Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


TO, wat vreselijk en ongelofelijk dat zo'n mediator dit laat gebeuren. Ik zou stoppen met de mediator denk ik. Of het nog 1 kans geven maar dan iemand die stevig in zijn schoenen staat mee laten gaan de volgende keer. En dus eventueel dag/tijd van de volgende afspraak aanpassen, zodat diegene erbij kan zijn.

Ik zou ook een advocaat bellen om te vragen of je echt nu de komende 2 weken de gemaakte afspraak moet nakomen of dat het tegen jou werkt als je dat niet doet.
Of dat je bijv. zegt: ik vind het oké als zijn vader er steeds bij is, ook bij het ophalen van de baby. Dan zeg je niet helemaal nee, dat is denk ik beter.

Verder in de wet staat dat een rechtshandeling (afspraak) vernietigbaar is, wanneer zij door bedreiging, door bedrog of door misbruik van omstandigheden is tot stand gekomen. Dit is ook een afspraak. Ik weet niet of deze juridisch afdwingbaar is. Maar ik denk dat je kunt zeggen dat deze door misbruik van omstandigheden tot stand is gekomen. Nl. jij bent nog niet helemaal jezelf zo kort na de bevalling.
Dus dat zou reden kunnen zijn, om de gemaakte afspraken nu meteen niet verder uit te voeren. Vraag het maar aan een advocaat.

Het kan nl. ook tegen werken. Dan gaan ze zeggen dat je na de bevalling niet helemaal stabiel bent en niet goed voor je kind kunt zorgen of zo.

Als je de omgangsregeling stopt of het alleen in aangepaste vorm wilt (met de vader erbij), dan zou ik dat wel schrijven en ook aan de mediator laten weten, maar ook daarbij aangeven, dat je je niet veilig voelde bij de mediator, en totaal niet gehoord en onder druk akkoord moest gaan met een regeling. Ik zou ook aangeven dat de mediator zich er niet van bewust lijkt te zijn dat ex verslaafd is aan drugs (en steeds weer terug valt) en agressief is geweest.
Denk goed na over wat je precies schrijft. Alles wat je schrijft kan ook weer tegen je gebruikt worden. Sowieso iemand die er verder vanaf staat dan jijzelf en geen emotie heeft mee laten lezen. Ik zou ook hier even overleggen met een advocaat is, wat slim is om te schrijven.

Sterkte ermee.

" Ik zou ook een advocaat bellen om te vragen of je echt nu de komende 2 weken de gemaakte afspraak moet nakomen of dat het tegen jou werkt als je dat niet doet.
Of dat je bijv. zegt: ik vind het oké als zijn vader er steeds bij is, ook bij het ophalen van de baby. Dan zeg je niet helemaal nee, dat is denk ik beter.

Verder in de wet staat dat een rechtshandeling (afspraak) vernietigbaar is, wanneer zij door bedreiging, door bedrog of door misbruik van omstandigheden is tot stand gekomen. Dit is ook een afspraak. Ik weet niet of deze juridisch afdwingbaar is. Maar ik denk dat je kunt zeggen dat deze door misbruik van omstandigheden tot stand is gekomen. Nl. jij bent nog niet helemaal jezelf zo kort na de bevalling.
Dus dat zou reden kunnen zijn, om de gemaakte afspraken nu meteen niet verder uit te voeren. Vraag het maar aan een advocaat.

Het kan nl. ook tegen werken. Dan gaan ze zeggen dat je na de bevalling niet helemaal stabiel bent en niet goed voor je kind kunt zorgen of zo."

Een advocaat is nog een tikje vroeg, dat kan nog wel even wachten. 

Als er afspraken zijn over de omgang en je houdt je daar niet aan dan is de enige mogelijkheid voor vader om naar de rechter te stappen en een verzoek in te dienen om een omgangsregeling vast te leggen. Een kort geding zou ook nog kunnen, maar dat is minder handig. Mocht zoiets gebeuren, dan zou ik trouwens wel aanraden een advocaat in de arm te nemen. 

