Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-04-2018 om 11:50
Hallo Iedereen,
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen want ik ben behoorlijk radeloos momenteel.
Ik heb een relatie van meer dan 3 jaar en woon niet samen.
Ik ben 31 jaar en mijn vriend is 29.
Ik heb een vaste baan en een klein 1 persoons koophuis, we zijn al ongeveer een jaar op zoek naar een huisje voor ons samen.
Nu ben ik door de anticonceptie heen zwanger geraakt, ik ben ongeveer 6 weken zwanger.
Van tevoren hebben we het wel eens over kindjes gehad en als het per ongeluk toch zou gebeuren, dan hadden we besloten dat we er wel uit zouden komen en het accepteren en ervoor zouden gaan.
Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben (zo’n anderhalve week nu) doet mijn vriend vreemd tegen me.
Hij praat amper tegen me en ontwijkt me. Ik heb me EEG alleen gevoeld afgelopen week.
Gisteren kwam het hoge woord eruit: hij wil dat ik het weg laat halen want hij is er niet klaar voor om vader te worden.
Nu ben ik ten einde raad, want ik wil het niet weg laten halen. Ik vind het onmenselijk en ik vind ook niet dat we in een hele beroerde positie zitten om een kind groot te brengen. We zijn volwassen en we hebben het prima op de rit, afgezien van het feit dat we dus niet samen wonen. (Hij woont nog thuis)
Dit hele gebeuren slaat een enorme kloof tussen ons in en ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld. Praten erover lukt niet echt omdat hij zijn beslissing al gemaakt heeft dus voelt het voor mij alsof ik geen keuze meer heb.
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven want ik weet het even niet meer.. dit is ook niet hoe ik het gewild heb allemaal en het liefste vorm ik natuurlijk gewoon op den duur een fijn gezinnetje met hem maar dat lijkt nu onmogelijk.
Als ik het weg zou laten halen denk ik niet dat ik dat mezelf en hem ooit zou kunnen vergeven.. ik kan dat niet en dan ‘vrolijk’ doorgaan met onze relatie. Hij denkt van wel.
Heeft er iemand hier ervaring of tips?
14-05-2021 om 10:57
Hoe is dit tot eindelijk afgelopen? Hebben jullie nu een kindje samen? Ik zit nu in precies hetzelfde dilemma...
14-05-2021 om 12:33
Kimmie91, het draadje is al van 2018, dus er is een kans dat degene die het schreef nu niet meer reageert. Wat is jouw dilemma?
Tsjor
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.