Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Ava

Ava

09-04-2012 om 15:40

Vraag over leesboekje ivm voormalig zorgenkind

Kind, 6, groep 2, diagnose ADD, sinds een paar maanden Equasym, fysiotheprapie voor de fijne motoriek, logo voor letterherkenning. Logopedie is afgesloten omdat kind als een trein gaat. Ook fysiotherapie gaat heel goed maar loopt nog. Kinds was zorgenkind maar gaat als een tierelier. Ook eens prettig om als ouder opgelucht adem te halen! Nu is kind heel veel bezig met letters en woorden en wil dolgraag lezen. Ik heb het idee om een leesboekje rond te laten slingeren en kijken of hij dat oppakt om te lezen (bij voorleesboeken doet hij dat al). Nu dacht ik erover om de juf om advies te vragen maar de lieve juf denkt dat ik nog altijd bezorgd ben om de ontwikkeling en wil om allerlei redenen geen advies geven of zeggen welke methode ze hanteren. En kind heeft echt leeshonger.
Daarom stel ik hier de vraag: wat is nu aardig boekje om deze honger niet dood te laten gaan en een beetje aansluit op wat ze dan ook gebruiken in groep 3? Of maakt het eigenlijk niet uit, als het maar avi 1 is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ava

je hebt geen leesboekje nodig.
Ik zou eerder denken aan een spel waar losse letters bij zitten, of een doosje ijskastletters, of een maanroosvis spel voor beginners.

Dat hele avi-gebeuren is enorm opgeklopt.
Het hele idee van een leesmethode ook. Als jij je groep 2-kind wilt laten kennismaken met letters en lezen kan dat met alles wat je om je heen ziet!

Ava

Ava

09-04-2012 om 16:42

Das snel

Rodebeuk, bedankt voor je snelle bericht. Ik heb geen ervaring met avi of wat dan ook. We hebben al geoefend met alles wat we tegenkomen, met magneetletters, ook de krant, reclamefolders. Noem maar op. Nu wil meneer het zellufdoen, met een boekje, zonder hulp van ons. Als die avi-boekjes niets is, wat zou wel iets voor hem zijn? (volgens hem: 'neehee, nijntje is voor babies!' Tja.).

Dora

Dora

09-04-2012 om 17:59

Maan roos vis

Volgens mij is dat de methode die men tegenwoordig gebruikt. Van vroeger had ik nog wat 'gouden boekjes' die zijn leuk om eerst samen en later alleen te lezen. Ach, en met avi boekjes is ook niks mis hoor! Koop er alleen niet een hele bibliotheek van per avi, want ze gaan er als een speer doorheen! Misschien gewoon wat halen bij de biep?

Evanlyn

Evanlyn

09-04-2012 om 18:00

Mooi boek

Ik heb een mooi boek. Het is op Avi2 niveau, maar dat maakt niks uit. Het heet: Wat hoort Kim daar? door H. van Vliet. Het is een stripboek en dat helpt. En het beste is dat ik het zelf ook nog graag lees, want het heeft hele mooie, dromerige plaatjes en is een leuk verhaal.

Verder zou ik niks weten, de meeste AVi boekjes zijn slaapverwekkend en nodigen niet uit tot lezen. Op dit boek na, hebben we die dingen dus maar overgeslagen.

Jampot

Alle letters zijn goed. Ik denk dat het handig is om naar de bieb te gaan maar het is ook fijn om thuis boekjes en strips te hebben. Ook je voorleesboekjes kunnen goed zijn. Dochter begon mee te lezen met Winnie de Poeh en Annie MG. tot we om de beurt lazen.

Marie

Marie

09-04-2012 om 20:15

Bibliotheek

Hallo
Ga eens naar de plaatselijke bibliotheek. Daar hebben ze waarschijnlijk (hier wel) een speciale kast met boekjes voor beginnende lezertjes. Dat zijn een soort stripboekjes met maar 1 of 2 woorden per bladzijde. Ik weet alleen nog dat het kartonnen boekjes waren. Het is ook al zo lang geleden dat onze meiden in groep 2 die boekjes lazen (geleend uit de bieb dus).
Succes

Lizelot

Lizelot

09-04-2012 om 22:18

Donald duck

Mijn zoontje heeft heel veel leesplezier gehad met de Donald Duck junior.Te koop in de meeste supermarkten.En de maan roos vis boekjes van de bibliotheek.

Zoon mee naar de bieb

Ik nam mijn zoon mee naar de bieb en liet hem een beetje rondsnuffelen. Snel wist hij de informatieboekjes te vinden, dat vond hij mooi. Boekjes over olifanten, wat is een kraanwagen en alles over balsporten. Later de dino`s, de insecten en krokodillen. De kartonnen boekjes met 2 of 3 woorden op een bladzijde zijn erg gericht op leren lezen, moet je gewoon laten zien en kijken of hij dat leuk vindt.
De echt avi boekjes vond zoon saai(ik ook, eerlijk gezegd).

Sluit me aan bij de rest

Niks aantrekken van Avi. Zoonlief heeft ook de eerste 3 nivea's overgeslagen wegens niet boeiend. Hij kwam ook pas echt op (lees)stoom met de informatieboekjes en kinderencyclopedie. Als het onderwerp boeit, volgt dat lezen vanzelf!
Engeltje

Hanne.

Hanne.

12-04-2012 om 14:04

Hier juist wel

Hier zijn de kinderen juist wel begonnen met de avi boekjes. De bieb had maan-roos-vis, school heeft een andere methode, maar dat maakt geen moer uit.

En dan 's avonds op de bank met een echt 'boek' vonden ze helemaal geweldig. Ook de junior suske en wiske werd verslonden. Nadeel is wel dat d eerst 3 avi niveau's in een paar maanden werden doorlopen. Bieb heeft dus duidelijke voorkeur boven kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.