Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2013 om 20:59
Ik hoop dat jullie nog een keer met mij mee willen denken.
Had vanavond een heel verdrietige zoon die alleen maar kon huilen..zoo zielig. Zoon(8) heeft de diagnoses ADHD en PDD-NOS. Wij zijn begonnen met ritalin en sinds een week of 4 slikt hij abilify. Lan over getwijfeld maar hij is zo vreselijk angstig. Hij heeft een laag zelfbeeld, schiet in de stress (paniek) als hij bijv. Een toets moet maken op school en is dan moeilijk aan te sturen. Heeft daarbij ook nog forse overzichtsproblemen. De abilify heeft 4 tot 6 weken nodig om 'in te werken'. Daar zitten we dus nu ongeveer aan.
Vanavond was zoon dus heel verdrietig, kwam deels door de druk op school..hij gaf aan dat hij voelde dat die pillen niet goed voor hem waren. Dat hij zich minder gelukkig voelt, dat hij vaak het gevoel heeft in een soort van droom te leven en dat hij heel vaak hoofdpijn heeft (door die pillen).
Wij merken nog niet veel van de medicatie, misschien is het ook nog iets te vroeg. Hij is in ieder geval niet minder angstig. Wel meer moe en hoofdpijn had hij bijna nooit en de laatste tijd klaagt hij daar vaker over. Eveneens geeft hij sinds het gebruik van abilify vaak aan dat hij zich niet lekker voelt...
Wat denken jullie? Klinkt niet erg fijn hè?! We hebben het idee dat we echt iets moeten doen om hem te helpen maar moeten eerst de juiste medicatie zien te vinden waardoor hij misschien iets beter stuurbaar wordt en minder angstig...Het doet mij zo'n pijn hem zo te zien. Ik ben in staat alle medicatie aan de kant te gooien maar dat is eigenlijk ook geen optie. Zo snel mogelijk andere medicatie proberen? Willen jullie na dit verhaal is jullie gedachte hierover delen?
Alvast dank, Ilza
24-01-2013 om 21:21
Contact opnemen met kinderarts
Als ik jou verhaal lees, zijn het de zelfde bijwerking wat mijn zoon had met strattera. Hij werd daar ook heel ongelukkig van huilde ontzettend veel en kreeg paniek aan vallen. Ik zou contact op nemen met de kinderarts en uitleggen wat de klachten van het kind zijn. Bij mijn zoon ging het zover dat hij bang was dat mama dood ging en hij is pas 7 jaar, of dat het huis in stort als de schuifpui kraakte. Ik ben heel eerlijk hij heeft op dit moment geen medicatie en het gaat heel moeilijk het lijntje boven jou is van mij. En ook wij zijn aan het zoeken voor de juiste oplossing. Maar ik zou zeker contact op nemen met je kinderarts.
Suc6
25-01-2013 om 14:01
Kinderarts
Heeft de kinderarts iets gezegd over hoe lang je de medicatie moet uitproberen om te zien wat het effect is? Ik vind 4 weken toch al aardig lang, je zou dan toch wel iets moeten zien.
Ik ken ook een jongetje dat abilify slikt, ook vanwege angsten en daarnaast ook nog obsessies en waanideeen. Bij hem werkt het heel goed. Het gebruik van de medicatie is bij hem gestart na een periode blind uitproberen van 3 diverse medicaties waarbij Abilify als beste eruit kwam. Mogelijk is voor jouw zoon juist een andere medicatie geschikter. Ik zou zeker contact met de kinderarts opnemen.
25-01-2013 om 19:48
abilify is dat niet vanaf 12 jaar of heb ik dat verkeerd gelezen?
27-01-2013 om 23:40
Was niet van mij.
Het was in ieder geval niet van mij. Ik post alleen onder mijn naam en doe dit soort dingen niet.