Leefmee
08-09-2022 om 16:48
Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -
Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.
masatu
20-10-2022 om 16:04
@afrodite: Wat cool om je embryo in het echt te zien. Fijn dat het goed gaat (ondanks dat het met jezelf wat minder gaat). Ga je door je klachten nu ook vaker naar de verloskundige voor controle dan 'normaal'?
@Yvaine: misschien ergens gemist, maar heb je al de uitslagen van 13-weken & NIPT terug? Hopelijk was alles goed!
@Regendrup: van koudwatervrees heb ik zelf ook heel lang last gehad (en mijn man ook wel). Ik was zelfs al in oktober 2020 gestopt met de pil (ook een beetje met het idee 'dan hebben we dat maar alvast gehad'), en uiteindelijk dus pas in juni dit jaar gestart met proberen. Toen pas voelde het echt goed, daarvoor was het meer een "we willen allebei wel kinderen, maar is nu wel het juiste moment / zijn we er klaar voor / durven we het aan"
Regendrup.
20-10-2022 om 20:07
Het is inderdaad koudwatervrees. Hadden we (hij) bij de eerste ook. Nu is het wel erger. Dus we wachten gewoon. Geen haast hier
Yvaine
20-10-2022 om 20:09
@masatu, ja de uitslagen zijn binnen en alles was goed gelukkig 😊 Ik vond het best een spannende week.
@regendrup, ik zou dan inderdaad lekker even rustig aan doen totdat het voor beiden goed voelt. Een tweede kindje is best een stap.
Regendrup.
20-10-2022 om 20:41
Yvaine schreef op 20-10-2022 om 20:09:
@masatu, ja de uitslagen zijn binnen en alles was goed gelukkig 😊 Ik vond het best een spannende week.
@regendrup, ik zou dan inderdaad lekker even rustig aan doen totdat het voor beiden goed voelt. Een tweede kindje is best een stap.
Wat fijn!!
Jazeker, ik zit er ook niet mee als het niet gaat gebeuren. Ik wilde sowieso wel stoppen met de spiraal, voor het geval dat. Slik ook gewoon foliumzuur, voor het geval dat.
Vind het wel fijn eigenlijk, zo gewoon relaxed op ons af laten komen.
Neweve
20-10-2022 om 21:25
Yvaine, wat fijn dat de uitslagen goed waren. Toch weer een stapje verder.
Regendrup, fijn dat het rustig aan kan. Beetje koudwatervrees herken is wel, vind het best spannend wat een tweede met onze huidige goede dynamiek kan gaan doen.
Regendrup.
20-10-2022 om 22:10
Neweve schreef op 20-10-2022 om 21:25:
Yvaine, wat fijn dat de uitslagen goed waren. Toch weer een stapje verder.
Regendrup, fijn dat het rustig aan kan. Beetje koudwatervrees herken is wel, vind het best spannend wat een tweede met onze huidige goede dynamiek kan gaan doen.
Dat herken ik zeker. Hoe oud is je kindje? Dat heb ik even gemist, sorry!
Enige wat bij mij wel wat "druk op de ketel" zet is dat ik zelf niet wil dat het leeftijdsverschil meer dan 6 jaar is. En dochter is nu 4. Dus ik wil het maximaal een jaar proberen (vanaf nu dus eigenlijk).
Jillz
22-10-2022 om 06:49
Gisteren werd ik wakker met het idee zwanger te zijn. Geen symptomen en vier dagen voor menstruatie. Hele tijd geprobeerd in te houden om te gaan testen, want vier dagen voor tijd testen zegt vaak niets. Maar uiteindelijk kon ik het niet weerstaan.
Er was een lichte streep! Daarna nog een tweede test van ander merk en ook daar een lichte streep (geen tuurstreepjes). Zal het dan nu toch gelukt zijn?! Vind het zo spannend, omdat ik natuurlijk veel te vroeg getest heb en er dus nog van alles mis kan gaan.
afrodite05
22-10-2022 om 08:29
Jillz schreef op 22-10-2022 om 06:49:
Gisteren werd ik wakker met het idee zwanger te zijn. Geen symptomen en vier dagen voor menstruatie. Hele tijd geprobeerd in te houden om te gaan testen, want vier dagen voor tijd testen zegt vaak niets. Maar uiteindelijk kon ik het niet weerstaan.
