Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ongepland zwanger , geen relatie


Lev2025 schreef op 20-09-2024 om 09:02:

[..]

Gelukkig heb ik mijn leven op orde, een vaste baan, koopwoning , dus het kindje zou verder niets te kort komen. Het is meer dat mijn ideaal plaatje ooit ook was " een happy gezinnetje" en ik mijn kind zijn vader moet ontnemen.

Ach. Ook in een relatie zijn mannen lang niet altijd de perfecte en aanwezige vader. Weet ik helaas uit ervaring. Bovendien  bestaat een ideaal plaatje niet. Kijk maar eens naar het aantal ( v) echtscheidingen. 

Happy gezinnetjes zijn zeldzaam , overal is wel wat hoor. Als jij er zelf blij mee bent, laat je door dat idee dan niet weerhouden en ga ervoor!

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 09:06 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 20-09-2024 om 09:01:

Ik ben altijd voor eigen keuze. Welteverstaan jouw eigen keuze. Het klinkt alsof je er allang uit bent, je wil dit kind graag. Ik zou er dan ook vol voor gaan en dit aangeven bij de vader, aan hem of hij nog een rol in het leven van zijn kind wenst. Laat je niet onder druk zetten!

Dankje wel🙏

Ik ben trouwens wel benieuwd of hij wist dat je geen anticonceptie gebruikte.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 09:10 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 20-09-2024 om 09:06:

Ik ben trouwens wel benieuwd of hij wist dat je geen anticonceptie gebruikte.

Ja doordat mijn schildklier echt overhoop gelegen heeft, kon ik niet meer tegen de hormonen van de pil. Dit vanaf dag 1 dat wij seksueel actief werden benoemd, en morning afterpil gebruikt. Ik wilde uiteindelijk voor een koperspiraaltje gaan, maar vond dit wat spannend ( doet t pijn ja of nee bla bla) en hij was elke keer van een paar weken aantrekken en dan weer afstoten dus het was onduidelijk of hij zou " blijven" en daardoor kon ik elke keer die spiraal uitstellen vanwege angst.

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 09:14 Topicstarter

Peaches schreef op 20-09-2024 om 09:00:

Kind krijgen, als je dat in jouw situatie niet doet heb je er je hele leven spijt van. Die man komt er wel overheen hoor, en als partner mis je niets aan hem zo te lezen. Mocht hij toch betrokken willen zijn in welke vorm dan ook, dan kan dat natuurlijk. Zo niet, dan niet.

Dankje wel🙏

Allereerst als hij dit soort dingen durft te zeggen dan blijkt heel duidelijk dat hij niks om jou en jouw gevoelens geeft. Ik zou mij daarom niets aantrekken van of hij er wel of niet kapot aan gaat als jij dit kindje wil houden. Dus nergens in de afweging zou zijn gevoel of jullie relatie een rol moeten spelen. 

Wat wel belangrijk is om te beseffen is dat voordat je zwanger was je zonder man geen kind op de wereld wilde zetten. Als je deze zwangerschap doorzet dan zal er waarschijnlijk geen vader in beeld zijn. Hoe lief het ook is dat er familie en vrienden je willen ondersteunen uiteindelijk zul je vooral vaak alleen zijn met kind. Jij zal dolenthousiast zijn dat je zoon of dochter de eerste stapjes zet en er is niemand die daar als een ouder zo enthousiast over is. Het is goed om je dat te realiseren. Dit avontuur begint niet als een roze wolk. 

Dat gezegd hebbende worden veel kindjes bewust in een liefdevol gezin geboren dat ook heel vaak later uit elkaar valt. Dus een partner is ook zeker niet zaligmakend.

Als ik jouw bericht zo leest dan neig je naar doorzetten en houd alleen schuldgevoel richting de "zaaddonor" je tegen. Probeer dat eens los te laten en dan te kijken of het dan echt een volmondig ja wordt of dat er meer dingen zijn die je tegen houden. Zo niet dan zou ik er voor gaan. Waar een wil is, is een weg.

Ik zou echt alle contact verbreken met deze man. De rest zal je zelf moeten invullen. 

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 09:19 Topicstarter

Jillz schreef op 20-09-2024 om 09:15:

Allereerst als hij dit soort dingen durft te zeggen dan blijkt heel duidelijk dat hij niks om jou en jouw gevoelens geeft. Ik zou mij daarom niets aantrekken van of hij er wel of niet kapot aan gaat als jij dit kindje wil houden. Dus nergens in de afweging zou zijn gevoel of jullie relatie een rol moeten spelen.

