Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Woef dyslexiesoftware

Mijn zoon 10 dyslexie gebruikt op dit moment bloon om met spelling te oefenen, maar wat we missen is dat het woord wordt voorgelezen voordat hij het moet overtypen. Nu hoorde ik dat dat wel kan met woef en met WRTS, WRTS is gratis dus dat zijn we nu aan het proberen maar de uitspraak van de woorden is vreselijk. Is er iemand die woef gebruikt is de uitspraak veel beter? Kortom is het 80 euro waard?

Lisetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

10-04-2012 om 19:48

Woef voordeel

Het voordeel van Woef is dat je direct wordt afgestraft als je een verkeerde letter in wilt typen (dat lukt je niet eens). Die directe feedback is voor dyslectische kinderen een groot voordeel omdat het voor hen funest is als foute woordbeelden opslaan. Voor de rest ken ik het niet.

Annet

Annet

10-04-2012 om 21:55

Alternatief voor wrts

Wij gebruiken Voca, ook een gratis programma, om spelling te oefenen.
Het is eigenlijk bedoeld voor vreemde talen maar wij gebruiken het voor zoon om spelling te oefenen (hij is niet dyslectisch). Ik heb de woorden zelf ingesproken.
Verder werkt dit programma ongeveer gelijk aan wrts, heb ik begrepen.
Ik zou, voordat je 80 euro uitgeeft. eerst uitproberen of je de woorden in wrts zelf in kunt spreken of dat Voca beter bevalt waar dat in ieder geval wel kan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.