Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Nicky Lohs

Nicky Lohs

09-11-2012 om 09:02

Hele zwangerschap bloedverlies


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

28-11-2012 om 14:21

Mwah

Ik heb sinds een paar weken wel weer flink pijn; moet elke middag liggen om de pijn onder controle te houden. Hoe het na de bevalling gaat is afwachten. Verschil met de vorige keer is wel dat ik nu al met 7 weken bij de fysio zat en sindsdien trouw mijn oefeningen doe. De vorige keer kwam ik pas 10 weken na de bevalling bij een fysio; toen moest ik opnieuw leren lopen. En verder wil de gyn me op tijd inleiden - bijSpruitje beviel ik met 41+6; hij woog bijna 4,5 kilo en zat klemvast (vacuumverlossing). Nu wordt het kind goed in de gaten gehouden. Dus eigenlijk denk ik (hoop ik) dat het niet zo'n langdurige toestand zal worden dit keer.

De vorige keer heb ik wel waar mogelijk gewerkt hoor, maar dus heel lang halve dagen.

Valkyre

Valkyre

Valkyre

02-12-2012 om 21:28

Nicky

Hoe gaat het nu?

Hier wel redelijk; bekken gaat (relatief) goed, zolang ik maar elke dag ga liggen. Buik is grrroot! Maar ik ben wel afgevallen (!) de afgelopen weken. Had zo'n last van maagzuur dat ik te weinig at (ook bijna geen vet meer, geen suiker, bijna geen fruit wegens te zuur, etc). Uiteindelijk naar de huisarts gegaan en maagzuurremmers gekregen, wat een opluchting! En nu heb ik dus de hele dag honger, haha. Even een inhaalslag dan maar.

Valkyre

Nicky Lohs

Nicky Lohs

03-12-2012 om 08:16

Goed!

De rust helpt echt! Het bloedverlies is nauwelijks meer aanwezig, erg fijn! Ik lig momenteel wel absurd vroeg in bed, maar dat is erg lekker moet ik zeggen. Ik ben nu weer een paar dagen alleen met de kinderen, dus de pubers hebben pech. Die gaan dan maar wat vroeger naar hun kamer ofzo.

Wat erg, zo'n last van maagzuur! Heb ik ook af en toe maar volgens mij komt dat bij mij door de gevulde speculaas en pepernoten enzo. Ik ga ze even laten staan, kijken of het helpt. Het zal wel een enorme opluchting zijn dat die medicijnen zo goed helpen!

Succes met de laatste dagen werken!

Valkyre

Valkyre

04-12-2012 om 23:48

Maagzuur

Tips: geen vette, zoete of zure dingen eten (speculaas, kruidnoten, manderijntjes...). Ik kan weer bijna alles eten nu gelukkig! Was afgevallen omdat ik niks meer kon eten. Gelukkig groeit de baby intussen als kool!

Fijn dat het beter gaat, Nicky. Sterkte weer hoor!

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2012 om 07:06

Tips

Bij mij hielp wat vanillevla wel goed. Was een tip van de verloskundige.

Fransien

Fransien

06-12-2012 om 11:15

Rennie

Hier heb ik het maagzuur op rennies overleefd. Het had wel als gevolg dat als ik niet in slaap kon komen na de bevalling ik wel eens een rennie nam bij wijze van slaappil. Omdat ik de laatste maanden voor de bevalling altijd een rennie nam voor het slapengaan, associeerde mijn lijf die smaak met slapen, reuze praktisch.

Valkyre

Valkyre

07-12-2012 om 11:15

Beyond rennies

Ik heb uiteindelijk maagzuurremmers van de huisarts gekregen, want ik kon haast niets meer eten, en mijn keel stond continu in brand... Ik was afgevallen omdat ik te weinig at. Nu kan ik weer (redelijk) normaal eten.

Een bijwerking van die pillen is wel dat je minder calcium opneemt. Gelukkig heb ik de hele zwangerschap supplementen geslikt (oa calcium en vit D), en het is nu nog maar een paar weken (hopelijk).

Valkyre

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.