Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Helaas...

Ik wilde vanmorgen wat opvangen voor een test en wat denk je!? De rode duivels zijn weer gearriveerd!

Even een flinke teleurstelling, want mijn lijf heeft me weer flink voor de gek gehouden!

Sjuultje

Judith

Judith

09-08-2008 om 14:29

Wat rot, sjuultje...

Hè getverderrie.... Wat zul je ervan balen, zeg! Als je eenmaal zover bent dat je een test gaat doen, heb je toch al behoorlijk goede hoop. Dan is dit wel erg zuur. Kan me goed voorstellen dat je nogal teleurgesteld bent...
Nu maar hopen dat je cyclus een beetje te volgen is zodat je over 2 weekjes weer kunt gaan klussen.
En dan hopelijk volgende maand beter nieuws!

Vonda

Vonda

10-08-2008 om 00:06 Topicstarter

Mama van linde en miep!

Wat super! Zwanger!!! Ik gun het jullie zo...
Ontzettend gefeliciteerd.

Om nog even in te gaan op een vraag van jou Miep (hoop dat je dit nog leest!), je vroeg of de leeftijd ook begint mee te spelen. Bij mij is dat zeker het geval. Ik heb best angst dat een evt tweede een aandoening zou kunnen hebben vanwege mijn leeftijd en heb dus ook het idee dat ik voor mijzelf een grens 'moet' stellen. Deze heb ik 'voorlopig' op 1 januari 2009 gesteld. Dan zullen we het een jaar hebben geprobeerd. Soms ben ik ook al bezig met het idee dat het echt bij 1 blijft en wat ik daar nu van vind. Op een ander moment kan ik me een tweede (in mijn fantasie denk ik dan aan een jongetje) zo goed voorstellen erbij!
Wel een wat bijzonder jaar. Ik verwacht dat ik het toch moeilijk zal vinden als die tweede niet gaat lukken, al prijs ik mij buitengewoon gelukkig met mijn lieve dochtertje.

Groetjes!
Vonda

Vonda

Vonda

10-08-2008 om 00:11 Topicstarter

Sjuultje

Rot hoor, weer ongesteld.
Ik heb het laatst nog eens nagezocht maar ik weet niet meer of ik destijds bij de zwangerschap van mijn dochter ook duidelijke zwangerschapsverschijnselen had direct in het begin.
ik vroeg me dat af omdat ik de afgelopen maanden ook af en toe wel verschijnselen had: bepaald gevoel in mijn borsten, emotioneler, pijn in de buik. Maar achteraf was het niets, helaas.

Ik ben momenteel in afwachting. We hebben weinig geklust maar wel 1 x de avond voorafgaande aan de dag dat ik mijn eisprong had dus wel goed getimed. Eigenlijk heb ik vanwege dat feit wel goede hoop, maar wat betreft verschijnselen voel ik niets en ik kan dus niets anders dan rustig afwachten...

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

10-08-2008 om 00:12 Topicstarter

Judith

En????

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

10-08-2008 om 00:14 Topicstarter

Parasolletje

Welkom! Dat je maar snel zwanger mag zijn! En je hoeft je natuurlijk niet schuldig te voelen omdat je voor de derde gaat! Je hoeft je pas schuldig te voelen als je in maand 1 zwanger bent! (nee hoor, geintje!)

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

10-08-2008 om 00:15 Topicstarter

Elke

Toch blijf ik duimen hoor!

