Leefmee
08-09-2022 om 16:48
Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -
Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.
Jillz
25-10-2022 om 06:57
Vanmorgen opnieuw een test gedaan en veel duidelijker. Zo opgelucht. Eindelijk echt zwanger!
Neweve
25-10-2022 om 07:04
Fijn Jillz. De eerste hordes zijn genomen.
Hier ongeveer op het wachtbankje en ik voel vanalles (volgens mij te vroeg om van een zwangerschap te zijn, zit nu op dag 22): Krampjes, borrelende darmen, steken in mijn zij, moe.
Vorige cyclus had ik ook veel symptomen, gevoelige tepels rondom ovulatie en daarna enorm gespannen/opgezette buik maar toen bleek het een buikgriepje die ik van dochter had overgenomen... Op een of andere manier is loslaten lastiger dan gedacht.
Jillz
25-10-2022 om 07:41
Neweve schreef op 25-10-2022 om 07:04:
Fijn Jillz. De eerste hordes zijn genomen.
Hier ongeveer op het wachtbankje en ik voel vanalles (volgens mij te vroeg om van een zwangerschap te zijn, zit nu op dag 22): Krampjes, borrelende darmen, steken in mijn zij, moe.
Vorige cyclus had ik ook veel symptomen, gevoelige tepels rondom ovulatie en daarna enorm gespannen/opgezette buik maar toen bleek het een buikgriepje die ik van dochter had overgenomen... Op een of andere manier is loslaten lastiger dan gedacht.
Ja het is ook lastig als de wens zo groot is. Weet je nog wat je voelde toen je zwanger was van dochter? Voor mij hielp de wetenschap dat ik toen niets voelde heel goed om me niet te laten mee slepen door rommeltjes in de buik.
Ik duim voor je dat je over een dag of zes een positieve test in handen hebt!
masatu
25-10-2022 om 09:25
Wat ontzettend fijn, Jillz!!
En succes met wachten neweve.. hopelijk heb je een beetje afleiding deze week.
afrodite05
26-10-2022 om 13:25
Hoe gaat het met iedereen? Hier een baaldag, de misselijkheid wordt met de dag erger (ondanks alle medicatie). Vandaag voor het eerst weer overgegeven, bah. Zit nu op 8+4, hopelijk is dit dan de piek. Er schijnen veel vrouwen te zijn bij wie het rond week 12 weg is, dus dan zou dit zo'n beetje de ergste week moeten zijn, samen met week 9. Daar hoop ik dan maar op, dat verlossing nabij is. Ben die misselijkheid zo ontzettend zat...
Hopelijk gaat het bij jullie beter.
masatu
26-10-2022 om 14:16
afrodite05 schreef op 26-10-2022 om 13:25:
Hoe gaat het met iedereen? Hier een baaldag, de misselijkheid wordt met de dag erger (ondanks alle medicatie). Vandaag voor het eerst weer overgegeven, bah. Zit nu op 8+4, hopelijk is dit dan de piek. Er schijnen veel vrouwen te zijn bij wie het rond week 12 weg is, dus dan zou dit zo'n beetje de ergste week moeten zijn, samen met week 9. Daar hoop ik dan maar op, dat verlossing nabij is. Ben die misselijkheid zo ontzettend zat...
Ach, balen Afrodite! Hopelijk binnenkort toch echt beter en dat dit inderdaad bijna de piek is..
Dat van die piek rond 8/9 weken wist ik niet. Ik heb met 10 weken een 4-daagse conferentie in het buitenland waarvan ik heel erg hoop dat dat gewoon gaat lukken (maar dan wat rustiger aan en zonder de feestjes 's avonds). Ik zit nu op week 7. Maandag de eerste echo, daar ben ik heel erg benieuwd naar! Hopelijk lukt het mij om daarna ook die constante onzekerheid wat achter mij te laten. Verder gaat het qua klachten acceptabel. Vooral moe en 's ochtends misselijk, gelukkig niet overgeven. Ik blijf vaak nog minstens een uur in bed liggen na de wekker is gegaan om cracker te eten/thee te drinken. Dat combineert niet altijd even lekker met werk, maar gelukkig hoef ik in principe maar 1 dag per week naar kantoor en kan ik de rest thuiswerken. Verder af en toe draaierig, maar dat lijkt met name te maken te hebben met te weinig eten. Moet er goed op letten dat ik regelmatig blijf eten. Misselijkheid wordt niet echt erger gelukkig, de vermoeidheid daarentegen wel.
Jillz
26-10-2022 om 14:23
afrodite05 schreef op 26-10-2022 om 13:25:
Ach wat rot. Bij mij was de piek in mijn eerste zwangerschap inderdaad rond 9 weken en daarna ging het beter. Ik duim voor je dat je mijn de groep hoort die zich na de twaalfde week herboren voelt!
Hier gaat het wel goed. Ik heb gisteren eens rond gekeken voor een verloskundige. Ik heb wat getwijfeld of ik bij dezelfde praktijk wil als de eerste zwangerschap. Op zich was het een fijne praktijk, maar ik zag dat er nog maar één verloskundige zit van toen. Verder lijkt er een hele nieuwe visie te zijn. Terwijl ik zo blij was met hoe het was. Wel is de verloskundige van mijn vorige bevalling er nog en dat was een hele fijne. Dus ik denk dat ik er toch maar weer voor ga.
Leefmee
26-10-2022 om 19:06
He meiden, wat leuk dat er zoveel zwangeren zijn hier. Wel lastig he, al die klachten. Ik heb begrepen dat de misselijkheid met 12 weken wel over gaat zijn.
