Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Yulius of haptotherapie

Na een klinisch psychologisch onderzoek is vastgesteld dat onze dochter (11 jaar, PDD NOS) o.a. een zeer laag zelfbeeld heeft, sociaal-emotioneel erg jong is, geen zelfvertrouwen en haar emoties niet kan reguleren. Advies is om haar bij een organisatie als Yulius aan te melden, zowel voor het gezin als voor haar individueel. Een ander idee is haptotherapie (voor het gezin) in combinatie met creatieve therapie. We zijn het nu aan het uitzoeken en ik vroeg me af wie van jullie met Yulius of haptotherapie ervaringen heeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

03-06-2013 om 22:32

Zie draadje hierboven!

Hele nuttige tips. Ik wilde dat ik die destijds gehad had.

Karmijn

Karmijn

04-06-2013 om 08:11

Mijn mening

Ik denk dat de naam en de soort van de therapie helemaal niet zo relevant is. Het gaat er vooral om, dat de therapeut in staat is om een goede vertrouwensband op te bouwen met mijn kind.
Ik heb zelf nooit zo veel vertrouwen in grote instellingen, maar er zullen in die instellingen ook vast enorm goede therapeuten werken, die je echt verder kunnen helpen.
Ik hoorde laatst iemand vertellen dat je moet kijken naar zes weken. Als je na zes weken therapie nog geen goede 'klik' hebt, nog niet het idee hebt dat je op de goede weg bent, dan kun je beter wat anders zoeken.
Maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van de frequentie van de behandeling.
Als er sprake is van wachtlijsten, zou ik in ieder geval op meerdere wachtlijsten in schrijven, zodat je meerdere ijzers in het vuur hebt. Als dan de ene therapeut helemaal niet bevalt, hoef je niet bij een ander weer opnieuw maanden te wachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.