Diana
03-03-2013 om 20:44
Zo teleurgesteld
en eigenlijk ook heel boos.
Mijn zorgenkind is door een ouder van een vriendinnetje hard onderuit gehaald. Totale onbegrip en kind werd op beperkingen aangesproken en vergeleken met eigen kind dat blijkbaar zaken veel beter doet.
Gelukkig was ik erbij en heb korte metten gemaakt met die ouder, maar ik heb er een enorme kater van. Om maar niet te spreken van de impact die het op mijn kind heeft. Het vertrouwen in mensen heeft al zo'n enorme deuk en dit helpt niet echt.
Mijn zorgenkind is zich kapot geschrokken maar heeft mijn reactie ook goed in zich opgenomen en voelt een warme en goede backup.
Bah, wat een vervelende en nare ouder. Die moet voorlopig flink uit mijn buurt blijven.
Wat een uilskuiken en kortzichtigheid.
Zo, dat moest ik even kwijt. Ik loop niet vaak tegen onbegrip aan, maar dit ging nog een stapje verder dan onbegrip.
anna van noniemen
03-03-2013 om 20:58
Ach diana
wat sneu, voor jou en je kind... FF een dikke knuf van hier....
Diana
03-03-2013 om 21:02
Dank anna
Dank voor je lieve reactie.
Ik moest even stoom afblazen, en waar kan dat beter dan hier
Philou
03-03-2013 om 21:10
Van de knurften van ouders die een andermans kind wel eens willen wijzen op onvolkomenheden. En daarmee blijk geven dat ze geestelijk de puberteit nog moeten doormaken .
Hopelijk beseft hij het ook en biedt hij zijn excuses aan. Of anders is het hem eens te vertellen als de emotie geluwd is. Gelukkig maar dat kind een leeuwin als moeder heeft.
Diana
03-03-2013 om 22:10
Re: judith
Nee, ouder is volkomen overtuigd van eigen gelijk. Volkomen kansloos, maar heeft geen idee van de schade die hier mee aangericht is.
Tijdens het gesprek heb ik al eea duidelijk gemaakt, ik voel niet de behoefte om dat te herhalen om er nog een keer op terug te komen.
Onze paden zullen elkaar nog wel een keer kruisen, wie weet.
Voorlopig focus ik me even op mijn eigen koter, die het als een baksteen op de maag ervaart.
Karmijn
03-03-2013 om 22:18
Bah
wat naar zeg!
Wat doet het zeer he, als je op je zwakke punt geraakt wordt. Wat rot voor je kind.
Goed dat hij ervaart dat jij achter hem staat.
Sterkte
Leen13
04-03-2013 om 10:20
Uitleg
Ik leg mijn kinderen uit dat mensen het meestal over zichzelf hebben. Jij wordt als bliksemafleider gebruikt voor hun eigen ongenoegen. Het is een soort onzekerheid. Blijkbaar vind deze vader het nodig om zich beter te voelen door een ander onderuit te halen. Dat is geen goed gedrag. Doe het zelf niet, zeg ik er dan bij.
Christientje
04-03-2013 om 14:31
Ach gos...
Ik voel je woede en verdriet. wat sneu ook voor jouw kind. Ik heb geen wijze woorden voor je, maar wil je sterkte wensen en complimenteren dat je direct de kracht vond om er bovenop te springen. Na zo'n opmerking ben ik vaak 'aan de grond genageld' en bedenk ik mij na afloop wat ik had kunnen en moeten zeggen. Jouw kind boft met jou als moeder !
Christientje
Diana
04-03-2013 om 17:07
Dank
dank jullie wel voor jullie reacties.
Van schade en schande wordt je wijs, zeggen ze weleens, en dat is inderdaad zo. Er waren ooit tijden dat ik ook aan de grond genageld stond bij zo'n 'aanval', maar ondertussen neem ik geen blad voor mijn mond en zeg er direct iets van.
Ik ben me altijd bewust van eventuele toehoorders en weeg dan goed af wat wel en wat niet te zeggen. Het kind van het bewuste ongeleide projectiel stond er ook bij en het was heel makkelijk om daar ook commentaar op te geven maar daar laat ik me niet toe verleiden. Ik zorg altijd dat ik een positieve twist aan het gesprek kan geven en heb niets met oude koeien maar eerder aan goede afspraken . Het bewuste kind heeft ook de actie van de eigen ouder gezien, niet echt representatief en zag ook dat het kind zich er niet lekker bij voelde.
Mijn kind daarentegen zag en voelde ook mijn reactie, dat ik me niet liet lenen om me te verklaren of ook met modder te gooien.
Ik ben daar ook wel trots op, blijkbaar komt daar dan een oerkracht naar boven waardoor je precies de goede dingen kunt zeggen. En ik ben trots dat ik me niet heb laten verleiden, en dat mijn kind ook trots op mij is. Want die zei: respect mam, wat deed jij dat netjes. Maar begreep de onderliggende boodschap donders goed
En ondanks de deuk in vertrouwen is het ook een les voor mijn kind, en dat zeg ik ook altijd: er zullen altijd mensen op je pad komen die er niets van snappen of het niet willen snappen en daar moet je toch mee dealen. Je kunt uit elke ervaring iets positiefs halen, al moet je soms even diep graven
dihanne
04-03-2013 om 19:14
Mooi diana
Ha Diana
wat heb je dat mooi verwoord.
je kunt echt trots zijn op jezelf!
en helaas klopt het... hier ook wel eens mensen die lomp en/of echt naar doen tegen kind. En ik denk ook dat we dat soort types zullen blijven ontmoeten......
groetjes
Dihanne