Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Moeder heeft ‘kontakt’ met baby voor conceptie

Ik wil dit verhaal graag delen over een vrouw die kontakt heeft met haar baby voordat hij geconcipieerd wordt.
Ik vind het een erg mooi verhaal en geloof het ook.
En wilde het delen voor degenen die er interesse in hebben en voor wie het wellicht wat opent in hun beleving en perceptie.
Ik heb niet echt de behoefte erover te discusseren, ik heb mijn mening er wel over, maar wil het graag delen. En anderen zijn van harte welkom om hieronder erover te praten,

Dus hier komt de link. Het gaat over een vrouw die in amerika woont en in San Fransisco werkt en later verhuist ze met haar partner naar een kleinere plaats buiten de stad.
Het is in het engels maar je kunt engelse ondertiteling aanzetten.
Ik vind de hele video interessant en hoe het kontakt tot stand komt, je kunt ook naar minuut 27 gaan. Vanaf daar spreekt ze over de conceptie tijd, waar vader, moeder en baby kontakt hebben tijdens de conceptie en hoe het een samenspel is tussen hun drie-unit.
Met kontakt wordt telepatisch kontakt bedoeld

https://youtu.be/4GBcZ3ha_K4?si=dEjjkSFaclqk9OlN

Waarom wil je het delen, als je er niet over wil discussiëren? Wat wil je dan met deze post op een discussie forum? 

Maar je weet nooit van te voren welke eicel bevrucht gaat worden door welke zaadcel. Iedere combinatie is uniek dus het lijkt mij onzin

Mensen willen graag mooie dingen zien; dit versterkt hun gevoel dat het leven zinvol en bijzonder is, waardoor ze zich beter voelen en meer kracht krijgen om narigheid te doorstaan. Terwijl ze er anders aan onderdoor zouden kunnen gaan.

Wat mooi gevonden wordt komt vaak uit de kindertijd. Toen je nog puur gelukkig kon zijn. Dat zit heel diep in je hersenen. Wat er later volgde was tweeslachtigheid omdat je dan ervaarde hoe het in elkaar zat. 

Vroeger hoefde je niet veel te doen om een band te leggen met je moeder. Je huilde wat en daar kwam ma aangerend met een bezorgde uitdrukking op haar gezicht, een lekker hapje en een zachte stem. Dus de moeder-kind band is heel troostend.

En die vrouw gelooft dat het nóg bijzonderder kan zijn door een soort van voorbestemming. Dus nog meer troost. De wereld is best angstaanjagend dus je hebt veel zingeving nodig om je er doorheen te slaan.

Oh jee, dat duurt een uur! Heeft er iemand een samenvatting? 

Ik vraag me vooral af waarom je zoiets zou willen. En leverde het contact met een kind dat nog niet eens gemaakt was, ook nog iets op? 

De wereld zit vol met aandachtsgeile mensen. De vrouw in de video is er een van.

Moree

Moree

15-11-2024 om 10:21 Topicstarter

Joszy schreef op 15-11-2024 om 06:58:

Waarom wil je het delen, als je er niet over wil discussiëren? Wat wil je dan met deze post op een discussie forum?

Goeie vraag. Ik denk vooral de mogelijkheid om iets te delen omdat we in een aankomende periode zitten van spirituele groei.

Annaniem2023 schreef op 15-11-2024 om 09:36:

De wereld zit vol met aandachtsgeile mensen. De vrouw in de video is er een van.

Dit

Bijzonder. Op het Vivaforum heeft zij exact het zelfde verhaaltje gepost. Ik zeg flauwekul maar ik ben geen spiritueel mens

Moree schreef op 15-11-2024 om 10:21:

[..]

Goeie vraag. Ik denk vooral de mogelijkheid om iets te delen omdat we in een aankomende periode zitten van spirituele groei.

Wie is 'we'? 

Ik ben spiritueel al uitgegroeid.

rionyriony schreef op 15-11-2024 om 07:41:

Mensen willen graag mooie dingen zien; dit versterkt hun gevoel dat het leven zinvol en bijzonder is, waardoor ze zich beter voelen en meer kracht krijgen om narigheid te doorstaan. Terwijl ze er anders aan onderdoor zouden kunnen gaan.

Wat mooi gevonden wordt komt vaak uit de kindertijd. Toen je nog puur gelukkig kon zijn. Dat zit heel diep in je hersenen. Wat er later volgde was tweeslachtigheid omdat je dan ervaarde hoe het in elkaar zat.

Vroeger hoefde je niet veel te doen om een band te leggen met je moeder. Je huilde wat en daar kwam ma aangerend met een bezorgde uitdrukking op haar gezicht, een lekker hapje en een zachte stem. Dus de moeder-kind band is heel troostend.

En die vrouw gelooft dat het nóg bijzonderder kan zijn door een soort van voorbestemming. Dus nog meer troost. De wereld is best angstaanjagend dus je hebt veel zingeving nodig om je er doorheen te slaan.

Zo is dat. Maar mag je eigenlijk niet hardop zeggen want dat slaat de boel plat. Maar zo is het. En het geeft niet. 

Tja, ik was 42 en toen hoorde ik mijzelf tijdens het vrijen zeggen 'als er een ziel is die wil komen, kom dan maar'. (het verbaasde mijzelf ook, wat zeg ik nu, dacht ik) En baf, zwanger, op mijn 42e door de anticonceptie heen, totaal onverwacht. 
Dus ja kan allemaal toeval zijn of wat dan ook, maar "Er zijn meer dingen in hemel en op aarde, Horatio, dan waarvan uw wetenschap wel droomt." (Shakespeare)

Overigens heb ik de video niet bekeken maar me dunkt dat ik niet de enige reageerder daar in ben. 

Lexus schreef op 15-11-2024 om 13:32:

Tja, ik was 42 en toen hoorde ik mijzelf tijdens het vrijen zeggen 'als er een ziel is die wil komen, kom dan maar'. (het verbaasde mijzelf ook, wat zeg ik nu, dacht ik) En baf, zwanger, op mijn 42e door de anticonceptie heen, totaal onverwacht.
Dus ja kan allemaal toeval zijn of wat dan ook, maar "Er zijn meer dingen in hemel en op aarde, Horatio, dan waarvan uw wetenschap wel droomt." (Shakespeare)

Overigens heb ik de video niet bekeken maar me dunkt dat ik niet de enige reageerder daar in ben.

Leuk, weer eens iets anders dan dirty talk. 

DeOnbekende schreef op 15-11-2024 om 13:58:

[..]

Leuk, weer eens iets anders dan dirty talk.

Haha ja, de vader van mijn kind zei later ook "als jij geen zielen uitnodigt, hoeven we toch ook geen anticonceptie te gebruiken". Het was een grap hoor, hij had humor

Voor de conceptie bestaat een kind/leven nog helemaal niet en er zijn miljarden potentiële combinaties die nooit tot bevruchting gaan komen en dus nooit bestaan hebben en ook nooit zullen bestaan. Vind het een vaag verhaal dat je daar dan wel contact mee kunt leggen. Maar goed, mensen kunnen spirituele ervaringen hebben die niet verklaarbaar zijn en ik hoef daar zelf verder niks mee te doen of van te vinden.

Ik vraag mij af of mensen die hier in geloven ook contact kunnen leggen met hun preconceptionele zelf?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.