Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Syl

Syl

01-11-2012 om 17:51

Vraag over rugzakaanvraag

Weer even een vraag over een rugzakaanvraag. Wie weet wat er precies wordt vastgelegd in onderstaande documenten en of school voor het opstellen van deze documenten moet beschikken over het psychologisch rapport van onze zoon?

- verklaring of verslaglegging mbt onderbouwing dat leerling niet voldoende kan worden begeleid vanuit interne zorg en bovenschoolse zorg

en

- psychodiagnostische onderbouwing van de beperkingen in de onderwijsparticipatie (?? wie stelt die op en moeten wij daarvoor het psych rapport aanleveren??)

Weet iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aanvraag school

Omdat school de leergebonden financiering aanvraagt heb ik de diagnosebrief van kind aan school gegeven. Zou ook niet weten hoe dit anders kan. Wel heeft de psych er een helder vriendelijk verhaal van gemaakt gericht op de schoolgang van kind. Dat was overigens ook de aanleiding van de gang naar de psychiater. Ik weet niet of dit verplicht is maar zonder die brief gaat het ook niet. En school moet aantonen dat wat ze eraan gedaan hebben niet gelukt is en dat doet school zelf.
Wat je nog zou kunnen doen is het adres vragen aan school van het schakelloket en daar vragen wat het adres is van de indicatiecommissie en dan zelf de diagnosebrief daar bezorgen. Ik neem dat dat nog een route is waarin je je privacy zo goed mogelijk kunt bewaren.

Syl

Syl

01-11-2012 om 22:52

Annej

Hebben we het wel over hetzelfde? Want de financiering vragen wij als ouders aan (bij de commissie indicatiestelling). Bij die aanvraag zit idd de diagnose van de psych. Maar dat leveren wij als ouders aan. Ik vraag me af waarom school zegt die diagnose nodig te hebben voor het opstellen van de stukken die zij moeten opstellen voor de aanvraag, onder andere de 2 documenten die ik in mijn vraag noemde. Is dit gebruikelijk?

Syl

Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen waarom school de diagnosebrief moet hebben als die al bij het indicatieorgaan is. Mogelijk is het wel handig om uitsluitend de diagnose, voor zover deze eenduidig is mee te geven aan de school. Ik zou inderdaad wel eens willen weten wat hier je rechten zijn als ouders en kinderen. Omdat ik bij de eerste aanvraag lgf van zoon zelf de stukken gaf aan het indicatieorgaan heb ik alleen de autismediagnose doorgegeven aan de school en zeker geen diagnosebrief. Omdat het nu anders gaat en bovendien een nette brief hebben we het deze keer voor dochter wel gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.