Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
dc

dc

02-04-2011 om 19:54

Over tijd

Ik ben nu, ondanks 2 maanden oefenweeën overtijd...

Nog andere geluksvogels die lang zwanger mochten zijn?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

18-04-2011 om 23:31

Gefeliciteerd

Goed nieuws DC, geniet van je dochter!

En geniet ook van het ziekenhuis, laat je lekker verzorgen!

Liora

kaatje1972

kaatje1972

19-04-2011 om 09:07

Gefeliciteerd

Gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Hopelijk zijn jullie snel weer lekker thuis!

Yay

Eindelijk is ze er dan Gefeliciteerd. Hoop dat het een beetje lukt, een week in het ziekenhuis.

Hieperdepiep

He, gelukkig. Gefeliciteerd, en we lezen het verslag van het weekend wel.

Groeten,

Temet

Wauw

fashionably late, she has entered the building.

GEFELI !

Valkyre

Valkyre

19-04-2011 om 20:03

Hoera!

Gefeliciteerd dc! Wat fijn dat ze er eindelijk is

Ik hoop dat je snel herstelt en dat je goed vertroeteld wordt daar! Ben benieuwd naar je verslag....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hoi dc

Hoi Dc, je kent me niet, maar ben sinds een week je bevallingsverloop aan het volgen!
Ik wilde je even feliciteren met je 5e aanwinst!

groetjes

Sorry

hoi, sorry, je derde!

Kiki

Kiki

19-04-2011 om 20:33

Gefeliciteerd!

Hoe vinden je zoontjes de nieuwe aanwinst?

Ik hoop dat je snel opknapt!

Daar ben ik weer

Gefeliciteerd hoor dc.
Blijf maar lekker in je hol om bij te komen.

Massi Nissa

Massi Nissa

20-04-2011 om 09:33

Wat heerlijk

O, gefeliciteerd, dc! Laat je maar heerlijk in de watten leggen de komende dagen en kijk al het moois eraf bij je nieuwe dochter. Er bestaat niets mooiers dan een pasgeboren baby.
Groetjes
Massi

100%mama

100%mama

20-04-2011 om 10:47

Gefeliciteerd!

Laat je lekker verwennen dan en geniet van je meisje!

Petr@

Petr@

21-04-2011 om 19:38

Gefeliciteerd!

En veel geluk met z'n vijven!

dc

dc

23-04-2011 om 14:08

En dan eindelijk thuis!

Bedankt voor alle felicitaties. Sorry voor mijn korte bericht vorige week, dat was op een telefoon zonder nederlands woordenboek, dus het was even klooien

Ben zaterdagochtend dus weer terug gegaan naar ziekenhuis voor inleiding, waar ik zaterdagavond rond 8 uur te horen kreeg dat het die dag niet meer zou lukken, nog steeds geen plek. Mijn man is toen naar huis gegaan. 2 uur later kreeg ik weer sterke weeën, en mijn water brak! Spontaan dus. Dus man weer teruggekomen, de hele nacht weeen gehad (met ruggeprik, die in engeland trouwens een stuk minder efficient is als in frankrijk), en de baby bleek in aangezichtspositie te blijven liggen. Fysiek echt het moeilijkste en zwaarste wat ik ooit gedaan heb, maar ik heb haar er zonder persweeën (want lag in verkeerde positie) en zonder hulpmiddelen eruitgeperst in een uur!! Ik ben best trots, want kwam in de afgelopen week 2 vrouwen tegen die hetzelfde hadden, waarvan 1 baby met een tangverlossing is gekomen, en de ander met een urgente keizersnede.

