Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?[wordt gearchiveerd]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lief!

Meiden jullie zijn lief ! leuk dat ik zo nog even op het lijstje sta. Ik heb 23 juni al mijn echo om te zien of het hartje klopt, spannend want tja een zwangerschap is 1, het vasthouden is 2 en het dan niet te vroeg op de wereld zetten is drie.

Merel78

Merel78

09-06-2009 om 09:24

Hoi allemaal

Lieve lies, jij bent ook lief. Je hebt al die tijd zo met iedereen meegeleefd, en nu is het jouw beurt. superfijn dat je al zo gauw een echo hebt. Wat ik me afvroeg, ben je al die jaren nooit zwanger geweest of heb je ook nog miskramen tussendoor gehad? ik hoop in elk geval op een wolk van een baby straks en ik blijf je volgen hoor! Ik hoop dat ik je gauw mag volgen.

Marije, wow...ook al, spannend hoor. hopelijk gauw een dik positieve lijn.

nathalie, spannend hoop het voor je. Zullen we 4 keer is scheepsrecht doen en dan jij erbij en ik ook toch nog? Niet dat ik veel hoop heb hoor. Wat Therese zegt, geen bloed geeft moed, het is wel zo, maar eigenlijk is het ook een dooddoener. Ken mijn eigen lichaam wel goed genoeg om te weten dat de kans 99% is dat ik morgen gewoon ongesteld ben. en als niet nou dan ben ik heel, heel verbaasd. Maarre nathalie, hoop dat je zwanger op vakantie gaat!

Therese doet mee en gelijk op met vonda....meiden spannend....

fijne dag allemaal vandaag! liefs, Merel

p.s. hoe is het bij Mette en Madelief...madelief trek je het nog een beetje?

Merel

Voor dat ik Ron kreeg heb ik twee vroege miskramen gehad en na Ron ben ik nooit meer zwanger geweest, al die drie jaren niet......Begin dit jaar zijn mijn eileiders doorgespoeld en daarna die kijkoperatie waarbij de gyn merkte dat mijn baarmoedermond moeilijk doorgangelijk was maar dat zou geen problemen hebben moeten geven. Hub is twee maanden niet meer in bad geweest en we hebben het alleen maar gedaan in de perode voor de eisprong dus het is wel een beetje vreemd allemaal maar goed twee positieve testen en genoeg zwangerschapsverschijnselen zouden me moeten overtuigen. Maar tja ik ben nog geen eens vijf weken dus er kan nog zoveel misgaan...zucht.

Ik duim echt dat jullie mij allemaal snel mogen volgen in deze achtbaan van hormonen hahahahaahah.

Marije

Hoe gaat het met jou ? al wat duidelijk, je maakt het spannend. Ik duim me rot.

Hier

Pfoe, spannend hoor. Heb vanmorgen nog een test gedaan, de derde, weer een vaag streepje, maar het is toch echt een streepje!! Voel me soms ook wat misselijk en duizelig, maar dat kan ook hartstikke psychisch zijn.
Ik denk dus heel voorzichtig dat het wel zo is, dat ik zwanger ben. Ik hoop het zo!! Kan het eigenlijk niet geloven. Zou het nu dan toch..
En wat die 3 op een rij betreft, laten we gewoon voor 10 op een rij gaan, deze maand, allemaal positief nieuws. Ik ga ervoor!

Asa Torell

Asa Torell

09-06-2009 om 13:46

Marije!

O ik hoop het zo ontzettend voor je!

madelief74

madelief74

09-06-2009 om 14:51

Spannend!

Oh Marije, wat spannend. Maar het is toch echt zo, een streep is een streep! Heerlijk!

