Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Heidi*

Heidi*

27-12-2013 om 10:08

Waar vraag je hulp? Als je er met school niet uit komt

Waar vraag je hulp als de hulp op school niet voldoende is?

Onze zoon heeft PDD-nos en ADHD en loopt vast in HAVO 3.
School doet wel iets, maar het is niet voldoende.
Waar kan ik hulp buiten school vragen?

We hebben alleen problemen met hem op school gebied. Verders is hij helemaal oke.

Syl

Syl

27-12-2013 om 15:54

my 2 cents

My 2 cents (er zijn vast forumgasten die het beter weten en kunnen verwoorden)maar onderstaande heb ik obv mijn eigen recente ervaringen:

Rugzak (ondersteuning) aanvragen (voor op school): door ouders bij het REC
(moet school wel handelingsplannen hebben gemaakt en kunnen aantonen handelingsverlegen te zijn). Volgens mij gaat de rugzak er met ingang van het volgende schooljaar uit.

AWBZ zorg aanvragen (begeleiding in groep of individueel): door ouders bij BJZ ('straks' bij gemeente).

Beiden vergen een hoop administratieve rompslomp. In mijn geval heeft bureau MEE geholpen bij de AWBZ aanvraag en school heeft alle paperassen in orde gemaakt voor de rugzakaanvraag.

Je kunt je ook wenden tot de instantie/loog die je kind ooit heeft gediagnosticeerd. Die kunnen vaak ook begeleiding bieden.

Succes, hoor! Is HAVO 3 niet wat aan de late kant? (ik vraag me dan af hoe zo'n kind dan door de BS is gegaan, maar ja, dat is mega offtopic natuurlijk)

Heidi*

Heidi*

27-12-2013 om 20:06

Syl

Dank voor je uitleg.
Het is inderdaad heel laat, hij heeft de basisschool met glans doorlopen. alleen maar A's en B's gescoord. De middelbare school is voor hem de valkuil.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.