Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Kinderwens als alleenstaande vervullen?

Hoe ga je om met een kinderwens als alleenstaande vrouw? Ik ben 31 jaar en heb al jaren een kinderwens. Enkel heb ik nog nooit een langdurige relatie gehad. Wel dates natuurlijk, maar ben er uiteindelijk achter gekomen dat ik aseksueel ben. Op een gegeven moment ben ik dan ook maar gewoon gestopt met daten omdat een relatie vinden met een man die geen seks wil zo goed als onmogelijk is. 

Echter heb ik wel nog altijd een kinderwens. Wel wil ik hier goed over nadenken alvorens deze beslissing te nemen. Ik ben dus verschillende opties aan het bekijken. Ik ben aan het kijken of het mogelijk is om bewust alleenstaande moeder te worden. Ik heb wel geen groot sociaal netwerk (van familie alleen nog mijn ouders en niets anders meer (ben enig kind) en wel nog enkele vriendinnen, maar zij hebben ook al allemaal hun eigen gezin).

Een andere optie die ik overweeg is om weekendpleegouder te worden. Ik zou hier bewust voor weekendpleegzorg kiezen omdat het mij heel moeilijk lijkt om een kindje dat jarenlang voltijds bij je is geweest terug naar zijn ouders te zien gaan (terwijl dit natuurlijk een goede zaak is!).

Zijn er hier nog singles met een onvervulde kinderwens? Hoe gaan jullie hier mee om?
En in het algemeen: wat is jullie mening, advies of tips hierover?


pleegouders zijn ongelooflijk hard nodig! Zowel fulltime als weekend.  En als pleegouder kan je heel veel ouderliefde kwijt. De onvoorwaardelijke liefde die je voor kinderen hebt, die heb je ook echt nodig om te kunnen pleegouderen

dat gezegd hebbende is het wat anders dan een eigen kind. De kinderen hebben immers ouder(s) en het doel is in de meeste gevallen om zo te helpen en ondersteunen dat het kind weer naar de ouders teruggaat.  Vaak kan dat niet, maar dan nog is het de bedoeling dat het kind een relatie kan blijven houden met zijn ouders.  Je bent zelf een pleegouder. Een plusouder. 

Het zou prachtig zijn als het zware werk van pleegouderschap iets zou zijn wat je kan doen.  Want ze zijn ongelooflijk nodig.   

Maar nogmaals, je eigen eierstokken zullen er mogelijk niet minder van gaan rammelen.  Alsnog kan het een rationele en verstandige keuze zijn geen kindje te willen als je je kind niet beide ouders kan geven

ps. Er zijn datingapps voor aseksuelen. Mss is dat een goede plek om een partner te vinden (deze tip staat los van je kinderwens)

Dit is een notoire topic opener. Verandert steeds details in het verhaal (dit keer weer de leeftijd). Reageert daarna nooit meer. Is op Viva geband. 
Ik zeg het maar even, voor het geval mensen er veel tijd in gaan steken

Dweedledee schreef op 13-10-2024 om 16:14:

Dit is een notoire topic opener. Verandert steeds details in het verhaal (dit keer weer de leeftijd). Reageert daarna nooit meer. Is op Viva geband.
Ik zeg het maar even, voor het geval mensen er veel tijd in gaan steken

Oh dank je

@TO; je hebt de afgelopen jaren letterlijk honderden adviezen gekregen. Je doet er alleen niets mee en je blijft maar topics openen op verschillende fora. Zoals iedereen al eens gezegd heeft in je tientallen topics; ga eerst aan jezelf werken. 

En zolang jij nog bij je ouders woont, zul je nooit in aanmerking komen als pleegouder. Ga eerst op eigen benen staan. Zoals meerdere mensen al gezegd hebben; een (pleeg)kind gaat de leegte die je voelt niet oplossen. Dat zul je echt zelf moeten doen. Zoek hulp. 

Ina333, Lotte 37 en nu Anna9. 

Heb je al besloten of je verder gaat studeren? En ben je inmiddels uit huis? 

