Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Een bewust alleenstaande ouder


Een partner is ook niet zaligmakend he dames 😉
Ik had een partner waar ik meer last dan gemak van had, want structuren veranderden thuis en hij was niet meer het middelpunt. In combinatie met fiks alcohol gebruik was ik geloof ik liever BAM moeder geweest op die momenten. Het voelde in ieder geval wel zo. Nu zijn we gescheiden en ze zeggen dat het goed is voor kinderen hun vader te kennen, maar lol hebben ze niet echt van de omgangsregeling. Zonder omgang zou echt zoveel rustiger zijn. Dus tja.... Denk er goed over na... Neem de tijd en stap voor stap. 

Wat ik ook nog heel fijn vind aan het hebben van een partner is dat je iemand hebt om dingen mee te overleggen voor als je keuzes moet maken. Nu is dat na een scheiding niet altijd even makkelijk, maar ik vind het fijn dat ik belangrijke keuzes niet alleen hoef te maken. En dat kan uiteraard ook met je ouders, zus, of een vriendin natuurlijk, maar dat zijn niet de mensen die uiteindelijk de beslissing moeten nemen en daarvoor verantwoordelijk zijn
Oh, en als mijn kind boos is of verdrietig of andere nukken heeft en dat moet afreageren, dan hoeft dat niet altijd per se op mij. 

KrisM.97

KrisM.97

15-07-2022 om 11:45 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 15-07-2022 om 11:31:

[..]

Ik denk dat het er vooral in zit dat ze nog maar 24 jaar is. Was ze 30 geweest dan had ze vast heel andere reacties gekregen.

Dat vind ik wel jammer. Want wat maakt dat je in die 6 jaar een betere ouder word? Je bent na mijn idee nooit 100% klaar voor het ouderschap. Ook als ben je met 2 ouders, ben je 30 en heb je alles voor elkaar. 
De ene ouder is an mijn idee klaar om ouder te worden op zijn/haar 21ste en de ander voelt pas dat hij/zij er pas klaar voor op hun 35ste. 
het ouderschap is zwaar en dat ervaar je pas als je echt ouder bent, dat begrijp ik. Maar gaat het niet om het kind? Als ik mijn kind liefde, aandacht en de basis behoefte kan bieden en ik er achter sta dat ik ouder ben en daarbij de slapeloze nachten, intensieve verzorging, huil/driftbuien etc. “Voor lief” neem…wat is leeftijd dan?

KrisM.97

KrisM.97

15-07-2022 om 11:52 Topicstarter

absor schreef op 15-07-2022 om 11:35:

Het is vloeken in de kerk tegenwoordig om te zeggen dat de meest ideale situatie is om een kind een vader en een moeder te geven. ( Ja er zijn ook veel alternatieve gezinsvormen waar kinderen floreren en traditionele gezinnen waar dat niet zo is daar gaat het me niet om)

wat ik mis als je zo jong ben en hetero is dat je die vorm helemaal lijkt uit te sluiten terwijl je dan je kind, zeker ook financieel trouwens, de mooiste start kan geven.
en ja ouderschap is heel zwaar daarom is het zo mooi dat je 2 mensen nodig heb voor dat je er aan kan beginnen.

Ik ben helemaal geen tegenstander van bam trouwens met 1 uitzondering; anoniem sperma dat de biologische vader onbekend blijft. In nl verboden daarom haalt men het uit denemarken. Dat zou strafbaar moeten zijn ( net als anonieme eicellen uit spanje)

ik sluit zeker niks uit hoor. Wat ik eerder al zei: Dit is geen traject waar ik morgen mee start. Maar een wens/plan die ik goed wil uitpluizen, voor ik er aan begin. 
Over het donorschap. Sinds vorig jaar is het verplicht om buisjes uit Denemarken (of andere landen) naar een ziekenhuis of kliniek te  versturen. Daarbij kun je alleen nog maar donor zaad met ID bekendheid “bestellen”. Dus de ID van een donor is altijd bekend bij een kliniek of ziekenhuis en bij de moeder/ouder

De leeftijd zit er denk ik in dat je wellicht teveel romantiseert en je ook gewoon wel erg jong bent. Er wordt hier steeds vanuit gegaan dat het 1 kindje is, maar wat als je zwanger blijkt te zijn van een tweeling?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

15-07-2022 om 11:53

KrisM.97 schreef op 15-07-2022 om 11:45:

[..]

