Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Zoon (14) kan volstrekt de weg niet vinden

Hoi allemaal,
Mijn zoon heeft ass en een grote vp kloof. Een nogal typisch verschijnsel bij hem is dat hij de weg niet kan vinden en ook niet herkent waar hij is. Zelfs in ons dorp kan hij alleen de weg naar de winkel vinden, dat is ongeveer steeds rechtdoor, maar verder niets. Als ik met hem het dorp uit fiets heeft hij geen idee waar hij is. In de stad waar we vaak komen weet hij nu na 20 keer ongeveer de weg van de parkeergarage naar zijn favoriete winkel, maar het blijft lastig. Hij vertelt vaak dat hij echt niet ziet waar hij is. Hij ziet wel details maar niet het geheel. Ik heb met hem om te oefenen wel Door de stad gefietst maar ook daar zag hij niet wat het verschil was tussen de ene straat een de andere. Is er iemand die dit herkend? En is hier ook een naam voor of zo? Even voor een idee van zijn niveau : hij zit in 3 VWO. De verwachtingen op school zijn dan ook dat hij zelf naar school kan fietsen en naar sportdagen en zo, maar dat kan dus helemaal niet. Ben benieuwd of iemand dit kent! Groetjes Leen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juno

Juno

17-03-2016 om 18:41

Ik herken het met mate

Mijn dyslectische dochter kan de weg niet vinden of herkennen. Ze heeft regelmatig een tomtom mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.