Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Mijn man stelt een eventueel 2e kind telkens maar uit


SJSL schreef op 01-05-2024 om 10:35:

[..]

Nou echt niet. Iedereen heeft maar één leven te leven, je eigen geluk telt net zo hard mee. Natuurlijk moet je alles overwegen, maar een kind gaat niet per definitie boven alles.

Ja maar gaan scheiden omdat man geen tweede kind wil vind ik dan wel next level. 

'Verder wil ik alles doen om ons gezin bij elkaar te houden, maar ik weet niet tegen welke prijs, en vooral, omdat ik ook niet weet of een 2e zwangerschap er überhaupt in zit mocht ik indien hij nee zegt, toch voor mijn kinderwens kiezen.'Ik hoop dat in jouw hoofd de keuze niet is: een tweede of scheiden, met alle ellende van dien, ook voor jullie kind.

'Ik durf ook nog niet te stoppen met de pil, alhoewel ik jullie heel goed snap met het idee. De kans bestaat (echt hoe klein dan ook!) dat ik zwanger zou kunnen worden als het condoom scheurt. En als hij zich dan beseft dat hij een 2e niet ziet zitten, is mijn hart gebroken en zit ik echt met dubbele emoties (hij zal me niet verlaten hoor! Maar het is zeker gewenst als een kind ook gewenst op de wereld komt als je het mij vraagt).'

Hier vul je al heel veel voor hem in, vanuit jouw beeld. Ik vind het zeker de moeite waar om te bespreken, dat je graag met de pil wil stoppen omdat je de hormonen uit je lijf wil voor het geval dat je nog een keer zwanger wil worden. En dat het dan aan hem is om te zorgen voor anti-conceptie. Breng het als een idee, voorstel, en niet als een eis, het zijn dingen waar jullie samen over moeten beslissen.

Verder stel je het wel een beetje dramatisch voor, wat als je toch zwanger mocht blijken te zijn. Je legt ook een hoge eis op tafel: het kind moet wel gewenst zijn. Het gebeurt vaak dat mensen even moeten wennen aan een kind op komst en niet meteen juichend op de tafel springen. Of dat ze een kind pas waarderen als het eerste levensjaar voorbij is. Daar is niets mis mee. Het gevaar is nu dat jij de meetlat bent als het gaat om de vraag hoe gewenst hij het kind wel of niet vindt en dat hij niet door jouw hoepeltje kan springen.

Ik denk dat het in elk geval nadelig is als hij het gevoel heeft dat een tweede kind hem afgedwongen wordt (een tweede of scheiden).

Misschien is het ook goed om na te gaan waarom jij zo graag een tweede wil. Is het een droombeeld vanaf je jeugd? Of komt het juist omdat je al jarenlang hiermee bezig bent, wel of niet zwanger kunnen worden? Of is het een bepaalde rol in het leven die je voor jezelf in gedachte had? Of.... nou ja, als je daar meer zicht op hebt kun je dat ook beter bespreekbaar maken, en weet je ook voor jezelf waar je eventueel afstand van zou moeten doen.

Tsjor

Ik durf ook nog niet te stoppen met de pil, alhoewel ik jullie heel goed snap met het idee. De kans bestaat (echt hoe klein dan ook!) dat ik zwanger zou kunnen worden als het condoom scheurt.

Je kunt ook zwanger worden als je de pil slikt, bv omdat je een antibioticum kuur moet volgen ....
Ik zou het idee zeker opperen om het voorkómen van een zwangerschap bij hem neer te leggen: hoef jij niet meer dagelijks hormonen te slikken en heb je, mochten jullie samen toch voor een 2e kind kiezen, sneller kans op een zwangerschap.

TineWinkel schreef op 02-05-2024 om 11:28:

Ik durf ook nog niet te stoppen met de pil, alhoewel ik jullie heel goed snap met het idee. De kans bestaat (echt hoe klein dan ook!) dat ik zwanger zou kunnen worden als het condoom scheurt.

