Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-04-2012 om 00:44
Vandaag was mijn dag zonnig. Zoon heeft weer een diagnosebrief gehad vanwege de lgf. Het was een mooi kort verslag heel wat anders als die ellendige verhalen van een paar jaar geleden met nare suggesties en uit zijn verband getrokken narigheden. Gewoon zoals het is en op een vriendelijke manier geformuleerd.
Zoon las de brief en ik zag een glimlach op zijn gezicht en ik bedacht opeens wat een fijn kind het is en hoe hij vooruit gegaan is. Zo'n glimlach was vroeger ondenkbaar zo weinig expressief en toonloos als dat ging. En zo ontspannen en zelfverzekerd is hij nu. Zijn leven is nog steeds energievretend vermoeiend maar hij geniet ervan en het lukt hem en voor hem zijn zijn inspanningen zo de moeite waard.
20-04-2012 om 09:51
Karmijn
Dankjewel Karmijn. Heel Nederland zonnig vind je niet? Dan denk ik wel hoe ernstig het is dat de omgang met kinderen met autisme of adhd en de rest niet gewoon algemene kennis is die je ook bij de buurvrouw kunt halen. Het is zo de moeite waard om die energie er wel in te steken. Hopelijk gaat het hem lukken om een goed zelfstandig leven te leiden en daar had ik een aantal jaren voorheen toch echt wel een hard hoofd in.
Zijn school is op dit moment een chaos vanwege alle bezuinigingen, reorganisaties en fusies maar het zijn net die paar mensen waar hij op terug kan vallen die het verschil maken.
20-04-2012 om 21:08
Goed zo!
Gek he, het kind verandert er niet van en toch is zo'n brief zonder toeters en bellen heel fijn.
20-04-2012 om 22:17
Fijn voor jullie!
Fijn voor jou om je zoon zo te (kunnen en mogen) zien en fijn voor je zoon dat hij het zo goed doet!
Dat gevoel zou je wel altijd vast willen houden, he?
Ankeren! Noemen wij dat...
Hou vast!