Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-10-2015 om 14:49
hallo ik ben ashley moeder van dylano (9 jaar).
Eigenlijk sinds de geboorte van dylano heb ik al me grote zorgen om hem ik en zijn vader zijn sinds hij 1 jaar was al uit elkaar,daarna heb ik een depressie gehad waardoor ik niet voor dylano wilde zorgen en is hij bij mijn moeder gebeleven voor een jaar daarna wilde ik het zelf weer doen ik was 16 jaar vrij jong dus maar ik wilde dylano hoe dan ook wel krijgen en abortus vond ik daardoor dus ook geen optie, in die tussentijd heb ik nog 3 relaties gehad en is dylano daardoor elke keer in andere situaties terecht gekomen waarvan zelfs 1 realtie ons beide ook sloeg en geestelijk mishandelde hierdoor zijn wij allebei erg beschadigd en vooral dylano ik heb nu ook een enorm schuldgevoel dat hij zo'n onstabiele thuissituatie altijd heeft gehad waardoor ik nu erg merk sinds eigenlijk nu een jaar dat hij erg opstandig is niet willen luisteren geen respect heeft voor ouderen/volwassenen op school kan hij zich niet concentreren en zit hij ook op speciaal onderwijs.Het lijkt wel of het de laatste tijd alleen maar erger word terwijl ik hem zo graag wil helpen maar ik weet niet meer hoe, hij lijkt boos op mij door het verleden maar wilt het niet uit spreken omdat hij anders bang is dat ik denk dat ik niet meer van hem hou dat is natuurlijk nooit zo hij is mijn alles en het doet me zo verdriet om hem te zien nu dat hij zo met zichzelf in de clinch ligt en daardoor agressief is , veel schelden zowel op school als thuis als in de taxi en zelf op de voetbal(dylano word met de taxi gehaald en gebracht naar school). Hij gaat naar een psychloog op school in de hoop dat hij daar zal praten over zijn geveoelens of wat hem dwars zit. Ik weet me geen raad meer en mijn huidige partner ook niet het lijkt alsof we alle opties al hebben gehad , zelfs straf geven helpt niet meer... Ik wil hem niet kwijt en vooral gaat het me er om dat hij zelf weer lekker in zijn vel gaat zitten waardoor we weer leuke dingen kunnen doen en het goed gaat op school want dat gaat momenteel gewoon niet. Wie heeft er evetueel zelfde verhalen of tips want daardoor weet je ieder geval dat je niet de enige bent en hopelijk kan dylano en zijn moeder een beetje geholpen worden.. groetjes Ashley
13-10-2015 om 13:13
Psycholoog
Ten eerste hoop ik dat je genoemde namen verzonnen namen zijn want je bent zo best herkenbaar voor een ander die jou persoonlijk kent.
Tentweede zit je zoon al op een school die waarschijnlijk bij hem past.
Tenderde doet hij aan sport en kan hij zijn energie kwijt.
Maar het belangrijkste is dat hij al in gesprek is met een vertrouwd iemand op school; de psycholoog.
De psycholoog kent jullie thuissituatie beter dan wie hier ook omdat hij/zij jullie persoonlijk kent. Heb je vragen, ga in gesprek met de psycholoog om te horen wat je thuis kan doen.
13-10-2015 om 13:28
Twee boeken
Bij dergelijke vragen worden vaak twee boeken geadviseerd.
geef me de 5 van Colette Bruins en
Het exposieve kind van Geene Ross
Als je de draadjes in zorgenkinderen lees, zie je dat je niet de enige bent met een vraag over de opvoeding.
Wat betreft de namen. Je kan in een mail naar het forumbeheer vragen of ze de namen willen veranderen in moeder en zoon.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.