Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

05-10-2012 om 11:44

Welke tandenborstel?

Zoon is gevoelig in zijn mond, de ene keer wat erger dan de andere keer. Hij heeft veel moeite om zijn tanden te (laten) poetsen. Laatst is een kies afgebrokkeld en die moest worden getrokken. Dit ging overigens goed, het is puur het tandenpoetsen wat niet lukt.
Vanochtend een groot drama met naar school gaan, uiteindelijk bleek het aan de tandenborstel te liggen. Ik heb beloofd om vanavond met hem een andere borstel te gaan kopen.
Wat is een zachte tandenborstel en wat is fijne tandpasta?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

05-10-2012 om 12:06

Waarschijnlijk

is het vooral belangrijk dat hij de borstel zelf uitzoekt? Het meest prettig voor hem zal misschien een kindertandenborstel zijn.
Verder staat er vaak op tandenborstles s (soft) m (medium) of H (hard) toch?
Als hij niet goed tegen scherpe smaakjes kan is elmex junior of zendium een goeie denk ik.

ishtar

ishtar

05-10-2012 om 12:45

Zoon

ook vrij gevoelig, vindt het geweldig om met de elektrische tandenborstel te poetsen. Hij heeft ook vrij makkelijk aften, dus de prodent junior die we eerst hadden moest worden vervangen, en dat staat ook garant voor problemen. Maar de zendium sensitive pakt hij redelijk snel op. Die is relatief mild.
Als je voor een gewone gaat zou ik een zachte met kleine kop kiezen, dat scheelt in het 'volle-mond-gevoel' Voor zover ik weet hebben meerdere merken zachte borstels, dat staat er op.

Marie

Marie

05-10-2012 om 12:49

Elmex zonder pepermunt

Hoi
Voor wat betreft de tandenborstel denk ik ook dat elektrisch misschien een idee is? Of kan hij ook niet tegen het trillen?
Als hij niet van een scherpe pepermuntsmaak houdt kun je Elmex zonder pepermunt proberen .Heeft dochter jarenlang gebruikt, toen ze nog gruwelde van pepermunt (nu is ze er dol op...).
http://elmex.nl/icsysteem.html

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

05-10-2012 om 19:21

Bedankt

Hij heeft ooit elektrisch gepoetst maar vond dat niet geweldig. Van de zomer had hij een borstel met een batterij, dit ging goed maar was helaas in het buitenland gekocht. De beloofde batterijduur van drie maanden is niet gehaald dus dat was een vrij dure bedoening.
Nu heeft hij een soft tandenborstel, heb nog nooit nagedacht over de grootte van de borstel dus dat is wel een hele goede tip. Hij is nu sporten, als hij niet al te overprikkeld is ga ik straks een borstel met hem kopen.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

05-10-2012 om 21:11

Wat het is geworden:

Oral B professional care met sensitive clean borsteltje en de zendium sensitive. Er waren twee borstels die enkel roteerden, de andere pulseerden ook. Het risico genomen anders had hij met een disneyding moeten poetsen en de andere borstel was enkel een showmodel.
Nu naar boven en poetsen, ben benieuwd!

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.