Als je nu op je afspraken terugkomt dan wordt hij daar niet blij van, maar erger dan dat wordt het niet meteen. De politie of de deurwaarder komt niet bij je langs. 

Ik zou niet over "misbruik van omstandigheden" beginnen en een hele discussie over de zogenaamde "wilsgebreken" gaan starten, veel te ingewikkeld. Het kan denk ik simpeler. Ja, ik heb die afspraak gemaakt, maar ik heb me laten overdonderen. En eventueel kan je dan erachter aan zeggen dat nu je er nog eens rustig over hebt kunnen nadenken je tot de conclusie bent gekomen dat de afspraken niet goed zijn en dat het wat jou betreft dus anders moet. En bij eventuele volgende afspraken zorgen dat je wel voldoende nadenktijd krijgt. 

Temet schreef op 10-11-2022 om 15:15:

" Ik zou ook een advocaat bellen om te vragen of je echt nu de komende 2 weken de gemaakte afspraak moet nakomen of dat het tegen jou werkt als je dat niet doet.
Of dat je bijv. zegt: ik vind het oké als zijn vader er steeds bij is, ook bij het ophalen van de baby. Dan zeg je niet helemaal nee, dat is denk ik beter.

Verder in de wet staat dat een rechtshandeling (afspraak) vernietigbaar is, wanneer zij door bedreiging, door bedrog of door misbruik van omstandigheden is tot stand gekomen. Dit is ook een afspraak. Ik weet niet of deze juridisch afdwingbaar is. Maar ik denk dat je kunt zeggen dat deze door misbruik van omstandigheden tot stand is gekomen. Nl. jij bent nog niet helemaal jezelf zo kort na de bevalling.
Dus dat zou reden kunnen zijn, om de gemaakte afspraken nu meteen niet verder uit te voeren. Vraag het maar aan een advocaat.

Het kan nl. ook tegen werken. Dan gaan ze zeggen dat je na de bevalling niet helemaal stabiel bent en niet goed voor je kind kunt zorgen of zo."

Een advocaat is nog een tikje vroeg, dat kan nog wel even wachten.

Als er afspraken zijn over de omgang en je houdt je daar niet aan dan is de enige mogelijkheid voor vader om naar de rechter te stappen en een verzoek in te dienen om een omgangsregeling vast te leggen. Een kort geding zou ook nog kunnen, maar dat is minder handig. Mocht zoiets gebeuren, dan zou ik trouwens wel aanraden een advocaat in de arm te nemen.

Als je nu op je afspraken terugkomt dan wordt hij daar niet blij van, maar erger dan dat wordt het niet meteen. De politie of de deurwaarder komt niet bij je langs.

Ik zou niet over "misbruik van omstandigheden" beginnen en een hele discussie over de zogenaamde "wilsgebreken" gaan starten, veel te ingewikkeld. Het kan denk ik simpeler. Ja, ik heb die afspraak gemaakt, maar ik heb me laten overdonderen. En eventueel kan je dan erachter aan zeggen dat nu je er nog eens rustig over hebt kunnen nadenken je tot de conclusie bent gekomen dat de afspraken niet goed zijn en dat het wat jou betreft dus anders moet. En bij eventuele volgende afspraken zorgen dat je wel voldoende nadenktijd krijgt.

TO, jij moet bepalen of je de afspraken nu de komende twee weken ongewijzigd (dus zelfs niet de vader erbij halen) wil uitvoeren. Dat kan jij alleen beslissen.

