Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

12-07-2009 om 22:42

Clubje zwanger worden (oud en nieuw) deel II

Meiden omdat het draadje alweer aan archivering toe is, hier het nieuwe draadje.

Liefs,
Sannie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Korina

Hoi,

Wat een geweldig nieuws!!
heerlijk genieten hoor Ik vond het altijd zo bijzonder de echo's hoewel ik ze op het laatste iedere keer kreeg bleef het fijn om te zien.
En broeken ach ik kon ze met 7 weken al niet meer aan who care's? whhahaha!

Oja gastouderopvang! Is dat straks goed te doen met een baby? Lijkt me wel makkelijk zo'n in combi met kind.

Enne als je straks deze geworpen heb, blijf je dan van je pil af? Of ga je het lot niet tarten ☺☺☺

Groetjes!

Kikuryu

Je hebt van die testen van clearblue? Daarmee kun je voor nod testen. Misschien dat die wel eens streep aangeeft?
Ik hoop het voor je!!

Lean1

Lean1

29-09-2009 om 17:31

Sannie

Wij hebben met Bente wel de combitest gedaan. We kregen gelukkig een prachtige score, 1 op 1400 geloof ik. Daarna zijn we dus niet verder gegaan mbt testen. Nooit spijt van gehad!

Het belangrijkste is denk ik om je af te vragen wat je doet wanneer er een slechte score is. Je kan dan verder onderzoeken, of niet. Het ligt er denk ik ook aan of je de optie wil (en dan ook kan benutten) om de zwangerschap eventueel af te breken. Dat is een keuze die een ieder voor zich moet maken en pas echt kan realiseren wanneer je ervoor staat.

Sannie, ik hoop dat het nooit zo ver komt voor je. Dit wordt gewoon een prachtig wonderkindje!!

Lean

Lean1

Lean1

29-09-2009 om 17:32

Korina

GEWELDIG!!!!!!!

Lean

xx

xx

29-09-2009 om 22:53

Op de valreep echoooo

Vandaag weer een goede echo gehad, ben nu 9 weken en 5 dagen, echo was goed, hartje knipperde er vrolijk op los, kindje had al armpjes en beentjes, pfffft ik zag er weer vreselijk tegenop, echt zenuwachtig, en weer zo blij dat het er goed uit zag. HEt gevaar is nog niet geweken, maar dit doet me wel goed. We hebben gekozen voor een combinatietest, alleen als de uitslag slecht is gaan we aan een vruchtwaterpunctie denken, maar voorals nog probeer ik me geen zorgen te maken. Op 22 oktober hebben we de laatste echo in het ZH met de combinatietest. Verder uiteraard met 20 weken de nu aangeboden echo.

Meiden aan de ene kant ben ik superblij en aan de andere kant ook zo onzeker. Het voelt echt een stuk beter dan de vorige keer, maar toen heeft mijn lijf me zo in de steek gelaten dat ik bijna niet meer op iets goeds durf te hopen vanwege een tegenvaller en het verdriet.
Nog 3 weken te gaan!!!

Korina, super meid, en nu echt genieten en ach ik pas ook al geen normale broek meer.... bij de 1e was dit pas met 16 weken, nu al met 8 weken. Mijn kleding voorraad bestaat momenteel uit stretch rokjes (gelukkig in de zomer aangeschaft en die kunnen nog net) en stapels met leggings.

Liefs,
Sannie ( 9 wk en 5 dgn)

Hoi

sannie, bij een goed kloppend hartje is de kans wel zo klein dat het slecht afloopt.
Dit komt helemaal goed hoor!!!!!
Ga nu maar genieten!

Sannie

Wat een mooi nieuws Sannie. Ik zal aan je denken 22 oktober.

