. Gelukkig herkende ik dit van mn zoontje, en het bleek inderdaad bijna het einde te zijn want toen mocht ik al snel persen! Na een kwartier persen is ze geboren, om 18u. Alles is helemaal goed gegaan, en om 20u mochten we alweer naar huis! Zo gek, maar ook heel fijn natuurlijk. 

Inmiddels is ze alweer 3,5 dag oud en de borstvoeding gaat ook goed! Wel sinds gisteren last van stuwing, hoop dat dat snel wegtrekt. En de nachten gaan nog niet heel goed, waardoor ik (denk ik) door het slaaptekort gisternacht een soort paniekaanval heb gehad, dat was wel heel beangstigend. Gelukkig vannacht niet, en vanaf half 3 heeft ze geslapen in de cosleeper! Dus dat biedt perspectief, we hopen dat het steeds beter gaat wat dat betreft zodat we tussen de voedingen zelf ook wat slaap kunnen pakken.

Naam deel ik liever niet openbaar trouwens, maar pm kan altijd!

Gefeliciteerd Puzzelstuk! Wat fijn dat het strippen geholpen heeft. Het klinkt als best een snelle bevalling zeg. Hopelijk gaan de nachten steeds beter. 

Gefeliciteerd met jullie dochtertje Puzzelstuk! Ook al zo'n snelle bevalling. Wat vind je zoontje ervan?

gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje puzzelstuk!! Dat klinkt inderdaad als een snelle, mooie bevalling. Veel geluk samen! 

Gefeliciteerd puzzelstuk! Klinkt als een goeie bevalling. 
Wat je ervaarde als een soort paniekaanval is denk ik niet vreemd. De eerste dagen sta je stijf vd adrenaline en daarna kicken de emoties in (boekenwijsheid hiero, ik moet het zelf nog meemaken). Geniet lekker van je gezinnetje

gefeliciteerd puzzelstuk! Wat fijn dat het strippen heeft geholpen en de bevalling verder vlot verliep. 

Slaaptekort en nog wennen aan een kleintje/haar tekens en karakter is harsstikke intensief. Geen wonder dat er af en toe paniek ontstaat. 

Zo lekker veel gepost, heb wel steeds bijgelezen maar had nog geen tijd om even achter de laptop te kruipen om te reageren. Hoop dat ik niemand vergeet

@lapjeskat wat spannend dat je ineens eerder mocht, hoop dat je inmiddels bevallen bent en nu lekker aan het baby knuffelen bent! Laat je nog weten hoe het allemaal gegaan is? Ik had ook dat ik de weeën het beste lopend kon opvangen, op bed liggen ging bij mij echt helemaal niet. Idd bijzonder hoe verschillende houdingen voelen!

Controles, wat gek dat jullie elke 2 weken controles hebben, ik had vanaf 36 weken elke week controle. Gaf toch wat meer rust, ook omdat bij mij de baby met 33 weken was ingedaald en daarna weer was terug geschoten. Het brengt dan indd risico's met zich mee als eerst je vliezen breken (wat bij mij dus was gebeurd), als je baby nog niet is ingedaald. Gelukkig was bij mij de baby net op tijd ingedaald, paar dagen voor mijn bevalling

@Phlora ik heb je foto nog kunnen zien, wat ontzettend mooi geworden zeg! Ik hoop trouwens dat je inmiddels ook bevallen bent? Ben heel benieuwd, je haar zit iig goed haha! 
Zilverkapjes werken helend en verkoelend voor je (gevoelige) tepels. In combinatie met moedermelk werkt het antibacterieel. Ik plaats het na elke voeding over mijn tepels. 

@Lampje, Hoe is het nu met je kat? Hebben jullie 1 kat? Wij hebben 2 poezen, maar die lijken tot nu toe niet veel om de baby te geven. Met mijn zwangerschap waren ze echter non stop aan mijn buik geplakt, dus was heel benieuwd hoe ze er op zouden reageren. Valt tegen (of mee) dus.. 

@Neweve, wat goed dat ze zoveel drinkt! Bij ons drinkt onze zoon ook zo 90 ml weg, ben er echt verbaasd over. Hoe doet ze het nu verder, en met de nachten?