En Liesje, jeetje, ook al twee mk'en gehad. Wat lees je dat toch veel. Als je zelf een mk hebt gehad lijkt ineens iedereen om je heen ook een mk te hebben gehad. Maar wat gun ik je een goede (2e) uitkomst.

liefs madelief

madelief74

madelief74

09-06-2009 om 14:54

Nog even...

hier is het wat minder juichend. Manlief en ik zijn vooral de mk'en op onze eigen manier aan het verwerken. En ze liggen niet zo dicht bij elkaar. Manlief wil graag even pauze nemen; ik wil door. Iedere maand dat we moeten wachten vind ik er een te veel. Ik ben vreselijk ongeduldig aan het worden. In de afgelopen jaren was er altijd wel een reden waarom we niet voor een 2e gingen. Nu we dan eindelijk op een lijn zitten en voor een 2e willen gaan wil ik me door niets tegen laten houden. Hoezo perfectionistisch en gedreven? Zucht, ik word moe van mezelf.

Gisteren gesprek gehad met manager, wist van reden van ziekmelding. Ik ben twee dagen thuis geweest en daarna weer gaan werken. Hij verklaarde me voor gek dat ik zo snel weer aan het werk ging. Misschien wel, maar het leidt me ook wel af. Wat is normaal??

liefs Madelief

Marije

tja ook een hele vage streep is gewoon een streep volgens de bijsluiter toch ? de mijne was deze keer ook niet zo duidelijk als bij mijn vorige zwangerschap mar ik ben toch echt zwanger hahahahaha. Ik doe nog even heel voorzichtig en laat me maar weten wanneer we je mogen feliciteren

Madelief

Ik herken wel wat je schrijft idd man en vrouw gaan er anders mee om en de wens bij hub was eerst ook helemaal niet aanwezig, toen weer wel, toen weer niet en juist op het moment dat ik denk nou laat maar zitten wilde hij er ineens volledig voor gaan en stopte zelfs met in bad gaan en zo hahahahaah en ja hoor ben ik zwanger...zucht. Het leven loopt soms als een stuiterbal. Toen er tegen mij gezegt werd dat ik een gezwel in mijn baarmoeder had ben ik ook blijven werken en dat snapte mijn cheffin ook niet, kwam ze echt meerdere keren zeggen. Tja wat moest ik dan thuis gaan zitten zorgen maken ? en dan niet alleen als ik niet werk krijg ik ook niet betaald hahahaah soms lijd het idd af en helpt het je dingen te verwerken. Gewoon lekker doe waar jij je goed bij voelt om het te verwerken. Ik snap ook je ongeduld hoor

Merel78

Merel78

10-06-2009 om 08:21

Hoi meiden

ben hier toch een dip ingeschoten Ineens overal zwangeren, hier, in mijn omgeving...ik gun het iedereen heel erg....maar mezelf ook zo Vanavond heb ik nog een babyshower (weet niet of ik dat ga trekken), gisteren belde een van mijn beste vriendinnen dat ze zwanger is van de 2e. haar zoontje is 4 maanden jonger dan de mijne. Het zat er aan te komen en ik ben heel blij voor ze, vooral omdat het voor de eerste best een lastige weg was....maar ik kon het toch even moeilijk handelen nu mijn ongi eraan zit te komen.

sorry voor mijn egoberichtje, moest het ff kwijt.

liefs, Merel

Merel78

Merel78

10-06-2009 om 08:22

P.s. marije

een streep is een streep, dus heel voorzichtig van harte gefeliciteerd. Wat een opsteker, juist in deze moeilijke periode!! Heel gaaf!

Merel

madelief74

madelief74

10-06-2009 om 11:44

Van alles en nog wat

Liesje, bedankt voor je lieve berichtje!

Merel, ik snap het wel hoor. Ik zie ook allerlei vriendinnen, die notabene NA ons zijn begonnen met de eerste, nu zwanger worden van de tweede, of derde!

Waar ik op dit moment vooral een r/naar gevoel over krijg is dat men wil voldoen aan de standaard: max 2 jaar leeftijdsverschil tussen de kinderen; ja dan kunnen ze zo lekker met elkaar spelen.

