Loes3
30-11-2012 om 22:29
Zwemles in (omgeving) utrecht?
Onze dochter is zeven en heeft nog geen zwemdiploma. Ze is panisch voor een nat hoofd, laat staan dat ze onder water durft. Na gesprekken met de psycholoog en veel zelf oefenen willen we nu (weer) met zwemles beginnen. Liefst eerst privé les. Iemand goede ervaringen of suggesties?
Loes
ilza
30-11-2012 om 22:40
Zwemopmaat
Wij hebben goede ervaringen met zwemopmaat in Eck en Wiel.
Privé zwemles in een klein zwembad met een zwemjuf die zich aanpast aan het kind. Weet alleen niet of dat qua afstand te doen is voor je.
Ik heb ook gehoord dat er in Houten privé zwemles word gegeven.
Egel
30-11-2012 om 23:29
Blauwe watervogel
Volgens mij geeft De Blauwe Watervogel (in Utrecht en Zeist en Bunnik) op verzoek ook priveles of in echt kleine groepjes als het mogelijk is. Ik zou even informeren. Ik ken iemand met kind waar iets heel anders mee is (down syndroom /autisme) die daar ook les hebben voor hun kind. Succes!
Gonzo18
01-12-2012 om 11:22
Blaricum
Bij zwemschool Anton in Blaricum kun je zwemles krijgen in kleine bad op de sportschool met 4 kinderen en 1 juf. Ook op zondag. Aspergerdochter is daar definitief over waterangst gekomen. Heb 2 jaar daarvoor elke zondagochtend met haar 'gezwommen' in klein zwembad. Eerste half jaar alleen in mini-peuterbad gezeten en heel langzaam opgebouwd. Ik haat zwemmen maar ben beloond Aspergerdochter heeft zelfs 6 diploma's gehaald!
Succes en sterkte!
Loki
01-12-2012 om 12:45
Blauwkapel
Tegenover tuincentrum Overvecht is zwembad Blauwkapel. Wij hebben er zeer goede ervaring mee.
http://www.zwembadblauwkapel.nl/home.html
Alcedo atthis
01-12-2012 om 12:50
Den dolder
In het zwembad van Dennendal in Den Dolder wordt zwemles gegeven aan kleine groepjes kinderen; vaak kinderen die niet naar de reguliere les kunnen. Ik ken een autistische jongen die hier (wel al jaren geleden) les heeft gehad. Ik heb even gezocht, en zie dat de al eerder genoemde Blauwe Watervogel hier (ook?) lessen verzorgt.
rodebeuk
01-12-2012 om 17:12
Ja blauwe watervogel
Dit is dure 'reguliere' zwemles. 270 euro voor 10x2 uur les (met pauze). Er zwemmen idd kinderen met 'iets' en dat kan door de kleine groepen. Ik weet niet wat ze op individueel gebied doen. Maar ik zou er zeker eens informeren, ook omdat ze heel veel locaties hebben. In mijn ervaring toch wel fijn als je les in de buurt hebt...
zeker omdat je zo een jaar verder bent. Ik weet niet wat ze op individueel gebied doen, maar ik zou zeker eens informeren.
Rafelkap
01-12-2012 om 19:15
Zwemschool midden
Ons zoontje (7) haalde vorige week z'n A-diploma bij zwemschool midden.
Eerste lessen in de mytylschool (utrecht-oost) en eenmaal gevorderd in een zwembad in Vianen.
Mijn zoon was ook extreem angstig (hij durfde amper te douchen laat staan met zijn hoofd onder water), eerder een andere zwemschool geprobeerd maar dat was geen succes. Hier hebben ze alle tijd en geduld en kon hij veel met zijn vader erbij oefenen. Er is diplomagarantie en van wat ik om heen hoorde was het goed betaalbaar.
De waterangst is helemaal voorbij en ons zoontje gaat nu voor z'n B!
wester
01-12-2012 om 21:18
Ja, zwemschool midden
Mijn zoontje met PDD-NOS heeft daar een tijd lang zwemles gehad. Helaas moesten we er weg omdat we verhuisd zijn, maar ik vond het een prima zwemschool, juist ook voor kinderen die wat extra aandacht nodig hebben.
Kleine groepjes, en ze laten kinderen veel "zelfstandig" zwemmen in diep water zodat ze snel het idee hebben dat ze het kunnen. De ouders mogen/moeten trouwens ook actief meehelpen, zeker als ze wat verder zijn. Er zijn daar vrije zwemuurtjes voor, waar ook de zwemmeester bij aanwezig is.
En het is een keer een vast bedrag betalen tot diploma A, zodat de school er zelf ook niets aan heeft om kinderen langer te laten lessen dan strikt nodig. Vind ik wel een prettig idee.
Loes3
07-12-2012 om 23:23
Dank!
Wat fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn en dank voor alle tips, ik ga er dit weekend naar kijken.
Loes