Er was een lichte streep! Daarna nog een tweede test van ander merk en ook daar een lichte streep (geen tuurstreepjes). Zal het dan nu toch gelukt zijn?! Vind het zo spannend, omdat ik natuurlijk veel te vroeg getest heb en er dus nog van alles mis kan gaan.
Een voorzichtige gefeliciteerd! Spannend!
Bij mij testte ik telkens met de "gewone" (dus niet de early) testen van de action. Ook daarmee had ik op 9 of 10 dpo (dus 4/5 dagen voor nod) een positieve test. Het kan dus zeker, dan maak je gewoon wat sneller of wat meer HCG aan.
masatu
22-10-2022 om 09:24
Wow, dat zou geweldig nieuws zijn, Jillz! Hopelijk blijft alles goed gaan.
Jillz
24-10-2022 om 07:55
Pff het blijft spannend. Gisteren enorm zere borsten had er zelfs snachts slecht van geslapen. Vanmorgen was het ineens weg. Opnieuw een test gedaan in de hoop dat het zou oplopen. Maar het lijkt precies hetzelfde. Morgen NOD. Het is wel echt een goed zichtbare streep, dus morgen nog maar eens proberen.
afrodite05
24-10-2022 om 07:59
Jillz schreef op 24-10-2022 om 07:55:
Pff het blijft spannend. Gisteren enorm zere borsten had er zelfs snachts slecht van geslapen. Vanmorgen was het ineens weg. Opnieuw een test gedaan in de hoop dat het zou oplopen. Maar het lijkt precies hetzelfde. Morgen NOD. Het is wel echt een goed zichtbare streep, dus morgen nog maar eens proberen.
Ik heb een man die alles uitzoekt wat los en vast zit, hij kwam ooit met een verhaal dat wetenschappelijk was aangetoond dat bij sommige vrouwen de testen op een zeker ogenblik weer teruglopen omdat het leven hcg dan te hoog is voor de test. Om die onnodige onzekerheid te voorkomen, hebben wij niet doorgetest nadat we 1x een knaltest hadden.
Zere borsten heb ik trouwens al die tijd niet gehad, hoogstens een beetje gevoelig. Maar elke vrouw, zwangerschap en dag is anders qua kwaaltjes. Ik hoop voor je dat het allemaal goed zit. Heb je al een afspraak bij een verloskundigenpraktijk gemaakt?
Jillz
24-10-2022 om 08:07
afrodite05 schreef op 24-10-2022 om 07:59:
[..]
Ik heb een man die alles uitzoekt wat los en vast zit, hij kwam ooit met een verhaal dat wetenschappelijk was aangetoond dat bij sommige vrouwen de testen op een zeker ogenblik weer teruglopen omdat het leven hcg dan te hoog is voor de test. Om die onnodige onzekerheid te voorkomen, hebben wij niet doorgetest nadat we 1x een knaltest hadden.
Zere borsten heb ik trouwens al die tijd niet gehad, hoogstens een beetje gevoelig. Maar elke vrouw, zwangerschap en dag is anders qua kwaaltjes. Ik hoop voor je dat het allemaal goed zit. Heb je al een afspraak bij een verloskundigenpraktijk gemaakt?
Ja ik heb dus nog geen knaltest gehad. Als ik die eenmaal heb dan heb ik er wel vertrouwen in. Daarom ook nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige.
Bij mijn eerste zwangerschap waren borsten wel direct heel pijnlijk. Dus gisteren had ik er even alle vertrouwen in. Al was het de eerste keer ook dat ik de ene dag meer voelde dan de andere en toen heb ik ook wel eens onzeker geweest dat de symptomen weg trokken. Dus tja het zegt gewoon allemaal helemaal niets.
Yvaine
24-10-2022 om 08:13
Gefeliciteerd Jillz. Dat de symptomen komen en gaan is heel normaal en hoeft helemaal niets te betekenen. Ik zou jezelf niet al te gek maken met die testen en er zeker niet elke dag eentje gaan doen. Ook al besef ik me ook dat dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is 😁
masatu
24-10-2022 om 09:09
Wat een onzekerheid! Ik hoop voor je dat de klachten snel weer een beetje terug komen om je gerust te stellen. En dat je morgen natuurijk niet ongesteld wordt.
Hier was het weekend waardeloos. Vooral erg futloos & moe en last van duizeligheid. Op de bank liggen/zitten ging oke, maar even boodschappen doen ging eigenijk niet, of alleen met tussendoor even zitten. Vandaag lijkt het vooralsnog weer mee te vallen, alhoewel dat dan ook weer eng is. Arghh.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.