De hele zondag bleef mijn dochter veel huilen, en 's avonds zei ik bij controle dat ik het idee had dat ze ergens pijn had. Binnen 10 minuten was er een pediater bij, die vond dat haar ademhaling te snel was en binnen 2 uur was een scan van haar longen gemaakt en een bloedtest gedaan. Haar longen waren goed, maar ze konden aan haar bloed zien dat ze ergens een infectie had. Ze kreeg antibioticakuur voorgeschreven en daarom moesten we dus een week blijven. De volgende dag ging het al beter met haar, en sindsdien een ideale baby. Eet goed (borstvoeding) en slaapt goed en is vrolijk nu als ze wakker is. Gisteren is haar bloed weer getest en bleek alles weer goed te zijn. Ik vind dat het ziekenhuis echt supergoed en reactief was!

Mijn 2 jongens zijn helemaal blij met hun zusje en konden niet wachten tot ze thuis kwam. Het is nu een beetje lastig om hen te leren haar met rust te laten als ze slaapt en niet steeds maar te knuffelen

Ik ben nu superblij weer thuis te zijn, maar lekker rustig aan doen, nou nee. Het huis is een chaos en er was echt niets meer in huis. Mijn man is nu dus boodschappen aan het doen, en ik probeer een beetje op te ruimen voor mijn schoonouders komen deze middag! (En nee, ik vind het niet erg, want ik weet hoeveel mijn man heen en weer is geweest naar het ziekenhuis en hoeveel hij met de jongens heeft gedaan).

Niny

Niny

23-04-2011 om 16:26

Gefeliciteerd!

Hoi,
Ik ben de afgelopen tijd een stille meelezer geweest maar nu kom ik je toch even feliciteren! Fijn dat jullie weer thuis zijn en geweldig dat je dochter zonder ingrepen geboren is, een hele prestatie (onze jongste - ook de derde - is 10 jaar geleden met een keizersnee geboren, lag ook in aangezichtsligging en na een uur persen was er hoegenaamd niets gebeurd).
Veel geluk met je drietal en een hartelijke groet van
Niny

Massi Nissa

Massi Nissa

23-04-2011 om 16:30

Wat fijn allemaal!

Ik lees net je bericht, dc, en wat een opluchting en geluk spreekt er uit elke zin. Ik geniet helemaal met je mee. Wat knap dat je haar er zonder persweeen uit hebt gekregen, petje af zeg.
Lief he, hoe je oudere kind(eren) zo schattig reageren op de nieuwe aanwinst, dat hebben we hier ook met onze oudste dochter. Zo trots als een pauw is ze, en ze vindt haar broertje ontzettend lief.
Ik wens je een heerlijke tijd toe met je meisje, met je hele gezin
Groetjes
Massi

liora

liora

23-04-2011 om 22:02

Geweldig

Wow wat mooi om dit te lezen!
Wat goed hoe jij voelde dat ze pijn had en dat je dat dus goed voelde, prachtig.

Wat klinkt dit mooi zeg!!

Valkyre

Valkyre

23-04-2011 om 23:47

Fantastisch

Tjee, dc, fantastisch gedaan joh, petje af! Mijn zoontje lag ook in aangezichtsligging, ik had ook geen persweeen, en na bijna drie uur (!!) persen werd het een vacuumverlossing. Ik ben toch wel zooooo blij dat jij dat niet hebt hoeven meemaken! Zoonlief kreeg toen preventief antibiotica omdat zowel hij als ik verhoging hadden tijdens de bevalling.

Wat geweldig dat ze er is! He, ik geniet helemaal met je mee. En wat goed dat je doorhad dat ze pijn had! Zit dus al helemaal goed met die moeder-kind band. Wel een beetje rustig herstellen nu he?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

24-04-2011 om 07:39

Hoera!

Wat een prestatie DC, die bevalling! En wat goed dat jij aanvoelde dat er iets niet in orde was en dat dat zo snel en effectief werd opgepakt. Nu een heerlijke kraamtijd gewenst! Blijven je schoonouders een tijdje om wat te helpen?

Prachtig!

DC wat een topprestatie van je!!! Wauw!
En wat zal je kleine meisje blij zijn met zo'n alerte moeder. Geniet maar lekker van jullie samen!

