Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-10-2013 om 14:09
Hallo,
Voor mijn dochter, die kenmerken van autisme heeft, ben ik op zoek naar begeleiding. Mijn dochter krijgt helaas geen pgb, dus ik zal zelf moeten betalen. Nu twijfel ik erg wat voor oproepje ik moet plaatsen. Ik zie dat PGB begeleiding best duur is, dus die kan ik niet zelf betalen. Wat vinden jullie een redelijke prijs voor begeleiding? En waar moet ik vooral op letten bij een begeleider/organisatie?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Sanne
12-10-2013 om 09:52
hulpvraag formuleren
Volgens mij is het vooral belangrijk dat je heel scherp kan formuleren welke hulpvraag jullie hebben. Wat moet de begeleiding opleveren, wat wil je dat jouw dochter gaat leren? Daar kan dan ook het gesprek met een 'kandidaat' over gaan: "wat kan jij doen om mijn dochter hiermee te helpen? Hoe zou jij dit aanpakken? Welke ervaring heb je hiermee?" En dan kun je in een later stadium ook beter evalueren.
14-10-2013 om 23:41
betaalbare of gratis hulp bij autisme
Beste Sanne
In mijn omgeving (midden Nederland) kon zoon met PDD nos begeleiding krijgen van een stagiair, via MEE. Misschien een idee?
Oudste zoon is zelf stagiair geweest , in Amsterdam, ook via MEE geloof ik. Hij deed de HBO opleiding MWD. Verder ken ik stichting Horison , voor zgn. ''spelers'' een soort buddies die zijn opgeleid in de methode '' contactgericht spelen en leren'', voor werken aan ontwikkeling en sociale vaardigheden. Je kunt ook Balans bellen voor info.
Succes!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.