Soms loopt het gewoon anders. Maar als je zo'n wolkige mededeling krijgt over een zwangerschap is het niet gepast op te merken dat het ook wel eens anders loopt, zoals bij ons. Ik word wel gekwetst door zo'n opmerking over kinderen die zo leuk met elkaar kunnen spelen als ze dicht op elkaar zitten qua leeftijd. Dat kan toch ook als ze wat meer verschillen? Ligt het niet aan de karakters in plaats van de leeftijd of ze elkaar leuk vinden? Mijn broer en ik hadden ruzie met elkaar tot hij het huis verliet op zijn 18e. Toen had ik eindelijk rust. Inmiddels kunnen we het wel met elkaar vinden. Maar dat is dus ook geen garantie. Wij scheelden 2 jaar.

Bij mij was het geen optie zo vroeg weer te beginnen met zwanger worden; in verband met mijn gezondheid. Aan een zieke moeder had mijn nageslacht weinig gehad. Daar waren ze heus niet vrolijk met elkaar van gaan spelen denk ik.

En nu ben ik bang dat het leeftijdsverschil te groot gaat worden. Of dat ik te oud word. Of dat ik nog een mk ga krijgen. En dat de mk'en een gevolg zijn van mijn gezondheid. En dat ik eigenlijk geen goede moeder ben. En ook geen goede medewerker want ik kan me voor geen meter concentreren hier op mijn werk. Kortom: ik zwelg op dit moment compleet in zelf medelijden... AAAARGH! Hier moet ik mee ophouden...

Gelukkig ook leuke dingen. Gisteren belden vrienden van ons; ze willen graag met ons op vakantie. Gezellig samen in een huisje. Heerlijk lijkt me dat! En zij hebben er gelukkig ook maar 1. Van dezelfde leeftijd als onze dochter. Kunnen die mooi met elkaar spelen! Ha!

Liefs, Madelief

Merel78

Merel78

10-06-2009 om 13:05

Madelief

Ja, dat herken ik wel. Wij hebben gewacht tot mijn halfjaarcontract omgezet werd in een vast contract. Achteraf had ik dat niet hoeven doen, maar dat weet je dus niet van tevoren. Ik had zelf ook graag 2-2.5 jr. leeftijdsverschil gehad, maar dat wordt nu ook groter. is niet anders, maar ja. voelt gewoon dubbel. En kijk, wat is nu 7 maanden als je mensen hebt die er 1, 2 3 jaar over doen, of meerdere miskramen krijgen zoals jij, en Therese en Liesje. of zoals vonda, ook al zo lang bezig. Dan voel ik me ook weer schuldig om mijn gevoel. Maar ja. we wachten maar af. Nog niet ongi trouwens, ik verwacht dat zo'n beetje tussen half 2 en 5 Overigens leeftijdsverschil is niet het enige. geslacht, is ook nog zo'n ding. de broer die direct onder mij komt scheelt 3 jaar met mij, en daarna nog een broer met wie hij 16 maanden scheelt. Dus die trokken altijd samen op. verder nog 2 zusjes (die ook 2 jaar schelen) en dan nog een broertje. Kortom, de verdeling qua geslacht en idd. karakter doet absoluut ook nog een duit in het zakje. Ik kan nu eigenlijk het best overweg met mijn 2e broer, met wie ik 4 jaar scheel. Scheelt ook wel dat hij veel zelfde interesses heeft als mijn man, in de buurt woont en veel over de vloer komt, terwijl mijn andere broer in het buitenland woont (naja ok...dit klinkt heel stoer haha....hij woont in duitsland, op 3.5 uur rijden afstand. Mijn zus in Zeeland is ook 2.5 uur rijden, dus ja...). oh ja, en vroeger konden we ook niet goed overweg met elkaar, nu iedereen uit huis is gaat dat veel beter.

Weet je, ik gun het mijn vriendin heel erg, want de eerste heeft ook een dik jaar geduurd, met meerdere miskramen, een te vroege bevalling enz. terwijl ik met 3 mnd zwanger was. dus ik vind het echt supergaaf voor haar. maar ja, worstel nu even met mijn eigen gevoel. madelief, ik zwelg met je mee! Maar eigenlijk vind ik het voor jou nog veel beroerder, met 2 miskramen. Pffttttt ik ga ook wat doen hier op het werk.