Liefs,

Leitje

Mass

Ha die Mass,
Ja geweldig hoor zo'n echo. Ik krijg ze ook lekker vaak, nou ik kan niet wachten tot de volgende, over drie weken. Van de week heerlijk geshopt, leuk geslaagd voor kleren. Iedereen kan nu zien dat ik zwanger ben, ik ben supertrots op mijn buikje!
Tuurlijk is gastouderopvang goed te combineren met een baby. Ik heb sowieso verlof en ik denk dat daar gelijk de zomervakantie aan vast zit dus als de kinderen weer komen is ons kleintje zeker al een maand of vier. En de jongste daarboven is tegen die tijd een jaar. Zie ik helemaal zitten hoor!
Pil?? Wat is dat? Ben jij gek! Nee hoor, ikke niet... We weten nou hoe het moet! )
Alles goed met jou?
Liefs,
Korina (14 weken precies)

Sannie

Gefeliciteerd meid met de prachtige echo! Heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt, maar probeer ook te genieten hoor! Zoveel goeds had je de vorige keer helemaal niet gezien toch?
Wij gaan alleen voor de 20 weken echo, geen verdere testen. Het voegt voor ons niets toe om meer te weten en bovendien vind ik het maar zo beperkt; het gaat eigenlijk maar over één afwijking en er zijn er nog zoveel meer. En ook nog zoveel ergere. Dus ik zie er voor onszelf het nut niet zo van in. Maar als het jou rust geeft moet je het natuurlijk gewoon doen.
Geniet er nou maar lekker van meid, je bent superzwanger en Stijn krijgt straks een prachtig broertje of zusje!
Liefs,
Korina (14 wk)

xx

xx

04-10-2009 om 20:12

Korina

Wat is jou uitgerekende datum eigenlijk? Ik ben op 29 april uitgerekend en nu dus 10 weken en 3 dagen, en als alles goed gaat dan is het dus april. Maar ik was zo aan het rekenen, maar dan zit jij ook zo rond begin april, toch?

Ik heb de vorige keer inderdaad niet zoiets gezien, toen was het al hartstikke fout. Nu ben ik dus een stuk verder en de kans wordt ook steeds kleiner, toch durf ik nog niet echt te genieten, het wordt wel iets beter, maar ik blijf het eng vinden.

En jij al een lekkere buik, nog een week of 3 a 4 en dan ga je het voelen ook, dat is zo bijzonder. Dan is het echt echt, zeg maar!!!

Liefs,
Sannie ( 10 wkn en 3 dg)

Korina

Hoi,

Wil je ook eigenlijk weten wat het word? Ik bij de 1e niet, maar bij nr2 wilde ik het wel. Vond het ook erg leuk om gericht op kleur of jongen te kunne shoppen.

Ik Heb ook alleen 20 weken echo gedaan. De rest zijn kans berekeningen en daar hechte ik te weinig waarde aan.

Ja krijg je een soort zwangerschapsverlof als gastouder?
Misschien moet je me er nog eens meer over vertellen heb er weleens aan gedacht om te doen. Lijkt me heerlijk tcoh eigen baas.

Hhaha nee geen pil, meteen hup een brusje in de maak

Met mij.....ja hoor nu gaan we weer de goede kant op. Zit vanaf augustus al overspannen thuis en loop bij een pscycholoog. Ergens is het me iets teveel geworden. Ben een behoorlijke piekeraar geworden en mss ook wel mede door jaren lang proberen zwanger te worden...geen idee.

Afijn we doen ons best.

Groetjes Mascha

xx

xx

07-10-2009 om 14:12

Mass

Tjeee, dat is niet zo mooi dat je thuis zit. Dat is wel zo vervelend, heb je een idee waar het allemaal teveel is geworden? Ik heb het ook meegemaakt, dan wel in mindere mate, maar goed ik hikte tegen een burnout aan. Ik heb er wel veel van geleerd, weet nu heel goed wat de signalen zijn en daar luister ik tegenwoordig ook naar.

Sterkte meiss, dat kun je wel gebruiken.

Liefs,
Sannie

xx

xx

08-10-2009 om 20:42

Vk geweest

Mocht gisteren even tussendoor komen om het hartje te beluisteren. Het was even zoeken, maar uiteindelijk hoorden we heel zachtjes in de verte, een treintje lopen... Pffft weer een geruststelling. Was weer nerveus. Maar het klonk goed dus nu alweer 11 weken. Nog 2 weken te gaan en dan is het 1e trimester achter de rug. Het kan me niet snel genoeg gaan, ik denk dat ik pas echt kan genieten als ik het voor de 1e keer voel. Dan geloof ik het denk ik pas echt.
Komt ook doordat ik bijna geen klachten heb, wat uiteindelijk natuurlijk heerlijk is.

Groetjes,
Sannie ( 11 weken precies)

m@ss

m@ss

11-10-2009 om 13:06

Sannie

tja, hier is het ook niet de eerste keer, en hoop het nu beter te gaan snappen zodat we er heel lang vanaf zijn...