Ik denk dat het beste advies voor de toekomt is als je nog door wilt gaan met die mediation (ook dat moet jij zelf bepalen, TO, heb je nog vertrouwen in mediation of in deze specifieke mediator?): een assertief persoon meenemen naar de volgende afspraak, want je wordt niet serieus genomen, zo blijkt wel.
Daarnaast kan ze ook zeggen: ik wil in elk geval niet doorgaan met hoe het afgelopen 2 weken was en ik wil het nu op deze en deze manier doen (dagen, duur per keer, aanwezigheid van vader) en over andere voorstellen van ex of mediator ga ik eerst thuis nadenken. En dan noteer je dat TO en ga je het rustig (niet ter plekke) overdenken.
En dan dus zorgen dat (door steun van een andere aanwezige) dat je je niet laat dwingen toch weer toe te geven op datgene wat jij nu wilt.

De vraag is echt of jij het nog m.b.v. mediation wilt proberen (met steun van iemand anders) of dat je het liever allemaal via een advocaat doet.

Catwoman

Catwoman

10-11-2022 om 16:58 Topicstarter

Temet schreef op 10-11-2022 om 11:11:

Was dit nou een mediator, of was dit nog een staartje van de eerder ingezette therapie?

" Deze afspraak is niet voor altijd hoor. Dit is voor de komende 2 weken. Daarna hebben we weer een gesprek om dit te evalueren. Ik kan er dan nog wel op terug komen maar dan word het erg lastig aangezien mijn ex denkt dat hij goed bezig is zo en hem meer kan krijgen.

Ik ga straks wel even bellen naar de mensen met wie ik gisteren dat gesprek had om te zeggen dat ik er geen goed gevoel bij heb. Kijken hoe we dit kunnen oplossen"

Ik denk dat je de komende twee weken gewoon de voor nu gemaakte afspraken kan nakomen (tenzij hij knetterstoned op de stoep staat natuurlijk). En vervolgens moet je gaan nadenken over twee dingen. Hoe werken de afspraken voor mijn kind? En hoe werken de afspraken voor mij?

Het kan best dat ex prima in staat is om je kind een paar uur mee te nemen en weer heelhuids af te leveren. Het is wel de vraag hoe lang dat nog zo in al jullie levens is in te passen. Daarnaast moet je dan ook nog om de haverklap filmpjes sturen. Daar heeft je kind natuurlijk geen last van, maar jij wel, want jij wilt rust en dat krijg je zo niet. Trek die twee dingen uit elkaar. Vader en kind hebben recht op contact met elkaar, maar je hoeft niet over je heen te laten lopen. Jij hebt ook recht op een rustig leven. Dus bedenk wat je wil met die omgang, en waarom, en bedenk hoe jij kan voorkomen dat hij je hele privéleven gaat beheersen, zowel wanneer hij er is als wanneer hij er niet is. Grenzen stellen dus. Dat wil hij niet. Het is mij niet duidelijk of hij daadwerkelijk veel contact met zijn kind wil of dat hij ook nog steeds de relatie wil hervatten. Elk begin van een poging van hem tot dat laatste moet je, vind ik, onmiddelijk, ondubbelzinnig en ongenadig de kop indrukken. Het is nee, en je gaat er niet over in discussie. Of hij leert het dan af, of hij wordt boos. En als het dat laatste is, dan kan dat ook een reden zijn om eerder gemaakte afspraken nog eens kritisch te bekijken.

Bij de evaluatie over twee weken kan je best zeggen dat je je de vorige keer hebt laten overdonderen maar dat je dat nu niet nog een keer wil laten gebeuren. En eventueel kan je gewoon ruimte nemen om na te denken als er voorstellen worden gedaan. Gewoon "sorry, de vorige keer heb ik te snel ja gezegd, dat wil ik niet nog een keer laten gebeuren. Dus ik zal hier even rustig over nadenken en dan laat ik het morgen/overmorgen/over een week (kies zelf) weten. Wees betrouwbaar in je afspraken, maar pak wel de ruimte die je nodig hebt. Want ex heeft kennelijk de neiging om van een beetje aarzeling of ruimte bij jou meteen maximaal te profiteren. Type "geef hem een vinger en hij pakt de hele hand", krijg ik de indruk.


Heel veel sterkte.