Liefs voor jullie allemaal en sorry voor mijn klaagzangen...

merel

madelief74

madelief74

10-06-2009 om 13:17

Zwelgen

Nou Merel, dat is heerlijk bevrijdend, dat jij er ook zo over denkt. En samen zwelgen is altijd gezelliger!

Dat jij zo nauwkeurig kan zeggen wanneer je ongi komt! En als die nou niet komt ... !!!

Liefs, Madelief

Merel78

Merel78

10-06-2009 om 13:50

Hey

fin om samen te zwelgen ja, ik ben zeer regelmatig, alleen heb ik al een week van tevoren ongi pijn, dus het is altijd zeer bevrijdend als het komt. Ik kijk d'r erg naar uit (enerzijds dan haha, het mag ook wel helemaal wegblijven natuurlijk). De laatste paar keer was het echt tussen half 2 en 5...kan d'r niks anders van maken. maar mss. is het nu anders, deze maand voelde ik mijn eisprong ook niet bijvoorbeeld. najaaaa we wachten maar af.

groetjes, Merel

nathalie_80

nathalie_80

11-06-2009 om 14:23

***lijstje 11 juni***

Marije (28), 3e kindje, NOD 7 juni. Bezig sinds augustus 2008. Een dochter van bijna 3, 2e dochter is in 2008 onverwachts overleden toen ze 3 weken was.

Merel (30), 2e kindje, NOD 12 juni, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 20 juni, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Therese (27), 1e kindje, NOD rond 20 juni bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) feb. 09 mk (7wk) en mei 09 mk (5wk).

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Madelief (35), NOD 28 juni, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 8 Juli, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

Liesje is na ruim 3 jaar zwanger en mag nu heerlijk gaan genieten!!! Van harte meid!

nathalie_80

nathalie_80

11-06-2009 om 14:29

Lijstje

Hee dames,

Tja het is dan toch weer zover, de eerste tekeningen van de ongi zijn weer gespot. Wel 2 dagen later dan normaal en het zet helemaal niet door maar ik ga er maar vanuit dat ook deze IUI poging mislukt is.

Dat had ik al een beetje in mn achterhoofd omdat 1 eitje (t grootste) niet was gesprongen en dus nog in mn eierstok zit. Dan is de kans al een stuk kleiner dat t lukt. Maar goed, ik heb een beetje het gevoel dat ik qua emoties het niet meer vol ga houden. En ik weet het, ik moet niet zeuren, we zijn pas 1,5 jaar bezig. In tegenstelling tot anderen hier, die al veel langer bezig zijn.

Over een week gaan we lekker samen een weekje weg, dus de komende cyclus wordt het gewoon klussen en stiekem hopen dat het dan zo toch lukt. Even rust, even geen hormonen en een poging doen om serieus wat kilo's af te vallen. Dat helpt altijd als je zwanger wil worden, zeggen ze. Maar goed, iedereen heeft wel weer iets anders wat zou helpen.

Nou dames ik wens jullie allemaal heel veel geluk en dat we allemaal maar Liesje achterna mogen gaan!

Knuf Nathalie

PS Ik blijf stiekem een beetje hopen dat mn ongi niet doorzet (ik ben n beetje dom geloof ik maar ik blijf hopen)

Yes

Na vanmorgen de zoveelste test gedaan te hebben, kan ik niet anders dan het te geloven. Ik ben zwanger.
het voelt erg gek eigenlijk, ben ook erg bang dat het niet goed gaat.
heb straks een afspraak met de huisarts, om te bespreken hoe we het gaan doen met controles in het ziekenhuis. Ivm het overlijden van onze jongste dochter krijg ik extra echo's om te kijken of alles goed is.
Liefs Marije

Merel78

Merel78

12-06-2009 om 10:38

Van m'n apropos...

dat ben ik. Want ik hield vanmorgen vroeg tot mijn stomme verbazing een positieve test in handen.Het voelt echt raar. Ik kan het nog niet geloven, heb ook nog steeds het gevoel dat ik elk moment ongi kan worden. Raar hoor, heb echt het idee dat mijn lichaam me ongelofelijk voor de gek gehouden heeft. Wel een leuke verrassing natuurlijk!