Dat vind ik wel jammer. Want wat maakt dat je in die 6 jaar een betere ouder word? Je bent na mijn idee nooit 100% klaar voor het ouderschap. Ook als ben je met 2 ouders, ben je 30 en heb je alles voor elkaar.
De ene ouder is an mijn idee klaar om ouder te worden op zijn/haar 21ste en de ander voelt pas dat hij/zij er pas klaar voor op hun 35ste.
het ouderschap is zwaar en dat ervaar je pas als je echt ouder bent, dat begrijp ik. Maar gaat het niet om het kind? Als ik mijn kind liefde, aandacht en de basis behoefte kan bieden en ik er achter sta dat ik ouder ben en daarbij de slapeloze nachten, intensieve verzorging, huil/driftbuien etc. “Voor lief” neem…wat is leeftijd dan?

Het kan geen kwaad om wat levenservaring op te doen denk ik. 

KrisM.97

KrisM.97

15-07-2022 om 11:59 Topicstarter

Rozi schreef op 15-07-2022 om 11:53:

De leeftijd zit er denk ik in dat je wellicht teveel romantiseert en je ook gewoon wel erg jong bent. Er wordt hier steeds vanuit gegaan dat het 1 kindje is, maar wat als je zwanger blijkt te zijn van een tweeling?

Dan komt dat ook wel goed! 
met zijn genoeg jonge moeders en vroeger was   22 de gemiddelde leeftijd om moeder te worden. Waarom is dat tegenwoordig dan zo’n ding?

KrisM.97

KrisM.97

15-07-2022 om 12:01 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 15-07-2022 om 11:53:

[..]

Het kan geen kwaad om wat levenservaring op te doen denk ik.

Levenservaring heb ik genoeg! Ik weet duidelijk wat ik mijn kind wil mee geven.

Vrijevlinder schreef op 15-07-2022 om 11:31:

[..]

Ik denk dat het er vooral in zit dat ze nog maar 24 jaar is. Was ze 30 geweest dan had ze vast heel andere reacties gekregen.

Van mij niet hoor. Mijn ervaringen als BAM veranderen namelijk niet als TO ouder wordt. 

Wat ik hier vervelende reacties vind zijn die van mensen die erop wijzen dat zij vinden dat een kind 2 ouders moet hebben en dat zij het zo fijn met zn 2 doen. Dat lijkt me helemaal geen antwoord op de OP. 

Maar goed, dat zijn wel reacties waarop TO reageert. Itt op mijn berichten, dus mss lees ik de op wel verkeerd.

Ik vind niet per se dat een kind twee ouders moet hebben. Als mijn man onverhoopt zou komen te overlijden of met de noorderzon vertrekt dan zal het voor zowel mij als dochter niet makkelijk worden, maar we zullen het uiteindelijk wel overleven.
Ik heb alleen aangegeven dat ik het voor mezelf te kwetsbaar vond om bij voorbaat ervoor te kiezen het alleen te doen. Maar dat ligt ook voor een groot deel aan hoe ik in elkaar zit en functioneer. En mettertijd zie ik ook steeds meer in dat het voor mij waarschijnlijk niet de beste keuze zou zijn geweest om het alleen te doen.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

15-07-2022 om 12:09

KrisM.97 schreef op 15-07-2022 om 11:52:

[..]