Dit zijn nog de therapeuten van de relatie therapie maar zij zijn maatschappelijk werkers en kunnen ook bemiddelen na een scheiding dus we hebben gewoon de insteek omgegooid. Zo hoeften we niet naar een andere mediator en weer ons hele verhaal doen. Deze mensen kenden ons verhaal al

Ha ik denk dat mijn ex wel een paar uurtjes met hem alleen kan in de ochtend omdat hij dan nuchter is en fris en fruitig. Maar ik durf hem niet langer bij hem te laten en al helemaal niet in de avond en/of nacht omdat hij dan blowt en in slaap kan vallen op de bank etc.

Catwoman

Catwoman

10-11-2022 om 17:07 Topicstarter

Ik heb de therapeuten waar we gisteren dat gesprek mee hadden gebeld en mijn zorgen geuit. Zij vonden het goed dat ik daarover belde. Ik heb verteld over het dreigen van afgelopen week en daar schrokken ze wel van. Dat had ik gisteren niet kunnen vertellen vanwege de tijd. Ze zeiden dat ze mijn ex tijdens de gesprekken ook erg bedreigend over vinden komen en dat zij zich eigenlijk ook wel zorgen maken hierover. Ze gaan nu samen uitzoeken wat we nu het beste kunnen doen. Als het goed is word ik daar morgen over terug gebeld. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-11-2022 om 18:19

Catwoman schreef op 10-11-2022 om 17:07:

Ik heb de therapeuten waar we gisteren dat gesprek mee hadden gebeld en mijn zorgen geuit. Zij vonden het goed dat ik daarover belde. Ik heb verteld over het dreigen van afgelopen week en daar schrokken ze wel van. Dat had ik gisteren niet kunnen vertellen vanwege de tijd. Ze zeiden dat ze mijn ex tijdens de gesprekken ook erg bedreigend over vinden komen en dat zij zich eigenlijk ook wel zorgen maken hierover. Ze gaan nu samen uitzoeken wat we nu het beste kunnen doen. Als het goed is word ik daar morgen over terug gebeld.

Heel fijn! En onthou dat je nooit gelijk antwoord hoeft te geven op vragen. Zeg zij zitten daar en hebben na kunnen denken over de situatie en wat ze gingen vragen, en jij mag ook de tijd nemen om erover na te denken in alle rust. 

Catwoman schreef op 10-11-2022 om 17:07:

Ik heb de therapeuten waar we gisteren dat gesprek mee hadden gebeld en mijn zorgen geuit. Zij vonden het goed dat ik daarover belde. Ik heb verteld over het dreigen van afgelopen week en daar schrokken ze wel van. Dat had ik gisteren niet kunnen vertellen vanwege de tijd. Ze zeiden dat ze mijn ex tijdens de gesprekken ook erg bedreigend over vinden komen en dat zij zich eigenlijk ook wel zorgen maken hierover. Ze gaan nu samen uitzoeken wat we nu het beste kunnen doen. Als het goed is word ik daar morgen over terug gebeld.

Even een compliment, wat ben jij sterk onder de omstandigheden. 

Catwoman

Catwoman

11-11-2022 om 02:09 Topicstarter

Max88 schreef op 10-11-2022 om 18:53:

[..]

Even een compliment, wat ben jij sterk onder de omstandigheden.

Dank je wel! Dat is lief. Ik probeer er het beste van te maken. Het is heel jammer dat het zo moet en ik ben er ook wel verdrietig van maar het welzijn van de kleine staat voorop. Ik wil graag dat de kleine zijn vader leert kennen maar de situatie moet wel veilig zijn

Catwoman schreef op 10-11-2022 om 17:07:

Ik heb de therapeuten waar we gisteren dat gesprek mee hadden gebeld en mijn zorgen geuit. Zij vonden het goed dat ik daarover belde. Ik heb verteld over het dreigen van afgelopen week en daar schrokken ze wel van. Dat had ik gisteren niet kunnen vertellen vanwege de tijd. Ze zeiden dat ze mijn ex tijdens de gesprekken ook erg bedreigend over vinden komen en dat zij zich eigenlijk ook wel zorgen maken hierover. Ze gaan nu samen uitzoeken wat we nu het beste kunnen doen. Als het goed is word ik daar morgen over terug gebeld.

