Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Kruidvat negatief CB positief

hallo 
Iemand van jullie ervaring met negatief kruidvat 2v5 test en CB digitaal gaf zwanger 1-2 aan. Ik heb ze beide tegelijk gedaan in de middag 
Dacht altijd dat CB meer hcg nodig, zal ik gewoon zwanger zijn of zal het misschien toch mis gaan 

Ben je al overtijd? Zo ja, nog een test doen. Zo niet, wachten tot je wel overtijd bent en nogmaals een test doen. Valt verder weinig over te zeggen, kan ook dat het inderdaad alsnog mis gaat.

Reload94

Reload94

03-12-2024 om 07:43 Topicstarter

ja ik ben 3 dagen overtijd 

Dan zou ik nog een test doen, liefst met ochtendurine. En dan afwachten verder.

ik zou er nu vanuit gaan dat je zwanger bent en over 2 of 3 dagen nog eens testen met kruidvat als je hcg is verdubbeld. Ik had ook een heeeeel licht lijntje op mijn nod met kruidvattesten. En anders vandaag nog een ander testje halen voor je rust. Een cb wordt niet zomaar positief. Als je hem in het water steekt zegt hij niet zwanger.  

Reload94

Reload94

03-12-2024 om 08:26 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 03-12-2024 om 07:44:

ik zou er nu vanuit gaan dat je zwanger bent en over 2 of 3 dagen nog eens testen met kruidvat als je hcg is verdubbeld. Ik had ook een heeeeel licht lijntje op mijn nod met kruidvattesten. En anders vandaag nog een ander testje halen voor je rust. Een cb wordt niet zomaar positief. Als je hem in het water steekt zegt hij niet zwanger.

Jaa vind het best apart, andersom hoorde ik namelijk wel is. 

Reload94 schreef op 03-12-2024 om 08:26:

[..]

Jaa vind het best apart, andersom hoorde ik namelijk wel is.

Dat was lang geleden het geval toen je nog niet op je nod kon testen maar minimaal 1 of 2 weken overtijd moest zijn.

Inmiddels zijn die testen veranderd en veel betrouwbaarder geworden. Maar vooral ook veel gevoeliger waardoor er veel lagere concentraties gedetecteerd worden. Maar als je net op de cut off waarde zit dan zal de ene test positief zijn en de andere negatief want dat verschilt per merk en ook nog wel wat tussen de verschillende batches binnen een merk/type test.

Reload94

Reload94

03-12-2024 om 08:41 Topicstarter

Ysenda schreef op 03-12-2024 om 08:32:

[..]

Dat was lang geleden het geval toen je nog niet op je nod kon testen maar minimaal 1 of 2 weken overtijd moest zijn.

Inmiddels zijn die testen veranderd en veel betrouwbaarder geworden. Maar vooral ook veel gevoeliger waardoor er veel lagere concentraties gedetecteerd worden. Maar als je net op de cut off waarde zit dan zal de ene test positief zijn en de andere negatief want dat verschilt per merk en ook nog wel wat tussen de verschillende batches binnen een merk/type test.

Aah oké, ja zal wel nog een keer testen. Maar kan die van Clear blue dus wel gewoon als betrouwbaar beschouwen dat ik gewoon zwanger ben 

sommige testen hebben minder HCG nodig om resultaat te geven. Daarom kan je beter bij 1 merk testen blijven als je nog maar zo kort overtijd bent. In de bijsluiter staat hoe gevoelig de testen zijn. 
over het algemeen zijn die van CB vaak best gevoelig en de normale (niet de early predictors) geven pas bij een week overtijd resultaat 

Gefeliciteerd! 

Bij mij bleek een vaag streepje een echt streepje. 

Het schijnt dat die Kruidvat 2 voor 5 vaker verkeerde uitslagen geven. En ClearBlue zou juist past bij een hoger HCg positief zijn. Ik zou dus voor nu uitgaan van positief, maar voor de zekerheid nog een ander merk proberen. 

Reload94

Reload94

03-12-2024 om 14:18 Topicstarter

net nog een gedaan kruidvat hier was een heel licht streepje te zien 

Ben je er er zeker van dat je drie dagen over tijd bent? Oftewel weet je met zekerheid te zeggen wanneer je ovulatie was? Zo ja, dan is een heel licht streepje 3 dagen overtijd wel erg weinig en kan het nog wijzen om een biochemische zwangerschap..

Gefeliciteerd! 

gefeliciteerd! 2 testen positief is zeker zwanger, cb werd ons geadviseerd te gebruiken tijdens het icsi traject dus die lijkt me zoiezo betrouwbaar

Lotus_ schreef op 03-12-2024 om 14:46:

Ben je er er zeker van dat je drie dagen over tijd bent? Oftewel weet je met zekerheid te zeggen wanneer je ovulatie was? Zo ja, dan is een heel licht streepje 3 dagen overtijd wel erg weinig en kan het nog wijzen om een biochemische zwangerschap..

Ja je kunt over 3 dagen nog eens testen en kijken of de lijn dikker wordt voor je rust. Ik had ook een biochemische zwangerschap een keer gehad bleek achteraf want had ruim 2 weken lang heele lichte streepjes op zwangerschapstesten die niet opliepen en erna hele lange heftige menstruatie. 

Maar als je innesteling bijvoorbeeld laat was is een licht streepje nu ook gewoon oke. Je weet het nooit kan altijd nog misgaan. Pas als de baby ademend op je ligt is je zwangerschap succesvol geweest.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.