Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger , geen relatie


Hoe je over hem praat .
En dan toch zwanger worden.
Voor iemand van 35.
Waarom dacht je dat dit de ideale vader zou zijn?
Is het toch een bewuste actie geweest?

Maar ga ervoor. Jij hebt alles prima voor elkaar.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 10:13 Topicstarter

Roos57 schreef op 20-09-2024 om 10:11:

Hoe je over hem praat .
En dan toch zwanger worden.
Voor iemand van 35.
Waarom dacht je dat dit de ideale vader zou zijn?
Is het toch een bewuste actie geweest?

Maar ga ervoor. Jij hebt alles prima voor elkaar.

Nee hoor, het is makkelijk zeggen voor buitenstaanders , soms maakt liefde blind en vind uw oordeel nogal zwart wit en hard. Ik ben opgegroeid met een narcistische vader daardoor ontstaat het patroon dat je vaak juist weer onbewust op narcisten valt , ik ben daar achter de schermen heel hard mee bezig en al van ver gekomen, maar ik verwacht dan ook dat hij mijn typische valkuil weer was.. maar bedankt voor uw begrip. Zij weten namelijk exact wat ze moeten doen of zeggen om iemand weer tijdelijk naar zich toe te trekken, ik heb meerdere keren weg willen wandelen. Sterker nog 1.5 week voordat ik me zwangerschap ontdekte heb ik hem dit ook gezegd dat het wat mij betreft klaar was met het aantrekken/afstoten.

excuses vind ik dat 
Neuken zonder voorbehoedmiddelen geeft zwangerschap 
En als je 35 bent en graag wil
Prima maar leg niet alle verantwoordelijkheid bij hem .

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 10:34 Topicstarter

Roos57 schreef op 20-09-2024 om 10:25:

excuses vind ik dat
Neuken zonder voorbehoedmiddelen geeft zwangerschap
En als je 35 bent en graag wil
Prima maar leg niet alle verantwoordelijkheid bij hem .

en waar zie jij dat ik dat doe? Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid toch, maar goed bedankt voor je bijdrage

gefeliciteerd met je zwangerschap. 

Omdat je pas zo kort zwanger bent, zou ik kiezen voor abortus. Deze nare man moet je 100% uit je leven bannen en dat gaat niet als je zijn kind krijgt. Ik vrees voor veel drama waar het kind erg onder zal leiden (en jij natuurlijk ook).

Een abortus waar je niet achter staat, is hét recept voor diepe spijt en trauma's. Dat zou ik dus nooit doen. Je schrijft zelf al dat je al je hele leven tegen abortus bent. Als je het niet kunt, niet doen.
Was dit handig? Nee. Maar dat weet je al.
Jullie waren hier beide bij en jullie zijn beide volwassen. Als je volwassen spelletjes speelt, moet je ook voor de gevolgen instaan. Hij doet dat niet. Prima, lijkt me verder ook geen geschikt vadermateriaal. De keuze is aan jou. Als je een kinderwens hebt en al 35 bent, zou ik ervoor gaan. De kans is, gezien het feit dat je geen stabiele, vaste relatie hebt, best reëel dat er dan geen kinderen meer komen. Dat kan het verwerken van een keuze als abortus nog veel moeilijker maken en de spijt groter. 

Je hoeft in feite niks meer met hem. Hij weet dat hij je bezwangerd heeft. Hij wil er niks mee. Ok, doei. Jij kan en mag de keuze maken om het zonder hem te doen.
Ik zou ook zeker niet laten erkennen en gezag geven en ook financieel zou ik niks eisen. Juist dan hoef je niks meer met hem en kan hij uit jouw leven verdwijnen. Helaas ook uit het leven van je kindje, maar een vader die jou helemaal niet wil, lijkt me ook verre van ideaal.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 11:07 Topicstarter

alhambra schreef op 20-09-2024 om 10:50:

Omdat je pas zo kort zwanger bent, zou ik kiezen voor abortus. Deze nare man moet je 100% uit je leven bannen en dat gaat niet als je zijn kind krijgt. Ik vrees voor veel drama waar het kind erg onder zal leiden (en jij natuurlijk ook).

Ja en dat is dus iets wat ik niet kan, aan mezelf kan verkopen, een " cadeautje" van het lot " vermoorden". 

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 11:08 Topicstarter

MamaE schreef op 20-09-2024 om 11:00:

Een abortus waar je niet achter staat, is hét recept voor diepe spijt en trauma's. Dat zou ik dus nooit doen. Je schrijft zelf al dat je al je hele leven tegen abortus bent. Als je het niet kunt, niet doen.
Was dit handig? Nee. Maar dat weet je al.
Jullie waren hier beide bij en jullie zijn beide volwassen. Als je volwassen spelletjes speelt, moet je ook voor de gevolgen instaan. Hij doet dat niet. Prima, lijkt me verder ook geen geschikt vadermateriaal. De keuze is aan jou. Als je een kinderwens hebt en al 35 bent, zou ik ervoor gaan. De kans is, gezien het feit dat je geen stabiele, vaste relatie hebt, best reëel dat er dan geen kinderen meer komen. Dat kan het verwerken van een keuze als abortus nog veel moeilijker maken en de spijt groter.

