Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Welke verzekering vergoedt medikinet

Vast al vaker de vraag gesteld op dit forum, maar welke zorgverzekering vergoedt Medikinet??? Bij de OHRA maar tot 50 euro per jaar tenzij ik nog meer premie betaal, maar wellicht zijn er maatschappijen met betere voorwaarden. Ik vind het wel prettig als ik de tandarts voor 100% kan meeverzekeren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mari39

mari39

14-11-2012 om 16:04

Balans collectief

via avero (dit jaar) en volgend jaar turien en co. Moet je wel een aanvullende verzekering bij nemen. Dan wordt dit soort medicatie en ook melatonine vergoedt. OOk alternatieve therapieen (zoals kindertherapie) wordt vergoed.

anna van noniemen

anna van noniemen

14-11-2012 om 16:05

Steeds minder

dus het handigst is om de site van Balans in de gaten te houden, zij geven verzekeringen aan waarbij je veel vergoed krijgt, tandarts zul je dan zelf even moeten bekijken...Ik moet helaas ook weer gaan wisselen...

Petra.v.S.

Petra.v.S.

14-11-2012 om 18:41

Ook aan het zoeken

maar zie door de bomen het bos niet meer. Bij die verzamelsites zoals www.adhd.nu of www.mijnmedicijnvergoeding.nl staan nog de voorwaarden van 2012. Van 2013 moet je dus per verzekering gaan zoeken pfff....
Wij waren tot nu toe bij de FBTO. Je betaalde dan een aanvullende verzekering van 19,00 per maand en dan werd adhd medicatie tot 500,00 per jaar vergoed. Echter vanaf 2013 ga je voor diezelfde aanvullende verzekering 22,00 per maand betalen en vergoeden ze maar tot 250,00 aan adhd medicatie. Niet meer echt rendabel dus.
Dus... als iemand een verzekering heeft waar ze het nog wel vergoeden in 2013 en dan liefst wel tot 500,00 want dat heb je nodig voor concerta 54 mg dan hoor ik het ook heel graag.

anna van noniemen

anna van noniemen

14-11-2012 om 20:01

Petra

ik denk dat je ook even die van Balans in de gaten moet houden, want daar was de vergoeding wel vrij veel.

Independer

Je kan heel goed de verschillende verzekeraars met hun vergoedingen voor medicijnen vergelijken op Independer. Ze hebben een mooi overzicht met welke verzekeraar ADHD medicatie vergoedt:
https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/adhd-medicijnen.aspx

Loki

Loki

15-11-2012 om 11:21

Balans

Ik was dit jaar verzekerd bij Turien/vgz via Balans. Net de nieuwe papieren gekregen en ook volgend jaar wordt adhd medicatie vergoed tot €500. Ook de lidmaatschap van Balans wordt vergoed.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

15-11-2012 om 12:12

Bedankt voor jullie tips!

Ik ga zeker kijken op de site van Balans en ook bij die van independer, bedankt.

boekenwurm

boekenwurm

30-11-2012 om 10:55 Topicstarter

Bedankt en gevonden

Hallo allemaal,

Wat een zoektocht, maar ook dankzij jullie reacties uiteindelijk bij achmea terechtgekomen. Independer heeft goed geholpen!
Groet, Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.