Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Annika

Annika

15-02-2013 om 19:02

Zoon op hogere dosis concerta?

Zoon (10 jr) slikte altijd concerta 18, zeer tevreden over. Nadat bleek dat hij toch wat last op school had om het werk af te krijgen heb ik concerta 27 gekregen van de kinderarts.

Na een proefperiode van twee keer één week (met een paar weken ertussen) weet ik inmiddels dat de concentratie en het werktempo wel vooruit gaan maar de bijwerkingen ook. Zoon is niet zijn immer vrolijke zelf, maar wat stillen en knorriger en met hier en daar een emotionele uitbarsting.

Wat denken jullie, is één week te kort, zouden dat soort bijwerkingen verdwijnen? Hoort het erbij, nu hij zich wat meer bewust is van de omgeving en niet alleen maar in zijn eigen fantasiewereld vertoeft? Ik ben juist blij met een vrolijke zoon die neuriet en (een beetje) springt, maar wil ook wel graag dat hij wat dingen leert waar hij zonder medicijnen misschien niet aan toe komt? (gedrag, plannen, niet eens zozeer het schoolwerk want hij haalt uitstekende cijfers, alleen maakt hij maar de helft van het werk dat eigenlijk gedaan moet worden in de normale tijd...)

Of moet ik het helemaal niet willen proberen en gewoon op de lagere dosering blijven zitten? Tips zijn welkom

(en dat we met concerta/medicijnen doorgaan, dat weet ik wel zeker, het is alleen de vraag welke dosering)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

15-02-2013 om 20:00

Kort

Ik vind het wel een korte periode van uitproberen. Ik zou het echt een week of zes aankijken en kijken of hij dan nog knorrig en zo is.
Bij verhoging van de dosering komen alle bijwerkingen gewoon weer om de hoek kijken bij ons. Dan slaapt hij weer slechter, eet weer slechter en dergelijke.
Ook wordt hij altijd een beetje somberder, omdat hij er weer aan moet wennen dat alles wat hij meemaakt, meer tot hem doordringt. Als onze zoon 'adhd' is, kan hij al zijn gevoel en al zijn teleurstellingen (veel), na een paar minuten, weg laten glijden. Hij leeft in het nu, en vergeet alle narigheid gewoon. Maar met medicatie kan hij dat niet meer en dat komt dan altijd wel weer hard binnen. Na een paar weken went hij er dan weer aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.