Mocht je langskomen omdat je niet gerust was?
Fijn dat dat kan.! Er kan nu echt niets meer mis gaan, dat mag gewoon niet! Ik ben zelfs nog jaloers op je dat je spontaan bent zwnager geworden, tof hoor!@
Enne blijft het bij jou bij 2 kindjes?

Ik twijfel soms zo erg... en waarom ik heb er 2 en dat heeft bij elkaar zo;n ruim 5 jaar geduurd dus waar zou ik aan beginnen. Maar zou veel dingen nog graag eens meemaken. En volgens mijn is dat het ook, dat je dingen mist. Want als ik eraan denk 3 kids, denk ik alleen druk!!!! Waar begin je aan....moeilijk hoor

groetjes

Sannie

Hé super joh, het hartje gehoord! O ik begrijp je angst heel goed, ik heb het niet eens meegemaakt en ik ben al de hele tijd bang. Het is nu weer ruim twee weken dat we de echo hadden, ik heb het volgens mij één keer gevoeld maar daarna niet meer dus ik ben echt alweer bang. Dat had ik me van te voren niet gerealiseerd, dat als je eenmaal zwanger bent, dat er dan nog zoveel onzeker is. Kon ik het alvast maar elke dag voelen! Nog bijna twee weken te gaan voor weer een echo... Maar ik probeer maar positief te zijn, ik heb helemaal geen aanleiding om ongerust te zijn. Misschien is het gewoon nog steeds te mooi om waar te zijn...
Ik ben 3 april uitgerekend, we schelen elkaar dus niet eens zoveel. Ik word al lekker dik ja, dat vind ik wel erg leuk. Al weet ik dat het voor een (groot) deel door de vleesbomen komt.
Lekker genieten joh, je bent bijna bij de 12 weken, toch een beetje magische grens, en het ziet er allemaal zo goed uit!
Liefs,
Korina (15 wk, 1 dg)

Mass

Hé balen joh dat je al een tijd thuis zit! Gaat het al wat beter? Heeft tijd nodig hè dit soort dingen. Ja, ook het zwanger worden eist dan toch zijn tol denk ik, op een gegeven moment. De spanning eraan voorafgaand dan. En als er dan nog wat bijkomt dan lukt het soms even niet meer. Goed dat je de tijd neemt, ik hoop dat je er sterker uitkomt! (vast wel)
Gastouder is harstikke leuk, al zijn er nu wel weer wat nieuwe eisen. En met jouw twee kinderen mag je er dan maar drie bij hebben (denk ik, hangt af van hoe oud ze zijn). Maar je bent lekker eigen baas, ja. Al is het ook keihard werken hoor! En ik kan het nu al niet meer volhouden, vier tegelijk. Gelukkig heb ik een goede vriendin die er zo twee van me over kan nemen, dus na de herfstvakantie ga ik verder met twee per dag. Wel even lastig om die beslissing te nemen maar het ging (lichamelijk) echt niet. Je bent toch de hele dag bezig met bukken, tillen, traplopen, enzovoort. En nu ik eindelijk zwanger ben wil ik het ook goed doen en proberen te doen wat het beste voor ons kindje is. Ik krijg ook een uitkering straks, ja, volgens een nieuwe regeling: Zelfstandig en Zwanger. Ik blij, altijd beter dan niets!
Pas goed op jezelf meid. Tja een derde... toch maar eerst de boel helemaal op de rit denk ik...? Je moet er wel echt sterk genoeg voor zijn. Ik merk tenminste nu dat het toch wel een hele aanslag (psychisch en lichamelijk) is.
Liefs,
Korina

m@ss

m@ss

11-10-2009 om 20:55

Korina

Tja, sterker eruit komen is zeker mijn streven!!
Ik snap nu mezelf soms echt niet, ik moet toch blij zijn met alles wat ik nu heb? Maar op de een of andere manier blijft het piekeren doorgaan, vermoeiend.
Nee nu geen derde hoor, en hoogts waarschijnlijk helemaal niet. Maar zoals meerdere denken dan is het zo definitief...

