Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Alcedo atthis

Alcedo atthis

13-11-2012 om 17:19

Zoon heeft het moeilijk op school - tips?

Zoon (groep 7) heeft het momenteel moeilijk op school. Het is met name de sociale interactie die moeilijk verloopt, waardoor hij nogal eens conflicten heeft. Hoewel de klas best accepteert dat hij 'anders' is, zijn ze het gewoon ook zat dat hij snel boos reageert, dat hij erg dominant is met spelletjes en snel zijn oordeel klaar heeft. We weten naturlijk hoe hij is, dus ik kan mij daar alles bij voorstellen. De juffen zijn geduldig, gaan geregeld een sgesprek aan met hem maar ook met anderen in de klas hierover. Maar eigenlijk weten ze het ook niet meer goed.
Vandaag een afspraak gemaakt om weer eens naar de kinderpsycholoog te gaan om te kijken in hoeverre hij zoon kan helpen. We merken dat zoon zó graag wil, maar het gewoon niet goed doet in sociale contacten. Hij snauwt anderen af als ze iets doen dat hem niet aanstaat (hij wil persé winnen, en gaat daar nogal ver in), hij kan soms echt gemeen zijn. Hij is assertief, zoekt de sociale contacten nadrukkelijk op, maar ja...
Heeft iemand tips hoe we hem hier goed mee kunnen helpen?
Thuis - als er niet te veel anderen in de buurt zijn - gaat het eigenlijk best goed momenteel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

13-11-2012 om 19:18

Integratieve kindertherapie al eens overwogen?

Ik weet dat zoon1 daar best bij gebaat was...

Pirata

Pirata

14-11-2012 om 11:10

Daar zou ik ook eens naar kijken als ik jou was. Onze eigen zoon is er nu ook mee begonnen, hoewel de problemen hier meer thuis spelen dan op school. Hij is van mening dat hij beter de waarheid kan zeggen dan aardig doen. Dus hij zegt iedereen de hele dag de "waarheid". Pfff, reuze gezellig is dat (not).
Resultaten van de integratieve kindertherapie tot nu toe (na een paar keer): ik merk dat zoon nu naar ons toe sneller aangeeft hoe wij moeten reageren op zijn gedrag. Dus hij geeft aan door welk gedrag van ons hijzelf overprikkeld raakt. Dat wil helaas niet zeggen dat hij zich opeens perfect gedraagt maar het scheelt wel in het aantal conflicten.

anna van noniemen

anna van noniemen

14-11-2012 om 12:18

Eigen advies ter harte genomen

en de praktijk van oudste benaderd ivm zoon2. Of ik daarheen ga of een praktijk dichter bij huis weet ik nog niet, maar ik ga het voor zoon2 ook inzetten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.