Wow catwomen, wat ben je een moedige vrouw! Bij mediation  is dreigen en elke andere vorm van geweld een contra indicatie. 

Catwoman schreef op 10-11-2022 om 17:07:

Ik heb de therapeuten waar we gisteren dat gesprek mee hadden gebeld en mijn zorgen geuit. Zij vonden het goed dat ik daarover belde. Ik heb verteld over het dreigen van afgelopen week en daar schrokken ze wel van. Dat had ik gisteren niet kunnen vertellen vanwege de tijd. Ze zeiden dat ze mijn ex tijdens de gesprekken ook erg bedreigend over vinden komen en dat zij zich eigenlijk ook wel zorgen maken hierover. Ze gaan nu samen uitzoeken wat we nu het beste kunnen doen. Als het goed is word ik daar morgen over terug gebeld.

Ik vind het gek dat zoiets ‘vanwege de tijd’ niet aan de orde is gekomen in een mediationgesprek. Je zou zeggen dat ‘hoe zit je erin en wat is jouw beleving en perspectief in de situatie’ als eerste geagendeerd wordt, voordat er concrete afspraken worden gemaakt. En nu vinden ze de man notabene zelf bedreigend overkomen? Ik vind dat een vreemde en ook onveilige situatie. Mediation moet toch de belangen van beide partners dienen en eerst zorgen voor veiligheid en draagvlak. Hoe komt het dat ze voor jouw telefoontje dachten dat dat wel snor zat, terwijl er vorige week bedreigingen zijn geweest en ze hem zelf ook bedreigend vinden overkomen? En dit zijn ook nog eens jullie relatietherapeuten die waarschijnlijk van de hoed en de rand weten. Of is er nog erg veel onder het tapijt geveegd daar? 

Ik vind het heel vreemd en ook onwenselijk dat jij onder druk wordt gezet om dingen te accepteren die je niet wil, terwijl die therapeuten zelf ook vinden dat je ex bedreigend en agressief overkomt. Ik vind jouw eisen ook helemaal niet gek. Omgang onder toezicht en dat kan ook zijn eigen vader zijn.
Elke dag filmpjes sturen vind ik echt onzinnig. Geen enkele normale omgangsregeling bevat dat soort dingen. Ouders zien het kind als het bij hun is. Met vaste omgangsmomenten krijg je juist dat je niet heel je leven in het teken van je ex hoeft te zetten door verplicht dagelijks contact te hebben. En daarbij, het is een pasgeboren baby, wat doen die nu helemaal aan dingen die de moeite waard zijn om te filmen?

Mija schreef op 11-11-2022 om 08:54:

[..]

Ik vind het gek dat zoiets ‘vanwege de tijd’ niet aan de orde is gekomen in een mediationgesprek. Je zou zeggen dat ‘hoe zit je erin en wat is jouw beleving en perspectief in de situatie’ als eerste geagendeerd wordt, voordat er concrete afspraken worden gemaakt. En nu vinden ze de man notabene zelf bedreigend overkomen? Ik vind dat een vreemde en ook onveilige situatie. Mediation moet toch de belangen van beide partners dienen en eerst zorgen voor veiligheid en draagvlak. Hoe komt het dat ze voor jouw telefoontje dachten dat dat wel snor zat, terwijl er vorige week bedreigingen zijn geweest en ze hem zelf ook bedreigend vinden overkomen? En dit zijn ook nog eens jullie relatietherapeuten die waarschijnlijk van de hoed en de rand weten. Of is er nog erg veel onder het tapijt geveegd daar?

Helemaal mee eens.

Je kunt even kijken wat ze met deze informatie doen en of ze nu wel naar jou gaan luisteren en jouw wensen serieus nemen.