Ik vind het nogal respectloos om steeds mensen om reacties te vragen. Uitgebreid advies te krijgen. Mensen die zich kwetsbaar opstellen om hun ervaringen te delen. En dat jij dan nooit meer reageert. Om vervolgens na een half jaar weer hetzelfde topic te openen. Onder een nieuwe naam ook nog.  

ik woon al jaren alleen dus denk dat jullie me met iemand anders vergelijken

Lotte37 schreef op 13-10-2024 om 16:28:

ik woon al jaren alleen dus denk dat jullie me met iemand anders vergelijken


Hou toch op met deze onzin. Hou op met mensen hun tijd te verdoen. Iedereen is dit geouwehoer zat. Je hebt niet voor niets een ban op Viva (eindelijk, zou ik zeggen). 

Lotte37 schreef op 13-10-2024 om 16:28:

ik woon al jaren alleen dus denk dat jullie me met iemand anders vergelijken

Beetje jammer dat je dan nu met je oude nick reageert alsof je TO bent 

Ik rapporteer echt nooit. Maar ik heb je bericht nu gestaft, TO. Het is mooi geweest. 
Dat je nu aan het dubbelnicken bent, zegt al genoeg. 

Dweedledee schreef op 13-10-2024 om 16:41:

Ik rapporteer echt nooit. Maar ik heb je bericht nu gestaft, TO. Het is mooi geweest.
Dat je nu aan het dubbelnicken bent, zegt al genoeg.

Wat is nu het probleem? Repeterend advies vragen en niet deelnemen aan een topic?

Anna9

Anna9

13-10-2024 om 16:54 Topicstarter

Dweedledee schreef op 13-10-2024 om 16:41:

Ik rapporteer echt nooit. Maar ik heb je bericht nu gestaft, TO. Het is mooi geweest.
Dat je nu aan het dubbelnicken bent, zegt al genoeg.

Prima, ik heb alleen maar een vraag gesteld. Meerdere keren misschien ja, maar niemand is verplicht om hier op te antwoorden toch. Dit zijn serieuze thema's waar je soms gewoon meningen wilt horen van veel mensen om zo verschillende meningen te kunnen verzamelen om een goede keuze te kunnen maken. Andere mensen denken misschien niet aan iets waar ik of mijn omgeving nog niet aan gedacht heeft. Ik dacht dat dit mocht op een forum, maar het is duidelijk van niet. Mijn excuses.

Maar goed, ik respecteer je beslissing en de gevolgen. Geen probleem.

Anna9 schreef op 13-10-2024 om 16:54:

[..]

Prima, ik heb alleen maar een vraag gesteld. Meerdere keren misschien ja, maar niemand is verplicht om hier op te antwoorden toch. Dit zijn serieuze thema's waar je soms gewoon meningen wilt horen van veel mensen om zo verschillende meningen te kunnen verzamelen om een goede keuze te kunnen maken. Andere mensen denken misschien niet aan iets waar ik of mijn omgeving nog niet aan gedacht heeft. Ik dacht dat dit mocht op een forum, maar het is duidelijk van niet. Mijn excuses.

Maar goed, ik respecteer je beslissing en de gevolgen. Geen probleem.


“Meerdere keren” is nogal zwakjes uitgedrukt. Je doet dit al jaren. Je krijgt ook steeds dezelfde adviezen. Inhoudelijk reageer je nooit en je verdraait continu de waarheid en je liegt. Waarom? 

misschien wil je iedereen het ongelijk bewijzen en reageren op mijn eerste serieuze post

Dweedledee schreef op 13-10-2024 om 17:00:

[..]


“Meerdere keren” is nogal zwakjes uitgedrukt. Je doet dit al jaren. Je krijgt ook steeds dezelfde adviezen. Inhoudelijk reageer je nooit en je verdraait continu de waarheid en je liegt. Waarom?

Ik heb sterk het gevoel dit verhaal/vraag eerder gelezen te hebben. Gezien jouw reactie best mogelijk dus

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.