Groetjes,
Vonda

parasolletje

parasolletje

10-08-2008 om 12:15

Sjuultje..

shit zeg..!
wat is dat toch weer een teleurstelling he, in 1 keer is je hoop weer verdwenen, en het ergste is dat je weer een maand moet wachten tot je misschien zwanger bent...en zoals ik al eerder schreef : liever vandaag zwanger dan volgende maand ! ...
op naar volgende maand en naar wie weet een mooie zwangerschap!
liefs parasolletje

parasolletje

parasolletje

10-08-2008 om 12:17

Vonda

ik zal mijn best doen niet de eerste ronde raak te laten schieten..gniffel..
Maar volgens mij ken ik jou uit een eerder draadje...van 3 jaar terug..kan dat ? ik schreef daar onder de naam chiara volgens mij..

groetjes parasolletje

Judith

Judith

10-08-2008 om 13:00

Update

Hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie zo meeleven!
Ik ben echt een grote schijterd. De testen zijn in huis, maar wilde gister tóch nog een dagje wachten...
Vanmorgen was ik zo zenuwachtig en toen ik moest plassen wilde ik het eindelijk doen. Maar ... toen was het mijn man weer die het nog liever een paar uurtjes uitstelde! We zijn zó bang voor teleurstelling...!
Maar, we gaan zo nog even lekker met de hond wandelen en daarna gaan we het écht doen!!
Laat vanavond nog even weten of ik goed nieuws heb of niet.
Groetjes Judith

Judith

Judith

10-08-2008 om 18:35

Jaaaaaahhh!

Joepie, een hele dikke roze streep!!!
Ik kan het niet geloven, maar het staat er echt.
Het is nog een beetje onwerkelijk, er gaat vanalles door m'n hoofd. Maar dat we dolgelukkig zijn staat als een paal boven water.
Blijf jullie allemaal volgen en zal af en toe iets van me laten horen. Allemaal heel erg bedankt voor het meeleven en de reacties op mijn berichten. Het heeft me echt door die 'onwetende weken' heen geholpen!

Groetjes,
Judith

Miep

Miep

10-08-2008 om 19:10

Superrrr

Gefeliciteerd Judith! Gunstige maand, deze maand.. (-:

Hopelijk voor alle anderen in deze draad volgende maand nog meer gelukkigen.

parasolletje

parasolletje

10-08-2008 om 20:55

Judith..

onwijs van harte met je zwangerschap!! top..
ga lekker genieten van het idee..en je babysmurf in je buik!

groetjes van parasolletje

parasolletje

parasolletje

10-08-2008 om 20:56

Lijstje bijhouden

hoi meiden,
wie van jullie houd het lijstje bij ? of hoe werkt dat uberhaupt ? of wie wil mij op het lijstje bijplaatsen?
dankkkk..parasolletje

mama van Linde

mama van Linde

11-08-2008 om 12:25

Allemaal

Voor alle zwangeren, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!
En voor de rest stuur ik wat hormonen die kant op, wie weet helpt het een beetje, het lijkt toch een vruchtbare maand te zijn

En iedereen bedankt voor alle lieve reacties.

Wij hebben het al aan onze ouders verteld en aan een deel van de broers en zussen, de rest van de broers/zussen volgen deze week.

Over twee weken is het bij ons kermis en wij plannen daar altijd onze vakantie omheen. Dus als ik dan niet ga val ik bij de (uitgebreide) kameradengroep meteen door de mand en als ik wel ga, maar geen druppel alcohol drink, dan zeker Wij willen het dus voor die tijd aan iedereen verteld hebben, na de vakantie op het werk.

Ik verwacht vanaf volgende week misselijk te zijn, bij Linde was dat ook precies vanaf week zes. Voor de rest voel ik me nu nog harstikke normaal (was bij Linde ook zo), verbeeld me alleen dat mijn borsten misschien ietsje voller zijn geworden.

Vind het nog steeds spannend. Ik heb ooit mijn hand laten lezen (stom, stom) en er is mij toen verteld dat ik 1 kind zou krijgen, een meisje. En dat blijft nu steeds maar door mijn hoofd spoken.... We zullen zien. Ergens hoop ik erop volgende week misselijk te worden
Mijn zus heeft drie kindjes, waarbij drie keer erg misselijk. Daartussenin heeft ze 1 keer een miskraam gehad en toen was ze helemaal niet misselijk......

femmetje

femmetje

11-08-2008 om 12:55

Wauw wat goed!

