Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
koentje

koentje

05-06-2012 om 18:28

Wie verstand van nld

mag je de rekenproblemen die bij nld horen per definitie dyscalculie noemen?

Mijn zoon heeft enorme rekenproblemen en deze lijken erger te worden nu hij op v.o. (PRO) zit. Misschien omdat er naar verhouding minder gerekend wordt, misschien ook door de verandering van school wat hij op zich heel aardig lijkt te doorstaan.Of misschien doordat hij meer groeit momenteel op sociaal gebied.... waar ik wel erg blij mee ben.
Ik vraag me af of we nog iets met zijn rekenprobleem buiten school moeten gaan doen. (op school wordt er extra aandacht aan besteedt d.m.v. huiswerk en extra ondersteuning tijdens de les)Hij is redelijk slim, maar dit rekennivo betwijfel ik ernstig of hij ooit op een MBO kan worden toegelaten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

05-06-2012 om 20:00

Nou, geen verstand, maar...

Koentje, ik heb geen verstand van NLD. Maar als je het kunt organiseren en financieren, zou ik altijd ervoor kiezen om individuele begeleiding buiten school om te geven. Want als je iemand met verstand van zaken kunt vinden, die naast je zoon kan gaan zitten en analyseren wat er nu precies mis gaat, is dat volgens mij vele malen effectiever van wat ze je zoon op een school ook kunnen bieden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.