Mara
21-01-2013 om 14:28
Vraag over logopedie
Sinds een paar weken gaat onze dochter naar logopedie, na school. Dat ze gaat is in overleg met school, die dat ook (naast ons dus) nodig vindt. De logopediepraktijk ligt niet naast de deur, al met al een half uur met de auto heen en een half uur terug, 20 minuten logopedie en de laatste 10 minuten een zelfgekozen spelletje als beloning en uitleg over de oefening voor de rest van de week.
Maar nu hoorde ik dat diezelfde dag de logopediste ook op school komt voor een ander kind (met rugzakje). Is het onbetamelijk om te vragen of onze dochter voorafgaand aan of na afloop van het schoolbezoek, op school logopedie kan krijgen? Het zou ons zo schelen in tijd, namelijk. Ik weet niet of zoiets mag. Er is namelijk (nog) geen sprake van een rugzakje oid.
Karmijn
21-01-2013 om 14:41
Nee heb je....
Onze zoon kreeg logopedie onder schooltijd, omdat bij ons in de gemeente, de logopedisten in het kader van een taalontwikkelingsproject, op de scholen komen. Dus...
Als jij gewoon de rekening betaald, dan zou het voor de logopediste niet uit moeten maken.
De school zou dan lestijd en een ruimte moeten vrijmaken/opofferen. Maar voor onze school was dat dus geen enkel probleem, dus waarom zou dat dan voor jouw school wel zo moeten zijn. Ik zou het proberen. En dan zou ik daarbij vooral het belang van je kind benadrukken. Al dat heen en weer gereis is natuurlijk hartstikke vermoeiend voor hem/haar.
Alcedo atthis
21-01-2013 om 22:52
Zeker proberen!
Ik zou het zeker proberen!
Zoon hier krijgt sinds kort (door ons geregelde en betaalde) extra ondersteuning voor begrijpend lezen, school heeft daar geen capaciteit voor. De RT-dame stelde zelf voor om tijdens schooltijd naar school te komen. De leerkracht is daarmee akkoord gegaan; het is nu tijdens de rekenles (die kan hij probleemloos missen).
Evanlyn
21-01-2013 om 23:39
Rugzakje
Ik vind het altijd heerlijk als ook een ander kind kan profiteren van zoon's rugzakje. Dat is dan een kind dat niet in de termen valt, maar wel een probleem heeft, en dan wordt uitgenodigd een begeleid sociale vaardigheden spel met zoon te doen of zo.
En bij jou is niet eens sprake van profiteren van het rugzakje, alleen maar van het feit dat die logopediste zich op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats bevindt. Doen hoor!
Rafelkap
22-01-2013 om 11:08
Gewoon vragen
Gewoon vragen, voor de logopediste maakt het namelijk niet uit, die komt daar toch op school. Jij kan ook op school aanwezig zijn tijdens de logopedie.
succes!
gonniegans
22-01-2013 om 13:21
Win-win
Inderdaad gewoon vragen. Lijkt me voor alle partijen een win-win situatie.
Mara
23-01-2013 om 13:00
Balletje opgooien
Bedankt voor jullie reacties. Kennelijk is het toch geen vreemde of onbetamelijk vraag. Van de week maar eens een balletje opgooien.
Ondertussen had de logopediste een gesprek met de leerkracht om de oefeningen van dochter uit te leggen, zodat ze die op school kon doen (is gaat per slot van rekening om het oefenen van een schoolse vaardigheid). Het was de afspraak dat dit op school zou gebeuren. Nu kreeg ik via de logopedist te horen dat de juf wegens drukte in de klas, geen tijd ervoor heeft. Prima, maar waarom mij dat niet rechtstreeks verteld wordt, snap ik niet.
Misschien wil school wel bijdragen door een lokaaltje beschikbaar te stellen? Ik hoop het.