Wat een goede maand!! allen nieuwe zwangere gefeliciteerd!!
Zou het komen door de vakanties?? Wat heerlijk voor jullie!!

Geniet!!

Liefs fem (12+6)

Kim75

Kim75

11-08-2008 om 16:52

Felicitaties voor alle zwangeren!

Ik ben ook weer terug van vakantie, poosje niets geschreven, veel nieuwe zwangeren in spé, maar ook alweer een aantal zwanger! Super!! Geniet er van!!
Groetjes,
Kim

Elke

Elke

12-08-2008 om 11:25

*****nieuw lijstje*****

Parasolletje, NOD op 11 augustus

Vonda (42), 2e kindje, NOD 19 augustus (bezig sinds januari 2008).

Elke (24) met NOD op 27 augustus. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 6 september.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger

Pilar uitgerekend eind oktober???

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger van 1ste kindje, uitgerekend op....?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Therese (26), 1e kindje, na drie miskramen even pauze

Liora (38), 2e kindje, heeft al een zoon van 5 jaar. Na 4 rondes nu even een maandje rust.

Elke

Elke

12-08-2008 om 11:28

Lijstje aangepast

Heej meiden,

Ik heb het lijstje maar even aangepast.

Parasolletje: Zag dat je NOD gisteren was! En heb je al getest? (of heb ik een berichtje gemist en zijn de duivels er al...?)
Je kunt het lijstje aanpassen door het te kopieeren en te plakken in een nieuw berichtje.

Het valt me trouwens op dat bijna alle nieuwe alweer weg zijn en steeds minder meiden op het lijstje staan die nog niet zwanger zijn... En daar sta ik ook nog steeds bij, zucht..

Liefs El

Therese

Therese

12-08-2008 om 13:27

*** lijstje ****

Parasolletje, NOD op 11 augustus

Vonda (42), 2e kindje, NOD 19 augustus (bezig sinds januari 2008).

Elke (24) met NOD op 27 augustus. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 6 september.

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen, 1 bbz en zoekend naar het ei van augustus

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger

Pilar uitgerekend eind oktober???

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger van 1ste kindje, uitgerekend op....?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Liora (38), 2e kindje, heeft al een zoon van 5 jaar. Na 4 rondes nu even een maandje rust.

Therese

Therese

12-08-2008 om 13:39

Back in business

Hoi meiden,

Zo mijn pauze heeft me alweer lang genoeg geduurt en ik doe weer mee. Mijn hcg is bijna 0 en hoop deze maand weer een eisprong te krijgen. Ik zie nog twee nieuwe namen op het zwanger word lijstje staan. Voor parasolletje en sjuultje die me nog niet kennen, zal ik even wat kort over mezelf en het zwanger worden gebeuren vertellen. Eind november heb ik mijn koperspiraaltje verwijderd, raakte meteen zwanger, maar dit was een missed abortion. Daarna nog twee zwangerschappen, waarvan de 1e al snel in een miskraam eindigde. De 2e zwangerschap bleken twee kindjes te zijn, waarvan eentje in de baarmoeder en de ander in de eileider. Beiden ben ik verloren en momenteel ben ik daar min of meer van hersteld. We lopen bij de gynaecoloog en zijn bezig met onderzoek bij herhaalde miskramen. De gynaecoloog is overigens heel hoopvol voor ons en heeft dat goed op ons weten over te brengen Ik heb er in ieder geval weer zin in en ben weer positief gestemd!
Iedereen toi toi en hopelijk snel roze!

Groetjes Therese

femmetje

femmetje

12-08-2008 om 13:42

Therese!

Lees met je mee!! Super dat je weer een goed gevoel hebt! Hopelijk word julie wens snel vervult!

Liefs fem

Therese

Therese

12-08-2008 om 13:50

Fem

ik heb jou ook stiekem gevolgd. En wat las ik nu de magische drie-maandengrens bereikt! Super en geniet van jullie wondertje in je buik.

liefs therese

Elke

Elke

12-08-2008 om 14:20

Therese!