Je kunt ook zwanger worden als je de pil slikt, bv omdat je een antibioticum kuur moet volgen ....
Ik zou het idee zeker opperen om het voorkómen van een zwangerschap bij hem neer te leggen: hoef jij niet meer dagelijks hormonen te slikken en heb je, mochten jullie samen toch voor een 2e kind kiezen, sneller kans op een zwangerschap.

Maar dat is dan wel een definitieve nee als hij daarop ingaat. Ik zou dat dus niet als taktiek gebruiken om hem toch zover te krijgen dat ie toch ja zegt.

Nick90 schreef op 02-05-2024 om 12:25:

[..]

Maar dat is dan wel een definitieve nee als hij daarop ingaat. Ik zou dat dus niet als taktiek gebruiken om hem toch zover te krijgen dat ie toch ja zegt.

ik bedoelde het ook zeker niet als tactiek om hem ja te laten zeggen. Maar meer dat ik het vreemd vind dat HIJ geen kinderen wil en ZIJ dat dan maar moet regelen (door de pil te slikken)

TineWinkel schreef op 02-05-2024 om 14:03:

[..]

ik bedoelde het ook zeker niet als tactiek om hem ja te laten zeggen. Maar meer dat ik het vreemd vind dat HIJ geen kinderen wil en ZIJ dat dan maar moet regelen (door de pil te slikken)

Als hij direct belt om een afspraak  voor sterilisatie te maken is TO waarschijnlijk ook niet heel blij. Dan is het meteen definitief nee. 

Nick90 schreef op 02-05-2024 om 12:25:

[..]

Maar dat is dan wel een definitieve nee als hij daarop ingaat. Ik zou dat dus niet als taktiek gebruiken om hem toch zover te krijgen dat ie toch ja zegt.

Hij kan toch ook op een gegeven moment geen condoom meer gebruiken? Hij geeft aan dat hij er nu nog niet aan toe is, dus waarom ga je hem dan definitief ja of nee laten zeggen oftewel taktieken bedenken om hem ja te laten zeggen. Het zijn toch twee volwassen mensen met ieder een eigen wil.

Tsjor

tsjor schreef op 02-05-2024 om 14:38:

[..]

Hij kan toch ook op een gegeven moment geen condoom meer gebruiken? Hij geeft aan dat hij er nu nog niet aan toe is, dus waarom ga je hem dan definitief ja of nee laten zeggen oftewel taktieken bedenken om hem ja te laten zeggen. Het zijn toch twee volwassen mensen met ieder een eigen wil.

Tsjor

Mannen hebben nu eenmaal een stuk minder keus in anticonceptie, dus om dan de verantwoordelijkheid voor die anticonceptie bij hem te leggen maar er mag nog niet definitief besloten worden vind ik wat apart. Want dan blijft alleen het condoom over en die kunnen ook scheuren, afglijden enzovoort.Daar wordt de zaak alleen maar lastiger van lijkt mij. 

Nick90 schreef op 02-05-2024 om 14:55:

[..]

Mannen hebben nu eenmaal een stuk minder keus in anticonceptie, dus om dan de verantwoordelijkheid voor die anticonceptie bij hem te leggen maar er mag nog niet definitief besloten worden vind ik wat apart. Want dan blijft alleen het condoom over en die kunnen ook scheuren, afglijden enzovoort.Daar wordt de zaak alleen maar lastiger van lijkt mij.

Ook de pil is niet 100% betrouwbaar, net zoals er inderdaad ook risico’s zitten aan het gebruik van enkel een condoom. Bij juist gebruik, van zowel de pil als het condoom, zijn beiden best betrouwbaar en dus een goede overweging.

