Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
dihanne

dihanne

10-03-2012 om 11:40

Wellant college montfoort?

hoi allemaal,

onze dochter zit in groep 7, maar i.v.m. haar asperger zijn we al druk bezig met de VO-keuze.

Haar IQ is in orde, vanwege concentratieproblemen etc. lijkt VMBO de beste keuze voor haar.

We zijn bij het Wellant college in Montfoort wezen kijken, VMBO, veel dieren en planten, trok dochter wel aan.

Het is niet naast de deur, maar wel te bereizen.

Kent iemand die school? Iemand een idee hoe ze omgaan met zorgleerlingen? Of misschien info vanuit andere Wellants?

groetjes,
Dihanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

13-03-2012 om 18:12

Stiefdochter

zat op deze school. Fijne school, maar ik heb/had wel een bijzondere stiefdochter. En mijn ervaring toen (ze is nu 22 dus het is zo'n tien jaar geleden) is dat ze afhaken zodra het te moeilijk voor ze wordt. Mijn stiefdochter had veel persoonlijke (ernstige) problemen, die ze uitte door gedragsproblemen (blowen, spijbelen). Er werd wel aandacht aan besteed maar niet genoeg begeleiding gegeven om haar binnenboord te houden. Ook kregen ze absoluut niet door hoe het precies zat met haar. Er werden regels gesteld, en zij moest zich daar maar aanhouden. Dat lukte niet...
Ze heeft het op die school helaas niet gered, maar in mijn herinnering was dat vooral omdat de school haar heeft afgedankt. Wel jammer, maar misschien waren haar problemen ook wel te groot voor hen.
Ik ga er helemaal van uit dat het nu anders is. Bovendien is jouw dochter een kind met een duidelijk (neem ik aan) plaatje. Ik zou gewoon contact met ze opnemen en dit voorleggen.
Onze ervaringen voordat dochter van school werd geschopt (want dat was het) is dat het een hele leuke school was. Die boerderij vond dochter helemaal geweldig, ze heeft bv. de herinnering dat de zeug gedekt werd (K.I.) en dat zij op het dier moest klimmen omdat die zeug het gevoel moest hebben dat er een beer op haar zat... geweldig vond ik dat. Dochter hield ook echt van de dieren, de stallen, enz. Zij heeft er wel goede herinneringen aan.

dihanne

dihanne

14-03-2012 om 07:13

Bedankt mirreke

dank voor je reactie, Mirreke

leuk dat er op zo'n gedetailleerde vraag een antwoord komt! dat had ik niet verwacht.

So far is het gedrag van onze dochter juist heel keurig. Ze is bang dat mensen boos op haar worden, en gedraagt zich veelal braver dan braaf.

Dus ik verwacht niet dat ze haar problemen zal uiten op de manier van jouw stiefdochter.

Onze dochter zal eerder teruggetrokken, passief, misschien wat depressief gedrag laten zien als ze zich niet prettig voelt op school.

We hebben een gesprek gehad met de directeur, die had het idee dat dochter wel op haar plek kon zijn op de school. Dochter zit pas in groep zeven, dus er is nog niets concreet.

Het is altijd goed om de ervaringen van andere ouders te horen/lezen!

Hopelijk is je stiefdochter erover heen gegroeid, en gaat het nu goed met haar.

Dihanne

mirreke

mirreke

15-03-2012 om 21:21

Gaat uitstekend nu!

Gelukkig.

mirjam

dihanne

dihanne

17-03-2012 om 20:07

Fijn mirreke

Hoi Mirreke

Fijn dat het nu zo goed met haar gaat.

Dihanne

mirreke

mirreke

20-03-2012 om 09:15

Trouwens

Ze heeft nog steeds fijne herinneringen aan die school, ondanks dat ze haar toen eigenlijk niet hebben geholpen.

mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.