Heej Therese,

Welkom terug! Ik hoop dat het je nu eens mee gaat zitten en dat je je snel je ei vind en bij de (blijvende) zwangere mag voegen!

Liefs Elke

Judith

Judith

12-08-2008 om 19:13

Therese

Ook ik heb al die tijd met je meegelezen, ook in de andere draadjes. Ik vind het heel bewonderingswaardig hoe je met alle ellende die je hebt doorstaan omgaat. Je instelling is echt geweldig positief!
Misschien omdat we dezelfde leeftijd hebben, heb ik heel erg met je meegeleefd. En ook al was ik zondag nog zo blij met onze positieve zwangerschapstest (waarbij ik me terdege bewust hoeveel geluk ik heb om al na 7 maanden 'proberen' succes te hebben), mede door jouw verhalen blijf ik op mijn hoede om mezelf te beschermen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het je echt gun om weer heel snel zwanger te worden, waarbij het eindelijk eens helemaal goed gaat zodat je kunt genieten van een onbezorgde zwangerschap en straks natuurlijk jouw eigen wondertje!

Groetjes Judith

Judith

Judith

12-08-2008 om 19:16

***lijstje 12 augustus ***

Parasolletje, NOD op 11 augustus

Vonda (42), 2e kindje, NOD 19 augustus (bezig sinds januari 2008).

Elke (24) met NOD op 27 augustus. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Sjuultje (28), 2e kindje, zoontje van 16 maanden, bezig sinds juni 2008, NOD 6 september.

Therese (26), 1e kindje, 3 miskramen, 1 bbz en zoekend naar het ei van augustus

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger

Pilar uitgerekend eind oktober???

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Mirjam (23), zwanger van 1e kindje, uitgerekend ...

Mama van Linde (27) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 12-04-2009

Miep (39), ZWANGER!!! van 3e kindje, heeft zoon en dochter, uitgerekend april.

Judith (26), zwanger!! van 1ste kindje, uitgerekend op 14 april 2009

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Liora (38), 2e kindje, heeft al een zoon van 5 jaar. Na 4 rondes nu even een maandje rust.

Judith

Judith

12-08-2008 om 19:17

Parasolletje?

En?? Hoe gaat ie daar??
Helemaal niet nieuwsgierig, hoor...!

Hallihallo

Hallihallo dames, Ik heb een brutaal vraagje zou ik met jullie mee mogen kletsen en duimen en hopen ?

parasolletje

parasolletje

12-08-2008 om 21:48

En hier...

is het 12 augustus...en nog niet ongesteld..maarrrr..heb er al 2 testen tegenaangegooid en beide negatief. maandag een test en vanmorgen een test.
Mijn buik staat op ploffen, en mijn borsten voelen branderig aan.toch voel ik dat de duiveltjes zich aan het voorbereiden zijn.
vooralsnog ben ik officieel 20 uur overtijd..hahaha..
normaal gesproken netjes een cyclus van 28 dagen
zelfs toen ik met de pil gestopt was met beide kids was het altijd netjes 28 dagen met een uitzondering van 29 dagenn..maar ik blijf nuchter en denk dat mijn cyclus nu gewoonweg iets langer duurt door dat mijn lichaam zich even moet herstellen van pilgebruik.groetjes parasolletje

parasolletje

parasolletje

12-08-2008 om 21:51

Elke..

geen berichtje gemist dus van mij..maar bedankt voor de info van het bijwerken van het lijstje..ik zal mijn gegevens aanpassen indien nodig.
Wat frustrerend he voor je..je ziet de meiden binnenkomen en weer zwanger vertrekken...nu maar eens jou beurt..ik snap je wel hoor.
Is er al iets bekend over het opnieuw testen in het ziekenhuis bij jou en je man? wanneer krijg je uitslag?
hou je mij op de hoogte?
groet parasolletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.