Merel

Merel78

Merel78

12-06-2009 om 10:40

Nathalie

verdorie zeg, dat was niet de bedoeling! Is het al doorgezet? heb je toch nog getest? En wat zeg je nu? pas anderhalf jaar? ik vind dat behoorlijk lang hoor, en echt niet gek dat je dan in een emotionele achtbaan zit. Ik hoop dat je gewoon toch nog zwanger bent en anders dat de komende periode van rust heerlijk is.

liefs Merel

Merel78

Merel78

12-06-2009 om 10:42

Marije

wat heerlijkv oor je zeg!! Ben echt blij voor je!! Hopelijk kun je een goed traject uitzetten met de huisarts/ ziekenhuis.

liefs, Merel

Merel

Merel, wat goed!!!!
Heb ik ook, dat gevoel dat je elk moment ongesteld kunt worden, van die buikpijn. Maar dat hoeft dus niets te zeggen!!! Gefeliciteerd!!

Asa Torell

Asa Torell

12-06-2009 om 12:37

Wow

Wat een feestweek hier! Ben ontzettend blij voor jullie alledrie! (en ik duim voor Nathalie).

Vakantie

Hallo meiden, ik ga vanmiddag voor ruim 2 weken op vakantie. Ik zal mezelf van het lijstje afhalen en wil jullie heel veel succes wensen. Na de vakantie kom ik even kijken hoe 'de stand' hier is.
Bedankt voor al jullie lieve en goede adviezen en reacties. Ik vond het erg fijn om hier te schrijven en gevoelens te delen (al hoop ik niet terug te komen
Heel veel succes allemaal!!
Liefs Marije

*lijstje per 12 juni*

Merel (30), 2e kindje, NOD 12 juni, bezig sinds december 2008. Dochter van 2.

Vonda (43), 2e kindje, NOD 20 juni, bezig sinds januari 2008. Heeft een dochter van 3 jaar.

Therese (27), 1e kindje, NOD rond 20 juni bezig sinds november 2007. Feb. 08 mk (10wk), mei 08 mk (5wk), juli 08 2-ling mk (8wk) & bbz (11wk), nov. 08 mk (6wk) feb. 09 mk (7wk) en mei 09 mk (5wk).

Mette (27), NOD ??, eerste kindje, zijn in april 2009 gestart met zwanger proberen te raken.

Madelief (35), NOD 28 juni, dochtertje van 3. Bezig sinds december 2008. Twee vroege miskramen (dec 08 en mei 09).

Nathalie (29), 2e kindje, NOD 8 Juli, bezig sinds februari 2008. Zoontje van 2. Zaad is van slechte kwaliteit, 2 IUI pogingen gehad en nu 1 ronde RUST.

Liesje is na ruim 3 jaar zwanger en mag nu heerlijk gaan genieten!!! Van harte meid!

Merel78

Merel78

12-06-2009 om 15:20

Marije

fijne vakantie marije en wie weet tot na je vakantie in gezellig!

madelief74

madelief74

12-06-2009 om 20:42

Merel en marije

Meiden, van harte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs, Madelief

Vonda

Vonda

12-06-2009 om 22:06 Topicstarter

Marije en merel

Jeetje wat superdesuperdesuperdesuper!!!!!!!!!!!!!
Ben heel blij voor jullie.
Moge het allemaal maar heel voorspoedig verlopen!!
Dikke kus,
Vonda

Therese

Therese

13-06-2009 om 10:53

Merel en marije!

Wat een geweldig nieuws en van harte gefeliciteerd!!

Geniet ervan en ik wens jullie beidjes een goede zwangerschap toe!

Liefs Therese

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.