Zwanger zijn, tja hadden we je nooit verteld dat dat niet zo makkelijk was, hihi! Blijft onzeker tot het einde, hoewel toen ik het kon voelen, 1e op16week, 23 op 15 week het echt wel goed voelde en ik er eigenlijk nooit zo bij stil stond wat er dan nog allemaal kon gebeuren, want immers het zwanger worden was al drama genoeg geweest. Het kon nu alleen nog makkelijk gaan, hup bevallen baby en klaar

gastouder: hoeveel dagen doe jij het en slapen ze ook overdag bij jou? En doe je dat op vaste dagen?

groetjes mascha

Mass

Ha die Mass,
Eén ding dat je niet moet denken is: ik zou toch moeten genieten en blij moeten zijn want ik heb alles enzovoort... Dat kun je nu gewoon even niet, dat blij zijn, en als je dat eigenlijk wel moet van jezelf ga je je alleen maar schuldig voelen. Het hoort er gewoon bij, het is een symptoom van overspannenheid/burnout/hoe je het maar noemt. Dus het is hartstikke rot, vooral voor jezelf, maar het is even niet anders en het gaat over. En als je piekert over een moeilijke situatie, heb je er dan hulp bij om de dingen op een rijtje te krijgen?
Gastouder... je zit er echt over te denken hè. Ik doe het drie dagen in de week (ma,di, do), ik zat op vier kinderen per dag maar daarmee minder ik nu tijdelijk. Je moet wel even goed de nieuwe eisen bekijken over aantal, opleiding, achterwacht e.d. Kijk anders even op http://www.implementatiekinderopvang2010.nl/
Ze slapen ook bij mij ja; ik heb hier vier campingbedjes, drie kinderstoelen, een box, wipstoel, een kast vol speelgoed en een grote bolderwagen waar ze allemaal inkunnen. Het is hartstikke leuk werk maar kijk even hoe je het kunt combineren met je eigen kinderen. O ja ik heb alleen kinderen tot vier jaar; zodra ze naar school gaan, stop ik ermee. Kijk maar eens of het iets voor je is. Wat voor werk doe je nu eigenlijk?
Jij voelde de eerste dus bij 16 weken, zul je zien dat ik meteen in de stress schiet als ik zaterdag niks voel... zo ben ik Maar goed, nog 9 nachtjes en we mogen hem of haar weer bekijken.
Sterkte met alles.
liefs, Korina (15 wk 4 dg)

m@ss

m@ss

14-10-2009 om 20:37

Korina

Ja je hebt gelijk over de symtonen van overspannen zijn. Ik probeer het ook los te laten maarrrr....pfft.
Ik loop al bij een psycholoog en doe daar volgens een methode de situtaties die voordoen bespreken en doorlopen. Helaas hebben we er weer een situatie bij. Mijn man moet voor de 2e keer een ablatie ondergaan. Deze is heftiger als de vorige keer met meer risico's. Maar keuze hebben we niet de tabletten die hij nu slikt voor zijn hartritme stoornis zijn ook niet best...
Verder hik tegen gesprek arbeidsarts aan...kan ik me nu al druk om maken moet de uitnodiging nog krijgen. Ze hebben me doorgetsuurd omdat ik het verzuimpunt niet meer kon toleren,,,ze belde iedere week...

Gastouder, ik heb er wel eens over nagedacht, leukt me leuk en handig, maarrr nu ik jou lees. Ik ben blij dat de box en kinderstoel de deur uit zijn.... en bedjes hahaha waar laat ik die? PLus ik heb een oudste die naar school moet, dus alle kindjes mee? Misschien toch niet zo handig... Oja ik werk nu 15 uur per week in een drogist.

Niet piekeren over voelen he? Weet je al of je placenta aan voor of achterkant ligt>? Want dat maakt zeker uit! Bij nummer 2 voelde ik opeens in de pauze op het werk een tuimeling/koprol en duurde echt wel weer een week tot dat ik hem voelde daarna kwam het vrij snel regelmatig voor. Oh het is zo super als je dat gaat voelen!
Als ik jou berichtjes lees ik denk ik vaak ohw wat een mazzelkont die korina! zwanger en spontaan, ik ken dat gevoel nog zo goed,heerlijk vond ik het!

liefs mass mama van 2 kids☺

Lean1

Lean1

16-10-2009 om 10:10

We gaan eind van de maand weer beginnen

Als ik ongesteld word ga ik mij weer aanmelden voor icsie!!
Nog 2 weekjes wachten en dan gaan we voor de laatste kans.
Ben blij en vind het nu al spannend!!