Wat wel belangrijk is om te beseffen is dat voordat je zwanger was je zonder man geen kind op de wereld wilde zetten. Als je deze zwangerschap doorzet dan zal er waarschijnlijk geen vader in beeld zijn. Hoe lief het ook is dat er familie en vrienden je willen ondersteunen uiteindelijk zul je vooral vaak alleen zijn met kind. Jij zal dolenthousiast zijn dat je zoon of dochter de eerste stapjes zet en er is niemand die daar als een ouder zo enthousiast over is. Het is goed om je dat te realiseren. Dit avontuur begint niet als een roze wolk.

Dat gezegd hebbende worden veel kindjes bewust in een liefdevol gezin geboren dat ook heel vaak later uit elkaar valt. Dus een partner is ook zeker niet zaligmakend.

Als ik jouw bericht zo leest dan neig je naar doorzetten en houd alleen schuldgevoel richting de "zaaddonor" je tegen. Probeer dat eens los te laten en dan te kijken of het dan echt een volmondig ja wordt of dat er meer dingen zijn die je tegen houden. Zo niet dan zou ik er voor gaan. Waar een wil is, is een weg.

Klopt, maar er is mij dan ook nog nooit een " ongelukje" overkomen, heb eigenlijk mijn hele leven geroepen dat ik persoonlijk tegen arbortus ben, al snap ik andere vrouwen in hun afweging wel als hun de keuze maken. 

Ik weet van mezelf dat ik een strijder ben / sterke vrouw, maar inderdaad zoals je zegt ik probeer zowel aan mezelf als hem te denken, maar je hebt gelijk hij laat duidelijk zien dat mijn gevoelens er niet toe doen, dus waarom zouden die van hem voor mij wel belangrijk moeten zijn.. Bedankt. 

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 09:20 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 20-09-2024 om 09:15:

Ik zou echt alle contact verbreken met deze man. De rest zal zelf moeten invullen.

Nou het lijkt erop dat hij dit zelf gedaan heeft , hij stuurde dat we zijn uitgepraat.😅

Lev2025 schreef op 20-09-2024 om 09:20:

[..]

Nou het lijkt erop dat hij dit zelf gedaan heeft , hij stuurde dat we zijn uitgepraat.😅

Prima geregeld. Blokkeren op alle kanalen en verder met je leven zoals jij die voor je ziet. 

Lev2025 schreef op 20-09-2024 om 09:10:

[..]

Ja doordat mijn schildklier echt overhoop gelegen heeft, kon ik niet meer tegen de hormonen van de pil. Dit vanaf dag 1 dat wij seksueel actief werden benoemd, en morning afterpil gebruikt.

Oef, morning afterpil is een hele bak hormonen. Niet handig qua schildklier / gezondheid. Wees wat liever voor jezelf als je na kindje weer toe bent aan sex en weiger dit soort gasten, die duidelijk weinig geven om jouw gezondheid / welbevinden. 

Lev2025 schreef op 20-09-2024 om 09:20:

[..]

Nou het lijkt erop dat hij dit zelf gedaan heeft , hij stuurde dat we zijn uitgepraat.😅

Nee hoor, dat ben je niet perse. Ligt eraan wat jij wilt doen qua alimentatie etc. 

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 09:24 Topicstarter

Blauwe_Regen86 schreef op 20-09-2024 om 09:22:

[..]

Nee hoor, dat ben je niet perse. Ligt eraan wat jij wilt doen qua alimentatie etc.

Niet.. mijn kind hoeft geen geld van een vader die hem nu al haat/ de rug te keert , zonder nog op de wereld te zijn.. Hij mag zijn geld houden, kan die weer een wijntje van kopen want daar houd die van.

Lev2025 schreef op 20-09-2024 om 09:06:

[..]

Ja wat dat betreft zou het kind niets tekort komen, alleen gun je een kind uiteraard ook beide ouders.

Dat beeld moet je uit je hoofd zetten. In veel gevallen ben je een ouder liever kwijt dan rijk. 

Lev2025

Lev2025

20-09-2024 om 09:27 Topicstarter

FruitMoeder schreef op 20-09-2024 om 09:24:

[..]

Dat beeld moet je uit je hoofd zetten. In veel gevallen ben je een ouder liever kwijt dan rijk.

dat is waar, mijn biologische vader is ook al lang uit beeld en toch is het goed gekomen met mij.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.