Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-12-2013 om 22:40
Voor de ZIN van mijn zoon loop ik tegen het volgende aan.
Hij heeft een indicatie gekregen voor 2 dagdelen per week groepsbegeleiding.
De zorgboerderij biedt om de week begeleiding in een groep aan (en verder geen andere begeleiding). Ik hield dus 1 dagdeel per week over en had hiervoor een ander zorgbureau benaderd. Ik dacht dat hij dan leuk om de week naar een andere instelling kon gaan. Maar mooi niet dus: er werd mij verteld dat ik alle groepsbegeleiding moest afnemen bij een en dezelfde zorginstelling! Ik was perplex en ben er nog steeds niet achter waarom dit is. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? En wie kan mij vertellen hoe dit zit?
14-12-2013 om 08:26
per saldo
Ik kan me voorstellen dat dit is omdat er nogal wat administratiekosten mee gemoeid zijn, en dat dan voor 1 dagdeel pw.
Of je spaart de dagdelen op voor in de vakantie? Of je kiest een andere zorgboederij.
Ik denk dat de enige mogelijkheid is om zelf pgb te laten uitkeren, dan kan je flexibeler zijn. Een eigen administratie bijhouden schijnt niet moeilijk te zijn.
Of informeer eens bij Per Saldo of pgb.nl? Die zijn voor dit soort vragen.
Wij blijven bij 1 en dezelfde instelling dus ik heb dit probleem (nog) niet.
succes!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.