Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Teleurgesteld over geslacht van het kindje


letterkoekje schreef op 28-06-2024 om 19:26:

[..]

Da's waar, lieve Aviendha!! Heb ik je eigenlijk al gefeliciteerd? Bij deze alsnog! Want ik durfde het op den duur niet meer vragen. (*)

En inderdaad, mij lijkt het of Moederkareltje 'al lang over tijd is'. Maar ik vraag het haar niet

(*) ik zit hier te schokken van het lachen als ik er nog aan denk, telkens weer van 'is de baby er nog niet?'. Maar op jou heeft het toch ook indruk gemaakt dat je het nog weet.

Hahaha of je me gefeliciteerd hebt weet ik dan niet meer.  Het heeft inderdaad indruk gemaakt want de laatste loodjes waren best zwaar en bij 41+5 kwam ze pas. Dus elke keer als jij het vroeg dacht ik NEEEEHEEE NOG STEEDS NIET!

En succes Moederkareltje!

Ja bij mijn eerste was ik heel erg teleurgesteld tot aan de bevalling. Ik wilde graag een meisje en bleek een jongen te zijn. Ik had een bepaald beeld in mijn hoofd dat jongens altijd heel druk zijn, geen leuke jongenskleding en wat moet ik met auto’s en dino’s enz. Leek me echt helemaal niks. Ik wilde jurkjes kopen, haarbandjes, poppen enz.
Nu vind ik geweldig om met auto’s met hem te spelen, het is leuk om echt naar hele andere dingen te gaan dan je eigen interesses. Hij is erg knuffelig(wat ik vaker hoor dat jongens dat zijn dan meisjes, of echt zo is geen idee).
Bij de tweede niet echt een hele duidelijke voorkeur, had allebei best gevonden. Nog een jongen zou ik heel leuk hebben gevonden maar een meisje ook leuk, om dan van beide geslacht te hebben. Voor later lijkt het me bijzonderder om een meisje te hebben dan een jongen omdat ik dan dus de schoonmoeder ben en het vaak maar een beetje afwachten is hoe de pet nu weer staat van schoondochter. Je eigen dochter is toch net andere band als ze zwanger is bijv (ok misschien wil ze geen kinderen, kan natuurlijk)

AS2022 schreef op 28-06-2024 om 17:21:

[..]

Hoi Oog!

Dankjewel voor je kritische opmerkingen. Ik snap je huivering, het is ook een gevoelig onderwerp. Maar we zijn er niet op uit om een spectaculair verhaal te maken. Het is een journalistieke podcast van Radio 1 waarin we waarheidsgetrouw en genuanceerd het thema geslachtsteleurstelling gaan behandelen. Dat is een heel breed thema, dus er komen allerlei verschillende deskundigen, ervaringsverhalen van vrouwen en mensen uit het werkveld aan het woord. En die hebben ook elk hun eigen mening/perspectief op dit onderwerp. Aangezien het ene perspectief makkelijker te vinden is dan de ander, hebben we deze oproep gedaan. Wie weet reageert er iemand op en kunnen we er wat mee. Maar we hebben genoeg bronnen in onze research verzameld om deze oproep te kunnen doen. Dus ik hoop dat je daarin op onze integriteit als journalist vertrouwt!


Groeten,
Anne-Sophie

Ik heb er geen vertrouwen in, ik vind dit simpelweg gebruik maken van het leed van mensen en graven naar zeldzame gevallen. Je kunt ze niet vinden, hopelijk komt er niemand en gebruiken ze hun verstand. Controversiële keuzes oprakelen zodat ramptoeristen ernaar kunnen luisteren. Dat is geen journalistiek in mijn ogen. Dit is een soort ‘research’ om fictieve verhalen te schrijven voor ‘mijn geheim’ ofzo. 

ToetieToover schreef op 30-06-2024 om 11:31:

[..]

Ik heb er geen vertrouwen in, ik vind dit simpelweg gebruik maken van het leed van mensen en graven naar zeldzame gevallen. Je kunt ze niet vinden, hopelijk komt er niemand en gebruiken ze hun verstand. Controversiële keuzes oprakelen zodat ramptoeristen ernaar kunnen luisteren. Dat is geen journalistiek in mijn ogen. Dit is een soort ‘research’ om fictieve verhalen te schrijven voor ‘mijn geheim’ ofzo.

Ik herken dit niet echt uit mijn ervaringen met eo-documentaires. Meestal vind ik ze goed opgezet en op een respectvolle manier de diepte opzoekend. Tuurlijk moet er een 'verhaal' komen, het gaat om journalistiek. Maar het onderwerp is interessant genoeg om aangepakt te worden. En zoals hier blijkt, rust er wel een taboe op.

AS2022

AS2022

12-07-2024 om 10:36 Topicstarter

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties tot zover. Nogmaals: het is een gevoelig thema en we gaan daar ook op een respectvolle manier mee om, zonder sensatiezucht. Wat @rutiel zegt: dit onderwerp is interessant genoeg om aan te pakken. 

Ik ben ook benieuwd of er hier mensen zijn die een streng dieet gevolgd hebben om het geslacht van het kindje op een natuurlijke manier te beïnvloeden. Waarom heb je daarvoor gekozen? Hoe heb je dat ervaren? Laat het vooral weten!

ik snap dat taboe wel. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de relatie tussen ouder en kind als de ouder uitgebreid op de radio gaat vertellen dat ze zo vreselijk teleurgesteld waren dat Marieke geen Mark was...

AS2022 schreef op 12-07-2024 om 10:36:

Hoi allemaal!

Ik ben ook benieuwd of er hier mensen zijn die een streng dieet gevolgd hebben om het geslacht van het kindje op een natuurlijke manier te beïnvloeden. Waarom heb je daarvoor gekozen? Hoe heb je dat ervaren? Laat het vooral weten!


Bestaat zoiets ook al? Wat houdt dat in? En... je zal me moeten overtuigen want ik ben behoorlijk pessimistisch dat zoiets werkt.

AS2022 schreef op 12-07-2024 om 10:36:

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties tot zover. Nogmaals: het is een gevoelig thema en we gaan daar ook op een respectvolle manier mee om, zonder sensatiezucht. Wat @rutiel zegt: dit onderwerp is interessant genoeg om aan te pakken.

Ik ben ook benieuwd of er hier mensen zijn die een streng dieet gevolgd hebben om het geslacht van het kindje op een natuurlijke manier te beïnvloeden. Waarom heb je daarvoor gekozen? Hoe heb je dat ervaren? Laat het vooral weten!

Zijn er serieus mensen die dat doen? Mijn god.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.