Je hoeft in feite niks meer met hem. Hij weet dat hij je bezwangerd heeft. Hij wil er niks mee. Ok, doei. Jij kan en mag de keuze maken om het zonder hem te doen.
Ik zou ook zeker niet laten erkennen en gezag geven en ook financieel zou ik niks eisen. Juist dan hoef je niks meer met hem en kan hij uit jouw leven verdwijnen. Helaas ook uit het leven van je kindje, maar een vader die jou helemaal niet wil, lijkt me ook verre van ideaal.

Zeker waar. Ik verwacht ook niet dat hij rechten of erkenning wil hoor. Hopelijk zal het kindje blij zijn met zijn moeder.

wat een klote situatie.  Wens je wel een kind met zijn genenpakket?

Eigenlijk heeft hij jou twee cadeautjes gegeven ❤️. 

Een zwangerschap terwijl je dacht dat je dat nooit zou overkomen 

Het inzicht in wat voor eikel hij is en dat jij en je kind beter af zijn zonder hem. 

Ik zou wel ervoor zorgen dat je zijn gegevens hebt. Jouw kind heeft er namelijk wel recht op te weten wie zijn vader is en wie weet wil hij over een aantal jaar op zoek. Ook voor evt medische vraagstukken later kan dit handig zijn. 

En dit sujet van een spermadonor denkt dat hij door maar grof te worden en te doen alsof ie er niets mee te maken heeft overal onderuit te komen. Ik zou hem dat niet gunnen, zeker niet als ie al drie keer eerder onder zijn verantwoordelijkheden is gekomen. Lekker die alimentatie op een spaarrekening voor je kind zetten.

Je weet nooit wat er in je leven gebeurt. Ik had alles goed voor elkaar en werd ziek. Ik kan leven van mijn inkomen maar niet echt sparen. Zo’n spaarpot voor je kind is echt fijn. Studeren, reizen, huis kopen enz. 

Dorestad schreef op 20-09-2024 om 11:11:

wat een klote situatie. Wens je wel een kind met zijn genenpakket?

Klote situatie?
Ze wilde altijd al een kind, en ze heeft steun van familie (en vrienden).

En iemands gedrag wordt niet puur door genen bepaald!
(was het maar zo simpel... dan waren we in 3 generaties allemaal geniaal).

En het zijn voor de helft haar eigen genen, dus dat komt wel goed.

Je maakt natuurlijk je eigen keuzes. Mijn ervaring: zorg dat je je keuze straks aan je kind kan uitleggen en geef je kind de vrijheid zelf ook te kiezen of het kan weten wie de vader is. Hem nu zomaar 'wegdoen' is rigoreus. Praat erover, ga naar Fiom, of naar je huisarts. Voor het kind!

Wat Emma ook zegt: Voor het kind kan het later belangrijk zijn te weten wie zijn/haar vader is. Ik zou daar serieus rekening mee houden en niet alle contact zomaar verbreken. Hij hoeft verder geen rol te spelen in het leven van jullie kind als hij dat niet wil. Zo te horen kun jij het prima (beter) alleen, samen met je familie en vrienden. 

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 13:39 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 20-09-2024 om 12:10:

Eigenlijk heeft hij jou twee cadeautjes gegeven ❤️.

Een zwangerschap terwijl je dacht dat je dat nooit zou overkomen

Het inzicht in wat voor eikel hij is en dat jij en je kind beter af zijn zonder hem.

Ik zou wel ervoor zorgen dat je zijn gegevens hebt. Jouw kind heeft er namelijk wel recht op te weten wie zijn vader is en wie weet wil hij over een aantal jaar op zoek. Ook voor evt medische vraagstukken later kan dit handig zijn.

En dit sujet van een spermadonor denkt dat hij door maar grof te worden en te doen alsof ie er niets mee te maken heeft overal onderuit te komen. Ik zou hem dat niet gunnen, zeker niet als ie al drie keer eerder onder zijn verantwoordelijkheden is gekomen. Lekker die alimentatie op een spaarrekening voor je kind zetten.

Je weet nooit wat er in je leven gebeurt. Ik had alles goed voor elkaar en werd ziek. Ik kan leven van mijn inkomen maar niet echt sparen. Zo’n spaarpot voor je kind is echt fijn. Studeren, reizen, huis kopen enz.

Ja zijn gegevens heb ik inderdaad, wellicht stuur ik hem een geboortekaartje tegen de tijd dat de kleine friemel op aarde is, en voor de zekerheid ons whatsapp gesprek naar mezelf gemaild waar ik hem probeer te betrekken en hij al deze uitspraken doet, zodat hij nooit kan beweren dat ik hem weg wilde houden bij zijn kind.

Dankje voor de lieve woorden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.