 
Over het donorschap. Sinds vorig jaar is het verplicht om buisjes uit Denemarken (of andere landen) naar een ziekenhuis of kliniek te versturen. Daarbij kun je alleen nog maar donor zaad met ID bekendheid “bestellen”. Dus de ID van een donor is altijd bekend bij een kliniek of ziekenhuis en bij de moeder/ouder


Is er een reden dat je geen bekende donor wilt? Denemarken is wel heel ver weg als je kind later contact wil met de donor. Lees dit verhaal bijvoorbeeld. Ik denk dat je dan echt geen taalbarriere en grote afstanden wilt.

https://www.vriendin.nl/persoonlijke-verhalen/joelle-ontmoette-haar-donorvader/

ik vind je helemaal niet te jong hoor en een voordeel is dat je niet voor de oma wordt aangezien. Ik heb die fout wel eens gemaakt in de supermarkt. Ik nam een kind bij de hand en zei kijk oma is daar. Die vrouw werd me toch kwaad en zei ik ben de moeder hoor. 

Lieveheersbeest schreef op 15-07-2022 om 10:25:

[..]

Ik vind het van de zotte dat een vrouw die haar zaakjes op orde heeft en een grote kinderwens heeft bang gemaakt wordt met alle mogelijke doemscenario's. Het geluk en welzijn hangt niet af van de hoeveelheid ouders. Hoeveel kindjes er wel niet gebaat zouden zijn bij tenminste één fatsoenlijke ouder...

Ik vind het ook van de zotte dat hier gedaan wordt alsof TO denkt dat haar werk 1:1 overeen komt met een eigen kindje hebben. Laten we er even vanuit gaan dat TO dat echt wel snapt, dat een baby 24/7 van jou is. Waar volledig aan voorbij gegaan wordt is het gegeven dat TO dagelijks met babies in aanraking komt, pedagogisch opgeleid is, al alles weet van verzorgen en omgang, ervaring opgedaan heeft... Dat kunnen de meeste ouders niet zeggen bij hun 1e. Maar in plaats van dat men dat hier als voordeel en pluspunt ziet, wordt erop gehamerd dat ze niet weet waar ze aan begint. Nou, schiet mij maar lek.

Waar het op neerkomt: Er wordt hier gedaan alsof kinderen krijgen/babies het allermoeilijkste op aarde is. Maar verrassing, hele volksstammen krijgen kinderen en daar wordt op verschillende manieren voor gezorgd. Anders dan de standaard is niet per se slechter of fout.

Dat ben ik op zich wel met je eens. 

Deels is dat het platform. Geschreven tekst is vaak onbedoeld harder. 

Lieveheersbeest schreef op 15-07-2022 om 11:13:

[..]

Nee niet specifiek één post, Due-Scimmie en Saga haalde eerder ook al aan dat het niet te vergelijken is.

Ik denk dat TO door haar werk juist véél beter weet wat ze kan verwachten, dan ouders die niet met kinderen werken en een 1e kind krijgen.

Maar het is ook niet te vergelijken. 

TO klinkt mij in de oren als een verstandige vrouw, maar volgens mij werken zowel meesje als ik zelf met kinderen. Dan kan ook juist het gevaar zijn dat je denkt dat je de praktijk wel in kunt schatten, want je weet er toch zoveel van. 

Overigens eens dat dit voor elke aanstaande ouder geldt. Niemand kan van tevoren inschatten hoe het zal zijn, ook mensen die zelf met kinderen werken niet. 

Overigens heb ik ook gezegd dat als het er bij TO van komt, het vast wel goed komt. 

KrisM.97 schreef op 15-07-2022 om 11:59:

[..]

Dan komt dat ook wel goed!
met zijn genoeg jonge moeders en vroeger was 22 de gemiddelde leeftijd om moeder te worden. Waarom is dat tegenwoordig dan zo’n ding?

Mensen denken vanuit zichzelf. Ikzelf was op mijn 24e echt niet volwassen (al dacht ik dat natuurlijk wel, ik leid mijn hele leven al aan een matig vorm van zelfoverschatting, ook wel zelfverzekerdheid genoemd, hoe je het maar wil zien), dus dat is mijn perspectief.

Maar daar moet je je niet gek door laten maken. 24 is natuurlijk een prima leeftijd om kinderen te krijgen en biologisch gezien ook veel beter dan 34. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.