Lean

xx

xx

16-10-2009 om 10:54

Bang...

Owww meiden ik ben weer zo bang, verloor gisteren en vandaag opeens weer wat rozig slijm. De vorige keer was het de voorbode van de miskraam. Heb de VK al gebeld, die komt straks even horen of ze het hartje kan vinden. Maar ik ben zo bang. Het zal toch niet weer fout zijn? Ik vermoed dat ik voor echo moet als ze het hartje niet kan vinden. Volgende week donderdag zou ik normaal gesproken mijn echo krijgen, maar ik ben nu weer zo onzeker en bang, ik weet niet of ik dit nog een keer trek als het fout zou gaan...

Liefs van een heel verdrietige Sannie

Sannie

Oh, Sannie,

Wat kan ik me goed plaatsen in jouw onzekerheid. Niet dat ik het ooit heb meegemaakt, maar je wilt dit kindje zooo graag.

Hou je ons op de hoogte?

Heel veel sterkte en ik denk aan je.

Liefs,

Leitje

m@ss

m@ss

16-10-2009 om 13:05

Sannie

hoi,

jeetje meis....

Het mag gewoon niet zo zijn!

Ohw laat wat weten.

sterkte
((((((dikke knuff)))))

xx

xx

16-10-2009 om 14:02

De verloskundige is geweest en kon gelukkig heel snel het hartje vinden, pfffft wat een opluchting aan de ene kant aan de andere kant toch dat rozige slijm wat me toch geen lekker gerust gevoel geeft. Ik krijg verder geen echo omdat ze op de echo ook alleen maar kunnen zien of het kindje nog in leven is, en dat kun je ook horen aan de hartslag. Ik denk dat als deze zwangerschap door mag zetten ik geen moment een gerust gevoel zal hebben, ik kan gewoon nog niet genieten, ben zo bang, ondanks dat ik nu het hartje gehoord heb, blijf ik onzeker.

A.s. donderdag heb ik de volgende echo, dat is gelukkig al lekker dichtbij. Woensdag dan naar de VK en donderdag de echo. Pffft wat zal ik blij zijn als de 13 weken straks voorbij zijn.

Liefs,
Sannie (12 wkn en 1 dag)

Sannie

Wat fijn dat de VK de hartslag kon vinden!!
Wat zei de VK over dat rozige slijm??

Je moet wel van je zwangerschap genieten hoor!!

En volgende week de echo....

Heel veel liefs,

Leitje

femmetje

femmetje

16-10-2009 om 16:16

Sannie inbraakje.

OOhh meis...
Wat een schrik ik ben zo blij dat de vk het hartje snel kon vinden!
Bijna de 13 weken!
Je moet echt een beetje gaan genieten nu hoor.
Het is ook zo mooi!

Liefs Femmetje.

Lean1

Lean1

16-10-2009 om 16:53

Sannie

Oh meid, ik hoop dat het loos alarm is!!!

Mijn gedachten zijn bij je..

Lean

Lean1

Lean1

16-10-2009 om 16:55

Iets te snel

met mijn reactie. Gelukkig heb je het hartje gehoord, tot zo ver goed nieuws.

Ik blijf aan je denken!

Lean

xx

xx

18-10-2009 om 17:22

Iets rustiger

ben weer wat rustiger, geen bloed meer verloren, en dus het hartje gehoord wat het prima deed. Nu aankomende donderdag weer een echo. Dan ben ik precies 13 weken. Toch wel spannend. Woensdagmiddag moet ik eerst nog even naar de VK, hopelijk horen we het hartje dan weer, dat geeft dan een wat rustiger gevoel voor de echo. Blijf het ontzettend spannend vinden. Ik denk dat ik echt pas kan genieten als ik het over een week of 2 voel.

Thanks meiden voor jullie reacties.

Lean spannend hoor, succes, ik duim extra hard voor je de laatste poging moet DE poging worden!!

Liefs,
Sannie

Lean1

Lean1

19-10-2009 om 21:38

Sannie

blij te horen dat je iets rustiger bent. Kan mij zo goed voorstellen dat de schrik je om het hart slaat!!

SAnnie dit gaat gewoon goed komen, een mooi gezonde baby!!

Lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.