Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-04-2013 om 22:25
Zoon van 8 is blijven zitten in groep vier en van school gewisseld. Het leek goed te gaan, maar hij redt het weer niet. Ik denk dat er meer aan de hand is, zijn concentratie is slecht, hij geeft aan dat iedereen hem afleidt. Thuis is hij rondui lastig. Hij heeft erorme woede-aanvallen, eet en slaapt slecht. Zelfs iets simpels als aankleden us een opgave
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
22-04-2013 om 22:46
Wel heel kort berichtje
Als je je zorgen maakt, dan is het verstandig hulp te zoeken, bij de huisarts bijvoorbeeld. Maar ook kun je zelf een kinderpsychiater zoeken. Maar dat is misschien nu wel een stap te snel. Begin eens met de huisarts....
Op basis van je korte berichtje is er niet veel meer te zeggen op dit moment....
23-04-2013 om 08:27
Deskundige hulp
Vraag je huisarts je door te verwijzen naar een vrijgevestigde psychiater. Het enige alternatief zou voor mij een vrijgevestigde orthopedagogische praktijk zijn waar ook goed getest kan worden.
En wees voorzichtig, houdt het bij het probleem van je kind op school en dan de woedeaanvallen thuis die daar het gevolg van zijn.
Wat je nog kunt doen is vragen wat de juf vindt of eventueel de IB-er, hun observatie kan van belang zijn.
23-04-2013 om 19:39
Dank
Ben vandaag bij de huisarts geweest en heb een verwijzing gevraagd. We gaan hem laten testen en ik ben heel benieuwd wat daar uit komt. Thuis is hij vaak boos en zoekt hij heel erg de grenzen op. Het zou best kunnen dat dat komt door de problemen op school.. Maar wellicht is er meer aan de hand..
23-04-2013 om 20:28
Goed zo
Goed dat je al actie hebt ondernomen.
Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt en wat meer rust voor jou en je zoon.
Groet, Moppeke
24-04-2013 om 21:00
Genoten vanavond
Zoon was aan het sporten en daar genoot hij echt van. En ik ook.. Was goed om hem even heel blij te zien omdat er iets was waar hij goed in was en waar hij plezier in had..