Meestal is het ook gewoon een excuus voor mannen om maar geen condoom te hoeven gebruiken, maar ze vergeten gemakshalve maar even dat het ook niet wenselijk is voor een vrouw langdurig hormonen te slikken. En wie weet is het voor hem juist eens goed hier meer bij stil te staan en de anticonceptie eens geheel op zijn schouders te leggen. Het kan hem ook helpen sneller tot een beslissing te komen, echter, wel rekening houdend met dat zijn besluit ook een NEE kan zijn! En hoe gaat deze ‘nee’ dan ontvangen worden?

Kersje schreef op 02-05-2024 om 15:17:

[..]

Ook de pil is niet 100% betrouwbaar, net zoals er inderdaad ook risico’s zitten aan het gebruik van enkel een condoom. Bij juist gebruik, van zowel de pil als het condoom, zijn beiden best betrouwbaar en dus een goede overweging.

Meestal is het ook gewoon een excuus voor mannen om maar geen condoom te hoeven gebruiken, maar ze vergeten gemakshalve maar even dat het ook niet wenselijk is voor een vrouw langdurig hormonen te slikken. En wie weet is het voor hem juist eens goed hier meer bij stil te staan en de anticonceptie eens geheel op zijn schouders te leggen. Het kan hem ook helpen sneller tot een beslissing te komen, echter, wel rekening houdend met dat zijn besluit ook een NEE kan zijn! En hoe gaat deze ‘nee’ dan ontvangen worden?

Voor wat TO wil zal de verantwoordelijkheid bij hem leggen wel verkeerd kunnen uitpakken 

Hoe is het nu Kimberly ??

Nick90 schreef op 02-05-2024 om 15:37:

[..]

Voor wat TO wil zal de verantwoordelijkheid bij hem leggen wel verkeerd kunnen uitpakken

Wat is verkeerd uitpakken in dit verhaal? Belangrijkste is dat zij duidelijkheid krijgt en ja, dat kan ook een ‘nee’ betekenen. Van daaruit kan zij dan weer eigen keuzes maken.

Nick90 schreef op 02-05-2024 om 14:55:

[..]

Mannen hebben nu eenmaal een stuk minder keus in anticonceptie, dus om dan de verantwoordelijkheid voor die anticonceptie bij hem te leggen maar er mag nog niet definitief besloten worden vind ik wat apart. Want dan blijft alleen het condoom over en die kunnen ook scheuren, afglijden enzovoort.Daar wordt de zaak alleen maar lastiger van lijkt mij.


Het is juist heel makkelijk al een man geen kinderen meer wil. Knip erin en klaar.

Sneeuwklokje schreef op 02-05-2024 om 18:38:

[..]


Het is juist heel makkelijk al een man geen kinderen meer wil. Knip erin en klaar.

Ja maar mannen in een relatie mogen dat vaak niet zelf beslissen wanneer het voortplanten klaar is, dat beslist de vrouw wel, vaak onder het mom dat zij al jaren hormonen heeft gebruikt, ongesteld is geweest of kinderen heeft gebaard en dat hij nu maar eens aan de beurt is. Als diezelfde mannen na het eerste kind een sterilisatie zouden aankondigen omdat ze het wel welletjes vinden zouden een heleboel vrouwen het daar niet mee eens zijn. 

Nick90 schreef op 02-05-2024 om 19:27:

[..]

Ja maar mannen in een relatie mogen dat vaak niet zelf beslissen wanneer het voortplanten klaar is, dat beslist de vrouw wel, vaak onder het mom dat zij al jaren hormonen heeft gebruikt, ongesteld is geweest of kinderen heeft gebaard en dat hij nu maar eens aan de beurt is. Als diezelfde mannen na het eerste kind een sterilisatie zouden aankondigen omdat ze het wel welletjes vinden zouden een heleboel vrouwen het daar niet mee eens zijn.

Dit is ooit een keer bij All you need is love geweest. Toen had een man dat gedaan zonder te overleggen. Die vrouw was- terecht- heel erg verdrietig en werd zo voor een verdrongen feit gesteld dat een tweede dus schijnbaar er niet meer inzat. Dat vond ik zo sneu

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.