Sascha2

Sascha2

24-04-2011 om 09:12

Whow

Inderdaad, wat goed dat jij aanvoelde dat er iets niet in de haak was! Ik ben blij voor je dat het erop zit en dat je meisje nu lekker thuis is. He blijft prachtig he, om je oudere kinderen samen met een pasgeboren volgend kind te zien? Ik wens je relaxte weken toe, waarin je kunt genieten van haar. Heb je veel hulp de komende tijd?

Vic

Vic

24-04-2011 om 23:37

Wat een verhaal

Dat was een zware klus! Fijn dat het nu zo goed gaat. Doe rustig aan, en lekker genieten van je kleine meisje.

dc

dc

25-04-2011 om 12:23

Moederinstinct

Ja wel grappig hè, dat ik dat goed aanvoelde terwijl ik zo hard roep niet te geloven dat ik ook maar wat dan ook aan moederinstinct heb

Mijn schoonouders blijven tot woensdag, maar mijn stiefmoeder is nog een paar weken in de buurt om te helpen. Verder voel ik me zo goed, dat ik denk niet eens echt hulp nodig te hebben. Maar goed, hoogmoed komt voor de val, dus ik doe het toch maar een beetje rustig aan.

En ik was vergeten hoe hongerig je kunt zijn als je borstvoeding net op gang komt. Ik eet echt voor 3!

Kiki

Kiki

25-04-2011 om 22:04

Gefeliciteerd!

Met je mooie kleine meisje. Wat goed dat jij zo alert was in het ziekenhuis en wat fijn dat ze je serieus namen.

Heerlijk zo'n roze wolk, je hebt er lang op moeten wachten, maar daar is ze dan eindelijk!

Asa Torell

Asa Torell

26-04-2011 om 20:40

Ha dc

Heerlijk om hier je hele verhaal te lezen. Ik had al allerlei rampenbevallingsscenario's bedacht bij het een week moeten blijven, dan viel het echte verhaal nog mee... maar je kreeg het weer niet bepaald kado dus!
En wat goed dat je merkte dat er iets niet in orde was met je dochter, en ook erg goed dat ze daar meteen naar luisterden! Kennelijk artsen die wel met de 'moeder heeft een niet-pluis gevoel' regel werken. Maar het lijkt me wel even schrikken geweest voor jullie toen er dus echt iets aan de hand bleek.
Veel plezier de komende dagen met alle familiedrukte en het genieten van je drietal!

dc

dc

27-04-2011 om 12:24

Asa

Vreemd genoeg ging alles zo snel, inclusief de oplossing, dat we eigenlijk helemaal niet zo zijn geschrokken!

Toen ze na een week de test herhaalden en ik het resultaat kreeg: geen infectie meer, barste ik wel in huilen uit van pure opluchting. En die rare verpleegster dacht dat het was omdat ik zo graag naar huis wilde...

Een latere felicitatie

DC, wat fijn dat jullie meisje er is. Gefeliciteerd!!!!

En over aangezichtsligging... Mijn zoontje was na twee uur leraarden en weeopwekkers nog geen stukje ingedaald. Dat werd dus een ks. Fijn dat het bij jou gelukt is om je kindje helemaal zelf op de wereld te zetten.

Geniet van man en kinderen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

28-04-2011 om 17:02

Dank je maanve!

Ik hoorde net van iemand die met aangezichtsligging de baby er in 3 keer persen uit kreeg. Maar goed, de baby in kwestie was iets meer dan 2 kilo. De mijne meer dan 4 en ik neem aan dat het toch wel wat verschil uitmaakt... En ook hoe de baby precies ligt enzo en hoe moe je al bent van de contracties. Het is toch fijn dat er nu andere mogelijkheden zijn om een baby er gezond uit te krijgen zonder dat of de moeder of de baby omkomt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.