Als dat niet snel gebeurt, zou ik snel een andere weg kiezen en stoppen met omgangsregelingen en verplichtingen die niet goed voelen voor jou. Denk goed na over mediation, want wat iemand al schreef: als je iemand hebt die totaal niet beweegt, dan willen sommige mediators resultaat/afspraken en dan gaat het dus over jouw grenzen heen. Dus als je dan al overweegt naar een andere over te stappen, dan zou ik dit probleem (verslaving, agressie, dreiging, niet bewegen) voor je een mediator kiest al bespreken. Dan heb je een goede, ervaren en stevige mediator nodig.

MamaE schreef op 11-11-2022 om 10:17:

Ik vind het heel vreemd en ook onwenselijk dat jij onder druk wordt gezet om dingen te accepteren die je niet wil, terwijl die therapeuten zelf ook vinden dat je ex bedreigend en agressief overkomt. Ik vind jouw eisen ook helemaal niet gek. Omgang onder toezicht en dat kan ook zijn eigen vader zijn.
Elke dag filmpjes sturen vind ik echt onzinnig. Geen enkele normale omgangsregeling bevat dat soort dingen. Ouders zien het kind als het bij hun is. Met vaste omgangsmomenten krijg je juist dat je niet heel je leven in het teken van je ex hoeft te zetten door verplicht dagelijks contact te hebben. En daarbij, het is een pasgeboren baby, wat doen die nu helemaal aan dingen die de moeite waard zijn om te filmen?

En heb je het ook gehad over dat verplichte sturen van filmpjes 3x pw terwijl je los wil komen van je ex? Ook niet goed voor hem, hij moet jou nl. ook leren loslaten.

Hoe reageerden ze daar op?

Als je dat nog niet besproken hebt zou ik dat ook meteen bespreken als ze je terugbellen. Pak het maar meteen aan. Zeg maar dat je daarmee ook onder druk ingestemd hebt, maar het niet wilt om los te komen van hem. Zo blijf je bijna dagelijks met hem bezig. Vreselijk.

ArianneH schreef op 11-11-2022 om 11:39:

[..]

En heb je het ook gehad over dat verplichte sturen van filmpjes 3x pw terwijl je los wil komen van je ex? Ook niet goed voor hem, hij moet jou nl. ook leren loslaten.

Hoe reageerden ze daar op?

Als je dat nog niet besproken hebt zou ik dat ook meteen bespreken als ze je terugbellen. Pak het maar meteen aan. Zeg maar dat je daarmee ook onder druk ingestemd hebt, maar het niet wilt om los te komen van hem. Zo blijf je bijna dagelijks met hem bezig. Vreselijk.

Niet om het een of ander, maar TO komt nooit los van die vent. Ze hebben een kind samen. Daarom ben ik blij dat ik met mijn 2 ex vrouwen nooit een kind heb gemaakt. Des al niet te min, ex van TO, bedraagt zich belachelijk (naar wat TO verteld), maar ook hij heeft zijn verhaal. Misschien wel op Fok!

Catwoman

Catwoman

11-11-2022 om 23:26 Topicstarter

ArianneH schreef op 11-11-2022 om 11:39:

[..]

En heb je het ook gehad over dat verplichte sturen van filmpjes 3x pw terwijl je los wil komen van je ex? Ook niet goed voor hem, hij moet jou nl. ook leren loslaten.

Hoe reageerden ze daar op?

Als je dat nog niet besproken hebt zou ik dat ook meteen bespreken als ze je terugbellen. Pak het maar meteen aan. Zeg maar dat je daarmee ook onder druk ingestemd hebt, maar het niet wilt om los te komen van hem. Zo blijf je bijna dagelijks met hem bezig. Vreselijk.

Nee dat heb ik nog niet besproken. Maar dat ga ik wel doen. Ik denk dat ze mij maandag wel gaan bellen. Ik heb mijn ex vandaag maar gewoon 3 foto's gestuurd van de kleine om geen gezeur te krijgen hierover

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.