@Puzzelstuk, van harte gefeliciteerd! Grappig om te lezen dat stukje over het einde dat je niet meer kan. Dat gevoel had ik precies ook. Lees het bij meerdere mensen, dus vet herkenbaar! Kort geperst zeg, fijn! Ook fijn dat jullie al zo snel weer naar huis mochten, nu lekker genieten! Tijd gaat hard zat. Je mag mij wel een pm sturen met de naam, ben heel benieuwd! Hoop dat het bij die eenmalige paniek aanval is gebleven, maar kan mij voorstellen dat je soms wat momentjes hebt, dat is heel normaal! En anders op tijd aan de bel trekken

Hier is Lias alweer 15 dagen oud, wat gaat de tijd snel zeg! Hij slaapt heel goed in de nacht en komt eigenlijk nog maar voor 1 voeding. Ik merk echt dat hij goed drinkt en veel slaapt, maar tussendoor ook lekker alert is. Hij maakt zulke lieve lach gezichtjes, onbewust ik weet het, maar toch schattig!
 Helaas heb ik de afgelopen dagen enorme hoofdpijn gehad (net geen Migraine gelukkig), waardoor het mij heel erg zwaar viel allemaal. Mijn man heeft toen voornamelijk kunstvoeding gegeven, omdat borstvoeding/kolven mij gewoon niet lukte. Ik merk vandaag dat mijn melk productie helaas stukken minder is en dat onze zoon niet echt meer wilt aan happen aan de borst. Hoop dat dit nog goed komt, maar anders gaan we afbouwen naar helemaal flesvoeding. Is gelukkig ook niks mis mee. Heb iig zo'n 2 weken borstvoeding kunnen geven en hij is goed gegroeid! 

Gefeliciteerd Puzzelstuk!

Ik meld even dat ik ook ben bevallen van een prachtige zoon gisteren . Het is niet geheel voorspoedig verlopen maar wel goed geeindigd voor zowel mij als de baby. Het is uiteindelijk toch nog uitgelopen op een spoedkeizersnee. Verhaal komt later, heb niet veel puf en tijd momenteel.

Gefeliciteerd Lapjeskat, vervelend te horen dat het niet helemaal voorspoedig is verlopen, maar fijn dat het nu wel goed gaat! Doe lekker rustig aan en we horen later wel van je! Herstel meer eerst goed en ga genieten van je zoon ♥️

Gefeliciteerd Lapjeskat! Neem de tijd om goed uit te rusten en te genieten van jullie zoon. Het verhaal komt nog wel als je er aan toe bent. 

Lapjeskat gefeliciteerd! ♥️ Wat een lange aanloop is het geweest voor jullie. Laat je lekker in de watten leggen door man en kraamzorg! 

Gefeliciteerd met de newborns!

Ik reageer voorlopig even minder (of waarschijnlijk even helemaal niet)
Dochter en ik liggen beiden in het ziekenhuis. Ik heb een baarmoederontsteking, maar ben herstellende. Wat betreft dochter kan ik het allemaal even niet opschrijven. Het is te heftig/emotioneel. Belangrijkste is dat we het dieptepunt lijken te hebben gehad en ze nu gaat aansterken. 

firsttimemom schreef op 25-07-2021 om 13:17:.


@Neweve, wat goed dat ze zoveel drinkt! Bij ons drinkt onze zoon ook zo 90 ml weg, ben er echt verbaasd over. Hoe doet ze het nu verder, en met de nachten?

De nachten gaan wisselend. Ze komt om de 3 a 4 uur wat best prima is, zeker met meerdere 4 uur blokken. Echter is ze sommige nachten (zoals vannacht) na het drinken enorm alleen en fuzzy. Dus tussendoor zeker een uur bezig geweest. Ik voel het verschil tussen 2 en 3 uur slaap per blok best wel dus vanmiddag een heerlijk middagdutje gedaan.

 Gefeliciteerd lapjeskat en succes met je herstel. Zijn jullie inmiddels wel weer thuis?

Vandaag 40wkn en 3dgn zwanger. Daarop werd zoontje geboren. Maar geen enkele teken van de komst van deze baby. Gisteren nog even fanatiek in de tuin gewerkt, onkruid verwijderen en de boel weer aanvegen. In de hoop dat het iets zou opstarten, maar helaas...

Firsttimemom: vervelend van je migraine en de teruglopende borstvoeding. Inderdaad wat je zelf zegt heb je al 2 weken borstvoeding mogen geven, wat opzich zelf al topsport is.  Welke keuze je ook maakt, zolang jij je er maar goed bij voelt!

ach lenthe , wat vervelend dat jullie beide in het ziekenhuis liggen. Fijn dat jullie beide weer wat herstellende zijn.  Beterschap. Je bent welkom om hier te spuien/egoposten, voel je niet verplicht om overal op te reageren. Al kan ik het ook begrijpen als je even andere dingen aan je hoofd hebt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.