Ik had vanmorgen zelf ook een positieve test. Ben alleen nog wat voorzichtig door mijn ervaring met een vroege mk in juni. En de test is voor 15 dpo (4w1dg) best nog licht al is het wel duidelijk een streep. Dus nog even een slag om de arm. Het wordt dan ons vierde kindje.
Neweve
26-10-2022 om 20:14
@leefmee een voorzichtige gefeliciteerd!
Startte het streepje bij je vorige zwangerschappen ook zo licht?
@matasu, ik was het eerste trimester vooral moe (en moest inderdaad de hele tijd kleine hapjes eten). Congres zou mij wel lukken maar waarschijnlijk had ik dan iedere avond vroeg in bed gelegen (en neem wat snacks mee voor tijdens de praatjes ).
@afrodite, wat vervelend dat de misselijkheid weer toeneemt. Nog geen goude formule gevonden dus. Zijn er dingen die je wel kan eten/drinken? En hopelijk doet tijd zijn werk.
Hier drukke werkdagen achter de rug dus nu maximaal aan het ontspannen op de bank. Nog 1 week geduld.
Even teruggelezen in mijn 2 jaar oude posts. Cyclus was destijds 30-35 dagen en met name de eerst cyclus zonder pil veel klachten/symptomen. Dat is wel herkenbaar van nu. De cyclus dat ik zwanger werd had ik trouwens een eisprong/cyclus overgeslagen. Destijds dus op dag 60 dagen positief getest. Ik was even vergeten hoe zenuwslopend die periode was en dat is me gelukt dus dit komt vast goed.
Jillz
26-10-2022 om 20:23
@leefmee spannend. Ik hoop dat je gewoon een iets latere eisprong had of gewoon langzaam hcg opbouwt.
@neweve spannend nog een weekje geduld. Een week lijkt natuurlijk eindeloos als je van alles voelt.
Hier nu vrij veel buik krampen. Had gehoopt dat dat bij een tweede minder zou zijn, omdat het al eens is opgerekt.
Yvaine
26-10-2022 om 20:50
Leuk al die verhalen!
Afrodite wat jammer dat je zo misselijk bent. Hopelijk wordt het snel wat beter.
Masatu ik had rond de 8 weken een conferentie van een week in het buitenland. Ik zag het niet zitten en heb afgezegd, gelukkig had ik een collega die erg graag wilde gaan en in mijn plaats kon.
Jillz lastig om een keuze te maken dan. Zou je later nog kunnen wisselen mocht het echt niet klikken? Ik heb ook niet voor degene die het dichtstbij was gekozen. De visie van die praktijk paste niet bij ons.
leefmee wat leuk!! Van hart gefeliciteerd. Die begintijd blijft spannend, hopelijk gaat het deze keer allemaal goed.
Neweve een spannende tijd. Je hebt een wat langere cyclus lees ik dus dan duurt het wachten nog wat langer. Hopelijk snel goed nieuws.
Hier gaat het goed. 14 weken alweer ondertussen en ik voel me nog steeds erg moe. Deze weken moet ik ook een aantal dagen overwerken dus dat helpt ook niet echt mee. Maar los daarvan voel ik me prima wel. In de avond wat rusteloze benen en soms wat vage buikpijn. Maar niets dat te erg voelt.
Leefmee
26-10-2022 om 22:51
Bedankt voor de reacties. Ik had bij de andere zwangerschappen de testen wat donkerder. Ik had gisteravond wel veel thee gedronken. Ging er maandag al vanuit dat ik ongesteld zou worden en vanmorgen was er nog niets. Om mezelf geen hoop aan te praten heb ik getest.
En toen stond daar een streepje. We gaan het zien
Jullie veel succes met alles, het is niet niks in het eerste trimester. Maar nog even..en dan kun je het voelen...dat is zo mooi. Ik voelde mijn dochtertje al met 14 weken..een hele lichte zweverige aanraking/deining, iedere avond als ik op bed lag..ik heb er zo op gefocust en wist uit ervaring wel wat mn darmen zijn of baarmoeder qua gevoel enzo. En wilde het gewoon vroeger kunnen voelen deze keer. Met 16 weken voelde ik echt een eerste schopje.
Ik zal van tijd tot tijd posten hier.
Liefs Leefmee
afrodite05
27-10-2022 om 18:00
Met ochtendurine krijg je waarschijnlijk een donkerder streepje.
Hier weer een beroerde dag. Overgeven wordt steeds meer. Gelukkig belde de gyn om te vragen hoe het gaat, dus meteen aangekaart. Ik krijg er nog een derde medicijn bij, man gaat het straks halen zodat ik er meteen mee kan starten. Pfff wat een gedoe, zeg. Wie zei dat zwanger zijn leuk is? Die ga ik aanklagen
Jillz
27-10-2022 om 22:03
afrodite05 schreef op 27-10-2022 om 18:00:
Met ochtendurine krijg je waarschijnlijk een donkerder streepje.
Hier weer een beroerde dag. Overgeven wordt steeds meer. Gelukkig belde de gyn om te vragen hoe het gaat, dus meteen aangekaart. Ik krijg er nog een derde medicijn bij, man gaat het straks halen zodat ik er meteen mee kan starten. Pfff wat een gedoe, zeg. Wie zei dat zwanger zijn leuk is? Die ga ik aanklagen
Wat naar dat het spugen weer doorzet. Ik duim voor je dat het met het nieuwe medicijn beter gaat. En nog meer dat het binnenkort gewoon helemaal verdwijnt.
Yvaine
28-10-2022 om 07:52
Vandaag gestart met Ascal. Ik ben eigenlijk niet zo’n fan van medicatie tijdens de zwangerschap maar heb een wat verhoogde kans op pre eclampsie. Laatste controle had ik een wat hogere bloeddruk maar was ik ook erg gestrest omdat ik te laat was en dus een stukje had gerend
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.